نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

13 اردیبهشت 1403 12:54 ق.ظ

تاسیسات تولید هیدروژن سبز Element Resources به انتقال انرژی کمک می کند

31 مه 2023-تولید هیدروژن سبز-© shutterstock/Scharfsinn

تاسیسات جدید تولید هیدروژن سبز المنت ریسورسز نقش مهمی در روی آوردن به انرژی های تجدیدپذیر ایفا خواهد کرد.ایالت کالیفرنیا عملاً تبدیل کل ناوگان خودروهای شخصی و تجاری خود را به وضعیت انتشار صفر (ZEV) طی چند سال آینده الزامی می کند. در پاسخ، Element Resources، یک شرکت توسعه هیدروژن سبز با تمرکز بر کالیفرنیا، در حال توسعه تاسیسات تولید هیدروژن واقع در مراکز عمده تقاضای احتمالی مانند بنادر، مناطق انبار، و هاب های راه آهن و جاده های اصلی است.

اهمیت هیدروژن سبز در انتقال انرژی

کربن زدایی از صنایع بزرگ تا سال 2050 هدفی است که بسیاری از کشورهای جهان آن را تعیین کرده اند. برای رسیدن به این هدف، ایجاد عنصری مانند هیدروژن سبز بسیار مهم است، که در حال حاضر مسئول بیش از 2٪ از کل انتشار CO2 جهانی است.

از آنجایی که هیدروژن یکی از در دسترس ترین عناصر شیمیایی طبیعی است، تقاضای جهانی برای استفاده از آن به عنوان سوخت تجدیدپذیر به شدت افزایش یافته است. علاوه بر این، هیدروژن سبز یک منبع انرژی پاک است که بر خلاف زغال سنگ و نفت، فقط بخار آب منتشر می کند و هیچ باقیمانده ای در هوا باقی نمی گذارد. سال‌هاست که برای سوخت خودروها، وسایل‌ هوایی و فضاپیماها استفاده می‌شود. با این حال، ابتکارات کربن زدایی در سراسر جهان، هیدروژن را در مرکز صحنه قرار داده است.

تولید هیدروژن سبز از طریق یک فرآیند شیمیایی به نام الکترولیز تسهیل می شود. در این روش از جریان الکتریکی برای جداسازی هیدروژن از اکسیژن آب استفاده می شود. اگر این الکتریسیته از منابع تجدیدپذیر تامین شود، بدون انتشار دی اکسید کربن در جو، انرژی تولید می کند.

به دست آوردن هیدروژن سبز از طریق این روش در انتقال انرژی ضروری است. آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) اعلام کرده است که با تولید این گاز با استفاده از سوخت‌های فسیلی، سالانه 830 میلیون تن دی‌اکسید کربن را که تولید می‌شود، صرفه‌جویی می‌کند.

چگونه عنصر انرژی هیدروژن پایدار را تسهیل می کند

Element با ترکیب برق تجدیدپذیر با الکترولیز آب و تحویل هیدروژن صفر کربن یا مشتقات آن به مشتریان، هیدروژن سبز تولید می کند.تاسیسات تولید هیدروژن این شرکت از فناوری های کم هزینه و با خروجی بالا برای به حداقل رساندن مصرف آب مصرفی استفاده می کند.

علاوه بر این، روش‌های ذخیره‌سازی هیدروژن Element با منبع انرژی تجدیدپذیر متناوب با تقاضای هیدروژن متغیر مطابقت دارد. سپس نیازهای سایت روش ذخیره سازی مناسب را تعیین می کند. با این حال، تمام روش های مورد استفاده در زیر زمین ذخیره می شوند، زیرا این کار ایمن تر است، خطرات را برای محیط زیست کاهش می دهد و تاثیر بصری کمتری دارد.

ساخت بزرگترین مرکز تولید هیدروژن کالیفرنیا

در ژانویه 2023، المنت برنامه‌های خود را برای ساخت و راه‌اندازی یکی از بزرگترین کارخانه‌های تولید هیدروژن سبز کالیفرنیا در شهر لنکستر اعلام کرد. تاسیسات لنکستر با ظرفیت تولید 20000 تن هیدروژن از اولین مرحله پروژه خود، می تواند تقاضای محلی و همچنین تقاضای بنادر لس آنجلس و لانگ بیچ را که کمتر از 100 مایل دورتر هستند، تامین کند.این تاسیسات همچنین یکی از پروژه‌های لنگر در شهر لنکستر Eastside Overlay خواهد بود، که محل پرتفوی انرژی پاک در حال رشد شهر خواهد بود.

R Rex Parris، شهردار شهر لنکستر گفت: «شهر لنکستر از گسترش همکاری خود با Element Resources در بزرگترین پروژه تولید هیدروژن سبز تجدیدپذیر در ایالات متحده هیجان زده است.

وی ادامه داد: «لنکستر در حال ایجاد ظرفیت قوی تولید هیدروژن برای فعال کردن کربن زدایی منطقه ای است. ما معتقدیم شهرداری‌ها می‌توانند با آزاد کردن ظرفیت‌های نوآورانه کسب‌وکارها با حذف موانع بازار، مبارزه با تغییرات آب و هوایی را از پایین به بالا رهبری کنند.»

استیو مهین، مدیر عامل Element Resources، افزود: “ما از همکاری با شهر لنکستر خرسندیم. آنها رویکردی فعالانه برای انتقال انرژی دارند که زمینه را برای عملیات اولیه مرکز انرژی پاک لنکستر، که موقعیت استراتژیک با دسترسی به بزرگراه و حمل و نقل ریلی به بازارهای کلیدی جنوب کالیفرنیا دارد، فراهم می کند.

فرصت با شهر لنکستر چیزی کمتر از یک مرکز انرژی سبز در سطح جهانی است که به غرب ایالات متحده خدمت می کند و شاید به بازارهای آسیایی نیز دست یابد. استقبال و همکاری شهر لنکستر فوق‌العاده است.»

این تاسیسات که قرار است در اوایل سال 2025 عملیات تجاری خود را آغاز کند، از انرژی خورشیدی اختصاصی برای تامین انرژی الکترولیزهای Element برای تولید هیدروژن سبز با انتشار صفر استفاده خواهد کرد. افزایش ظرفیت تولید هیدروژن به تقاضای فزاینده برای سوخت های جابجایی پاک و همچنین انرژی پاک برای تولید کمک خواهد کرد. این پروژه در مرحله ساخت حدود 250 شغل و 36 شغل دائمی ایجاد می کند.

Element Resources انتظار دارد برنامه‌های بیشتری را برای خدمت به بازار رو به رشد هیدروژن سبز کالیفرنیا در سال جاری در لنکستر و دیگر هیدروژن سبز جدید اعلام کند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *