نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 10:27 ب.ظ

آرم  ، توتال دیزاین را به منظور کسب درآمد از روند سفارشی سیلیکون راه اندازی کرد

سیلیکون سفارشی

نوشته متیو گودینگ- آرم توتال دیزاین را راه اندازی کرده است، اکوسیستمی متشکل از شرکا برای طراحی و ساخت تراشه های با کارایی بالا. (عکس از IM Imagery/Shutterstock)

Arm راه حل جدیدی برای تولید انتها به انتها راه اندازی کرده است که می گوید می تواند به کسب و کارها کمک کند نیمه هادی های جدید را سریعتر به بازار عرضه کنند. غول طراحی تراشه بریتانیا می گوید که این سرویس، Arm Total Design، به طور کامل از قدرت اکوسیستم خود استفاده خواهد کرد. همچنین پیشنهادی از سوی این شرکت برای دریافت نقدینگی از روند سفارشی سیلیکون است که باعث شده است شرکت‌های بیشتری تراشه‌های خود را برای حجم‌های کاری خاص مانند هوش مصنوعی طراحی کنند.

اعلامیه امروز مبتنی بر راه‌اندازی ماه آگوست Neoverse Compute Subsystem است،  بسته‌ای که برای کمک به شرکت‌ها طراحی شده است تا نیمه‌هادی‌های خود را بر اساس نقشه‌های Neoverse با کارایی بالا Arm. این شرکت فهرست قابل توجهی از شرکا از جمله Broadcom، Intel و TSMC را تهیه کرده است.

این در حالی است که Arm با رقابت فزاینده ای از RISC-V، یک معماری تراشه جایگزین که محبوبیت آن در بین فروشندگان رو به افزایش است، مواجه است.

Arm Total Design چه می کند؟

آرم که اخیراً در بازارهای عمومی ثبت شده است، مشتاق افزایش سودآوری است، اما تاکنون نتوانسته است به طور کامل از رونق تقاضا برای تراشه‌ها برای تقویت حجم کاری هوش مصنوعی که باعث رشد سریع سازنده GPU Nvidia شده است، سود ببرد.

در همین حال، شرکت‌های فناوری مانند اپل و آمازون به طور فزاینده‌ای به دنبال سیلیکون سفارشی برای اجرای بارهای کاری بر روی دستگاه‌ها یا مراکز داده هستند، و اگرچه بسیاری از اینها بر اساس معماری Arm هستند، اما به دلیل داشتن مجوزهای معماری، برای کسب‌وکار ، به جای استفاده از IP خارج از قانون حق امتیاز ایجاد نمی‌کنند.

پاسخ Arm به این به نظر می رسد که خود را در هر مرحله از فرآیند طراحی درگیر کند. از طریق Arm Total Design، مشتریان می‌توانند به ابزارهای IP و EDA و همچنین خدمات طراحی شرکا از جمله Cadence، Broadcom و Capgemini دسترسی داشته باشند. این شرکت غول های صنعتی Intel Foundry Services و TSMC را برای تولید و بسته بندی پیشرفته تراشه ها و همچنین شرکت هایی مانند AMI برای کمک به توسعه نرم افزار و سفت افزار امضا کرده است.

به گفته محمد عوض، SVP و مدیر کل خط زیرساخت های تجاری Arm، اکوسیستم Arm Total Design تخصصی را از سراسر صنعت طراحی و تولید نیمه هادی ها به ارمغان می آورد تا مسیر سیلیکون سفارشی و بهینه سازی شده برای حجم کار را تسریع بخشد.

عوض گفت: «با همکاری یکدیگر، دسترسی گسترده به راه‌حل‌های کارآمد و کارآمد را تضمین می‌کنیم که به برآورده کردن تقاضای سیری ناپذیر آینده‌ای با هوش مصنوعی کمک می‌کند.

https://techmonitor.ai

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *