نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 فروردین 1403 7:11 ب.ظ

فنلاند پورتال آنلاین محققان را در سال 2022 راه‌ اندازی می‌کند

24 آگوست 2021 ساختمان  از وب سایت CSC

در سال 2022، سرویسی که دسترسی سریع به اطلاعات مربوط به محققان را فراهم می‌کند، به پورتال Research.fi که توسط وزارت آموزش و فرهنگ نگهداری می‌شود، اضافه می‌شود. جزئیات اطلاعات محققانی که در فنلاند کار می‌کنند در یک سرویس واحد در دسترس قرار می‌گیرد و یافتن متخصصان در زمینه‌های مختلف را آسان‌تر می‌کند و اطمینان می‌دهد که افراد بیشتری می‌توانند در تصمیم گیری‌های اجتماعی و بحث در زمینه‌های خود در رسانه شرکت کنند.

محققان می‌توانند یک پروفایل عمومی در Research.fi ایجاد کنند که در آن می‌توانند اطلاعاتی را از سرویس ORCID، سازمان‌های خانگی خود و Research.fi وارد کنند. اطلاعات تماس، آموزش، وابستگی‌ها، نشریات، داده‌های تحقیقاتی، پروژه‌ها و سایر فعالیت‌های تحقیقاتی (مانند وظایف و جوایز متخصص) برخی از اطلاعاتی است که محققان می‌توانند در پروفایل خود قرار دهند. این امر تضمین می‌کند که مهارت‌های محققان و اطلاعات تماس آن‌ها به روز بوده و به راحتی در دسترس تصمیم گیرندگان، سرمایه گذاران تحقیق، سازمان‌های تحقیقاتی، رسانه‌ها و شرکت‌هایی است که به دنبال متخصص هستند. طرفینی که ممکن است اطلاعات برای آن‌ها افشا شود به تشخیص محقق است. این سرویس جدید در طول 2022 به عنوان بخشی از مرکز اطلاعات ملی تحقیقات راه اندازی می‌شود. ابزار جدید حاوی اطلاعات مربوط به محققان و به عنوان بخشی از Research.fi در حال حاضر برای آزمایش در دسترس است.

اولین نسخه آزمایشی ابزار در حال حاضر آماده استفاده است. این برنامه تا 30 سپتامبر 2021 قابل دسترسی است و می‌توان نظرات را در مورد ابزار (در هر دو وب سایت به زبان فنلاندی) ارسال نمود. می‌توانید با استفاده از ORCID iD وارد نسخه آزمایشی شوید و داده‌ها فقط در پایگاه داده آزمایشی ذخیره می‌شوند که پس از مرحله آزمایش حذف می‌شوند. بازخورد در توسعه خدمات در نظر گرفته خواهد شد. خطاها و اختلالات گزارش شده توسط کاربران در اولین نسخه منتشر شده تصحیح می‌شود و سایر پیشنهادات برای بهبود نیز در صورت امکان وارد می‌شوند.

Research.fi دسترسی تک منبع به اطلاعات مربوط به تحقیقات در فنلاند را به شما می‌دهد. این سرویس برای محققان، رسانه‌ها، شرکت‌ها، سازمان‌های تحقیقاتی، سرمایه گذاران تحقیق، تصمیم گیرندگان و شهروندان علاقمند به تحقیق مفید است. این شامل اطلاعاتی در مورد سیستم تحقیقاتی فنلاندی، نشریات سازمان‌های فنلاندی، پروژه‌های تأمین شده توسط احزاب دولتی و خصوصی، داده‌های آماری در مورد پرسنل تحقیقاتی و بودجه و همچنین اطلاعات کتابخانه‌ای در مورد فعالیت‌های انتشاراتی است.

تحقیقات پژوهشی تحت حمایت پروژه ملی اطلاعات مرکز اطلاعات، که اطلاعاتی را که توسط احزاب مانند دانشگاه‌ها، دانشگاه‌های علوم کاربردی، موسسات تحقیقاتی و سرمایه گذاران تحقیقاتی در خدمات خود نگهداری می‌شود، گردآوری می‌کند. مرکز اطلاعات ملی تحقیقات شامل اطلاعات توصیف کننده تحقیقات است. هدف مرکز اطلاعات ملی تحقیقات علاوه بر دسترسی آسان‌تر به اطلاعات، اطمینان از جریان بهتر اطلاعات تحقیقاتی بین سازمان‌ها، سهولت استفاده از اطلاعات و کاهش کار اداری است.

مرکز اطلاعات ملی تحقیقات همچنین یک پایگاه دانش منحصر به فرد برای حمایت از تصمیم گیری در زمینه سیاست علمی ارائه می‌دهد. ارزیابی تأثیر پژوهش و تصمیم گیری در جهت هدایت پژوهش آسان‌تر است.

https://sciencebusiness.net

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *