نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

14 اردیبهشت 1403 7:55 ق.ظ

نسل بعدی متخصصان انرژی های تجدیدپذیر و یک بازی آموزشی برای توسعه

نسل بعدی متخصصان انرژی تجدید پذیر

20 اکتبر 2023

موسسه Innoenergy Skills با Blockworks و i2e برای انتشار Green Energy City، یک بازی آموزشی مبتنی بر Minecraft برای پرورش نسل آینده متخصصان انرژی های تجدیدپذیر، همکاری کرده است.

بازی Green Energy City Minecraft که در رویداد EIT InnoEnergy’s The Business Booster در آمستردام راه اندازی شد، با هدف الهام بخشیدن به نسل آلفا، اولین نسل آگاه از محیط زیست سیاره، برای دنبال کردن حرفه ای در آینده در زمینه انرژی های تجدید پذیر است.

با توجه به کمبود مداوم مهارت‌ها در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر، شهر انرژی سبز به دنبال این است که از اشتیاق نسل جوان به بازی‌های ویدیویی به روشی آموزشی برای پرورش رهبران آینده صنعت در زمینه پایداری استفاده کند.

اوانا پنو، مدیر موسسه مهارت های InnoEnergy، در سخنرانی در مراسم معرفی بازی گفت: «نسل آلفا، اولین نسل آگاه از محیط زیست، واقعاً می خواهد به پایداری جامعه ما کمک کند تا جهان را به مکانی بهتر تبدیل کند.

ما می خواهیم محتوای خود را در دسترس آنها قرار دهیم و بازی یکی از موثرترین تکنیک های یادگیری است.

ما می‌خواهیم Minecraft را، یکی از پربازیگرترین بازی‌های جهان، به مکانی جذاب تبدیل کنیم که در آن موضوعات بسیار فنی مانند تولید باتری برای این نسل که بسیار متعهد به تبدیل سیاره به مکانی بهتر است، در دسترس باشد.

Green Energy City یک تجربه همهجانبه Minecraft است که به یادگیرندگان جوان جنبه‌های ضروری فناوری‌های پایدار، از توسعه باتری‌ها تا انرژی خورشیدی را می‌آموزد.

این بازی شامل مجموعه‌ای از پازل‌ها، بازی‌های کوچک و فعالیت‌های ساختمانی است که از چارچوب Minecraft استفاده می‌کند که میلیون‌ها نفر در سراسر جهان با آن آشنا هستند تا درس‌های حیاتی پایداری را آموزش دهند.

شهر انرژی سبز دارای سه بخش کلیدی است: آزمایشگاه باتری، منطقه باتری و منطقه خورشیدی.

آزمایشگاه باتری مقدمه‌ای بر فناوری باتری، مانند تاریخچه، اجزای کلیدی و نحوه کار آنها ارائه می‌کند.

مناطق باتری و خورشیدی هر دو شامل پنج فعالیت مختلف برای توسعه و آزمایش دانش دانش‌آموزان و پوشش انواع باتری‌ها، جریان، مدارهای سری و موازی و چگونگی تبدیل انرژی خورشید به الکتریسیته هستند.

انتظار می‌رود شهر انرژی سبز بیش از یک میلیون دانلود در سراسر جهان داشته باشد و به‌طور رایگان از طریق بازار Minecraft Marketplace قابل دانلود است، همچنین نسخه کلاسی آموزش Minecraft که با طرح‌های درسی همراه است، وجود دارد.

برای اینکه بشریت بتواند با موفقیت بزرگترین چالش خود را در عصر مدرن – گذار سبز – انجام دهد، اطمینان از وجود استخر فراوان و بسیار ماهر از متخصصان انرژی های تجدیدپذیر بسیار مهم خواهد بود.غلبه بر کمبود مهارت از طریق ارتقاء مهارت و مهارت مجدد، جنبه مهم این تلاش است، اما توسعه خط لوله ای از متخصصان انرژی جوان به همان اندازه حیاتی است.

طبق گزارش یونسکو، نسل آلفا تا سال 2025 بیش از دو میلیارد نفر در سراسر جهان را نمایندگی خواهد کرد و تا سال 2030 معادل 34 درصد از جمعیت جهان خواهد بود.

گزارش تجارت Wunderman Thompson نشان داد که 67٪ از این نسل می گویند که نجات سیاره ماموریت اصلی شغل آنها در آینده خواهد بود.

منابع آموزنده و جذابی مانند شهر انرژی سبز برای برانگیختن علاقه این نسل و فراهم کردن بلوک‌های ساختمان دیجیتال برای مشاغلی که آینده خالص صفر را رقم خواهند زد، کلیدی خواهد بود.

جیمز دلانی، موسس و مدیر عامل BlockWorks، اظهار داشت: «ما اینجا نیستیم تا بچه‌هایی را که قبلاً انرژی و باتری‌سازی می‌کنند، جذب کنیم. ما اینجا هستیم تا بچه‌هایی را جذب کنیم که درگیر این نوع موضوعات نیستند، اما درگیر بازی‌های ویدیویی زیادی هستند.

آنها مقدار زیادی از زمان خود را صرف این بازی‌ها می‌کنند، و بنابراین با استفاده از پلتفرمی مانند Minecraft، ما مجبور نیستیم از ابتدا مخاطب ایجاد کنیم. ما به زبانی صحبت می کنیم که بچه ها می فهمند.»

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *