نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 12:28 ق.ظ

آمازون قرارداد هیدروژن سبز را با سازنده پیل سوختی Plug Power منعقد کرد

25 اوت، 2022 -آنی پالمر -کامیون تحویل هیدروژن برق.

پس از اینکه آمازون اعلام کرد برای تامین انرژی برخی از فعالیت های خود با هیدروژن سبز با این شرکت قرارداد بسته است، سهام شرکت سازنده سلول های سوختی هیدروژنی، پلاگ پاور، 9 درصد افزایش یافت.

آمازون گفت که Plug سالانه 10950 تن هیدروژن سبز را برای عملیات حمل و نقل و ساختمان خود از سال 2025 عرضه خواهد کرد. آمازون انتظار دارد که Plug هیدروژن سبز کافی برای تامین انرژی 30000 لیفتراک یا 800 کامیون در مسافت های طولانی را فراهم کند. به عنوان بخشی از این معامله، Plug گفت که به غول تجارت الکترونیک ضمانت خرید تا 16 میلیون سهم با قیمت تمرینی 22.9841 دلار برای 9 میلیون سهم اول اعطا کرده است. آمازون موافقت کرد که 2.1 میلیارد دلار برای محصولات Plug در طول مدت هفت ساله قرارداد هزینه کند تا ضمانت نامه های آن به طور کامل تطبیق شود.

هیدروژن به طور بالقوه برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی مفید است زیرا سوزاندن آن باعث انتشار گازهای گلخانه ای نمی شود. اما ابتدا هیدروژن باید سنتز شود که به انرژی نیاز دارد. یکی از راه های ساخت هیدروژن از الکترولیز استفاده می کند که جریان الکتریکی آب را به هیدروژن و اکسیژن تقسیم می کند. هیدروژن سبز زمانی تولید می شود که انرژی مورد استفاده برای تامین انرژی این فرآیند از منابع تجدیدپذیر مانند باد یا خورشید تامین شود. این روشی برای ذخیره انرژی از منابع انرژی تجدیدپذیر برای مواقعی است که خورشید نمی تابد یا باد نمی وزد.

کارشناسان در مورد اثربخشی آن برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی اختلاف نظر دارند، و برخی معتقدند که نه کارآمد است – صرفاً استفاده از برق تجدیدپذیر به طور مستقیم زمانی که در دسترس است و نه به اندازه کافی سبز به منابع دیگر تکیه می‌کند – منطقی‌تر است. بسیاری از هیدروژن تولید شده امروزه به اصطلاح هیدروژن خاکستری است، به این معنی که از سوزاندن گاز طبیعی یا سایر سوخت های فسیلی تولید می شود.

آمازون گفت این توافق به پیشبرد اهداف پایداری آن کمک می کند، زیرا شروع به استفاده از هیدروژن سبز برای جایگزینی هیدروژن خاکستری، دیزل و سایر سوخت های فسیلی خواهد کرد. آمازون با استناد به فناوری هایی مانند سلول های سوختی هیدروژنی، اشاره کرد که امیدوار است از هیدروژن سبز در عملیات خود فراتر از تامین انرژی لیفتراک ها استفاده کند. برای انجام این کار، “تجهیزات بیشتری با نیروی هیدروژن باید به صورت تجاری در دسترس قرار گیرند.”

آمازون “تعهد آب و هوا” خود را در سال 2019 پرده برداری کرد. به عنوان بخشی از این طرح، متعهد شد تا سال 2040 کربن خنثی شود و متعهد شد که با خرید 100000 خودروی الکتریکی از ریوین اتوموتیو، از وانت های تحویل گاز سوز دور شود.

این غول خرده فروشی پیش از اعلام این امر از فناوری Plug استفاده می کرد. در سال 2017، آمازون حق خرید تا 23 درصد از Plug را به دست آورد. در آن زمان، پلاگ اعلام کرد که سلول های سوختی هیدروژنی آمازون را برای نصب بر روی لیفتراک در تعداد انگشت شماری از انبارهایش تامین می کند.

https://www.cnbc.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *