نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

15 اردیبهشت 1403 9:47 ق.ظ

طرح بانک هیدروژن اروپا اولین شرکت کننده کشور عضو را به دست آورد

طرح بانک هیدروژن اروپا

21 دسامبر 2023-© shutterstock/r.classen

آلمان اولین کشور عضوی است که در طرح خدمات اتحادیه اروپا تحت بانک هیدروژن اروپا شرکت می کند.

آلمان قرار است از طریق مشارکت در بانک هیدروژن اروپا 350 میلیون یورو از بودجه ملی خود را برای تولید هیدروژن در این کشور در دسترس قرار دهد. این سرمایه گذاری بیش از 800 میلیون یورو است که قبلاً برای پروژه های اروپایی از صندوق نوآوری اتحادیه اروپا پیش بینی شده بود.

بودجه اضافی به جذب پروژه های هیدروژن تجدیدپذیر بیشتر کمک خواهد کرد. سایر کشورهای عضو توسط کمیسیون مورد استقبال قرار می گیرند تا از این خدمات برای مزایده های آینده استفاده کنند.

افتتاح بانک هیدروژن اروپا

در 23 نوامبر 2023، کمیسیون اروپا اولین مناقصه سراسری اتحادیه اروپا را تحت صندوق نوآوری برای حمایت از تولید هیدروژن تجدیدپذیر افتتاح کرد. افتتاح بانک هیدروژن اروپا از اهداف طرح REPowerEU، طرح صنعتی معامله سبز و اهداف هیدروژن تجدیدپذیر که در دستورالعمل انرژی تجدیدپذیر تعیین شده است، پشتیبانی می کند.

این بانک تفاوت بین هزینه تولید هیدروژن تجدیدپذیر در اتحادیه اروپا و قیمتی که بازار مایل به پرداخت آن است را پوشش خواهد داد. میزان دقیق بودجه از طریق فرآیند مناقصه رقابتی تعیین خواهد شد.برنده ، تولیدکنندگان هیدروژن تجدیدپذیر خواهند بود که به کمترین میزان حمایت از نظر یورو به ازای هر کیلو هیدروژن تولید شده نیاز دارند.

تامین بودجه اتحادیه اروپا برای پروژه های تجدیدپذیر

طرح بانک هیدروژن اروپا به عنوان یک سرویس به کشورهای عضو اجازه می دهد تا پروژه های اضافی شرکت کننده در مزایده را پس از تخصیص بودجه صندوق نوآوری تامین مالی کنند. این کمک مالی به کشورهای عضو امکان می دهد پروژه های رقابتی را در قلمرو خود شناسایی و از آنها حمایت کنند که بودجه اتحادیه اروپا را بدون فرآیند حراج ملی جداگانه تامین نکرده اند. مشارکت کشورهای عضو به صورت داوطلبانه است.

در مناقصه های آتی، توسعه دهندگان پروژه باید علاقه خود را در استفاده از طرح مناقصه به عنوان یک سرویس برای واجد شرایط بودن برای انتخاب ابراز کنند. حمایت ارائه شده توسط کشورهای عضو از طریق این سرویس به عنوان کمک دولتی تلقی خواهد شد. کشورهای عضو باید حمایت خود را به کمیسیون اطلاع دهند، اما از یک فرآیند تأیید کمک های دولتی ساده بهره مند خواهند شد، زیرا مناقصه ها در سطح اتحادیه اروپا طراحی شده اند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *