نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

17 اردیبهشت 1403 4:40 ب.ظ

پروژه گلوله سازی برای خط گندله فولاد سبز در فنلاند

25 آگوست 2023-کارخانه گلوله پیشنهادی Blastr در Lutelandet-اعتبار: Blastr Green Steel

Blastr Green Steel منطقه صنعتی ساحلی نروژ Lutelandet را به عنوان یک مکان جایگزین برای کارخانه گندله خود شناسایی کرده است.

Blastr واقع در سواحل غربی کشور، Lutelandet را به عنوان یک سایت بالقوه برای کارخانه گلوله خود انتخاب کرده است که خوراک کارخانه فولاد بسیار کم CO2 خود را در حال توسعه در Inkoo، فنلاند تامین می کند.

کارخانه گندله آتی، خوراک گلوله های سنگ آهن را به گلوله های احیای مستقیم گلوله های DR تبدیل می کند، که یک گام اساسی در کربن زدایی زنجیره ارزش فولاد در سطح جهانی است.

Blastr اکنون نامه ای از قصد (LOI) با Lutelandet Offshore Site & Drydock (LLOF) و Htwo-Fuel برای کشف پتانسیل این مکان امضا کرده است.

LOI شامل یک قرارداد اجاره فرعی منطقه بین Blastr و LLOF و همکاری بین Blastr و Htwo-Fuel برای ایمن سازی شبکه و ظرفیت برق است.

در ژوئیه، Blastr علاقه خود را به ترمینال Redcar Bulk (RBT) بریتانیا در Teesside به عنوان مکان بالقوه دیگری برای کارخانه گلوله ابراز کرد. این شرکت اکنون دو سایت را بررسی خواهد کرد تا منطقه ای را برای راه اندازی تلاش های کربن زدایی فولاد خود تعیین کند.

هانس فردریک ویتوسن، مدیرعامل Blastr Green Steel، گفت Lutelandet یک سایت بسیار جذاب برای تولید مواد اولیه برای کارخانه فولاد ما با زیرساخت های صنعتی در حال حاضر، دسترسی به بندر آب های عمیق دریای شمال، و انرژی های تجدید پذیر پاک از نیروگاه های آبی و اطراف است. مزرعه بادی

ما مشتاقانه منتظر همکاری با شرکای سایت خود و جامعه اطراف برای توسعه بیشتر گزینه Lutelandet به منظور تسریع اجرای کارخانه گلوله و بهینه سازی زنجیره ارزش یکپارچه خود برای محصولات فولادی بسیار کم CO2 هستیم.

چگونه کارخانه گندله بخش فولاد را کربن زدایی می کند

Blastr قصد دارد صنعت تولید فولاد را از طریق پیشنهاد انقلابی فولاد کم CO2 این شرکت سبز کند.

کارخانه گندله کلیدی برای توسعه یک زنجیره ارزش فولاد سبز یکپارچه خواهد بود که تخمین زده می شود بیش از 90٪ کاهش انتشار C02 در محدوده 1-3 در مقایسه با فرآیندهای تولید فولاد سنتی ایجاد کند.

پس از توسعه، کارخانه گلوله بلستر بیش از شش میلیون تن (Mt) گلوله های DR پیشرو در صنعت تولید خواهد کرد.

تقریباً 50 درصد از گلوله‌های DR به کارخانه فولاد سبز Inkoo می‌رود و بقیه به Cargill Metals فروخته می‌شود که در بازار جهانی در حال رشد برای گلوله‌های DR توزیع می‌شود.

علاوه بر کاهش قابل توجه انتشار تولید فولاد، کارخانه گندله 120 فرصت شغلی ایجاد می کند و تعداد قابل توجهی شغل غیرمستقیم در منطقه محلی ایجاد می کند تا اقتصاد را تقویت کند.

زنجیره ارزش فولاد سبز یکپارچه یک مدل تجاری سودآور با انتشار کربن کم برای تولید فولاد در مقیاس صنعتی با فرصت‌های آینده برای مقیاس‌پذیری ایجاد می‌کند.

Tor Gjertsen، رئیس LLOF Site & Drydock، اظهار داشتBlastr برای Lutelandet مناسب است و توسعه و همکاری بین صنایع سبز جدید در سایت ما را تسریع خواهد کرد.

یک کارخانه گلوله در این نوع و مقیاس، شایستگی، مشاغل و سرمایه گذاری های قابل توجهی را برای لوتلاندت و منطقه به ارمغان می آورد. همچنین پتانسیل هم افزایی را برای همکاری میان ابتکارات صنعتی مختلف که در منطقه مشترک هستند تقویت می کند.

Blastr اکنون قبل از انتخاب سایت خود با شرکا و ذینفعان خود در Lutelandet و Teesside همکاری خواهد کرد و انتظار می رود تا پایان سال 2023 تصمیم گیری شود.

این طرح بلافاصله با مهندسی دقیق و فرآیندهای مجوز دنبال خواهد شد. تصمیم نهایی سرمایه گذاری در سال 2025 انتظار می رود.

تخمین زده می‌شود که کارخانه گلوله‌سازی بیش از یک میلیارد یورو سرمایه‌گذاری داشته باشد و تولید آن در سال 2027 آغاز شود.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *