نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

21 اردیبهشت 1403 6:48 ب.ظ

چگونه شرکت های خدمات مالی می توانند برای مقررات DORA اتحادیه اروپا آماده شوند

شرکتهای خدمات مالی اتحادیه اروپا

17 اکتبر 2023- شرکت های خدمات مالی هنوز زمان دارند تا برای DORA آماده شوند. (عکس از هر چیزی که ممکن است/Shutterstock)

این قانون که هدف آن تقویت امنیت سایبری و انعطاف پذیری این بخش است، به زودی اجرایی می شود. رهبران فناوری باید اکنون آماده شوند.

 در یک وبینار Tech Monitor که با مشارکت Rubrik برگزار شد شنیده است که هنوز زمان وجود دارد تا کسب و کار های خدمات مالی برای قانون پایداری عملیات دیجیتال اتحادیه اروپا (DORA) قبل از اجرایی شدن آن آماده شوند.

DORA یک چارچوب قانونی جدید است که برای تقویت بخش مالی اتحادیه اروپا در برابر اختلالات عملیاتی و حملات سایبری تدوین شده است که قرار است از سال آینده اجرایی شود.

این وبینار با عنوان از گرفتن کارت قرمز مطابق با الزامات جدید DORA اجتناب کنید ، از زبان ریچارد کسیدی، مدیر EMEA Field CISO روبریک شنیده شد، که به نمایندگان در مورد قوانین جدید و آنچه که کسب‌وکارها در بخش مالی باید انجام دهند برای اطمینان از انطباق، اطلاع دادند .

DORA یک قانون جدید است که سازمان‌های خدمات مالی را موظف می‌کند تا انعطاف‌پذیری خود را در برابر اختلالات عملیاتی، مانند حملات سایبری، با تأکید بیشتر بر انعطاف‌پذیری و بازیابی در مقابل رویکردهای سنتی شناسایی و محافظت، بهبود بخشند.

کسیدی به وبینار گفت: «کسب و کارها احساس می‌کنند تحت‌الشعاع اجبارات رعایت مقررات قرار دارند. DORA آن را تغییر می دهد و نتایجی را که کسب و کارها از انطباق به دست می آورند تغییر می دهد. این یکی از معدود قوانینی است که در دهه گذشته به وجود آمده است که واقعاً به نفع مشتری است.

“اگر با DORA هماهنگ شوید، نتایجی که به دست می آورید برای عملیات تجاری و انعطاف پذیری بسیار مهم است.”

https://techmonitor.ai

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *