نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

17 اردیبهشت 1403 2:57 ق.ظ

نوآوری در کار در اردوگاه آوارگان مالاوی

ادا سینم ارکولا اونای -11 آگوست 2023

در اردوگاه پناهندگان دزالکای مالاوی، یک سازمان پیشگام به رهبری پناهندگان (RLO) به نام Women for Action، پروژه آکواپونیک را برای مقابله با ناامنی غذایی و تجهیز زنان به مهارت های جدید حیاتی هدایت می کند.سیسیل پانگو، بنیانگذار و مدیر سازمان زنان RLO است که با صندوق نوآوری پناهندگان سازمان ملل متحد برای آموزش 100 زن، نه تنها با هدف تامین غذا برای حداقل 1000 نفر، بلکه برای توانمندسازی زنان ابزار کار در سمت های مدیریت و بازاریابی همکاری می کند..

پروژه زنان برای اقدام آموزش هایی را در زمینه کشاورزی آکواپونیک ارائه می دهد. سیسیل به من می‌گوید هدف کشت سبزیجات در خارج از خاک است که توسط زنان در سال 2012 تأسیس شد. او می‌گوید برای اقدام، زنان را از نظر مالی خودمختار می‌سازد تا بتوانند از قرار گرفتن در معرض سوء استفاده و خشونت جلوگیری کنند.

  ما می دانیم که این سازمان ها با چالش های زمینه ای خاصی روبرو هستند و از طریق آن ها با آنها کار می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که می توانند موفق شوند. اریکا پرز ایگلسیاس، که صندوق نوآوری به رهبری پناهندگان UNHCR را رهبری می کند.

سیسیل توضیح می دهد: «اولین فعالیت ما ایجاد بریکت با انرژی ایجاد شده توسط زیست توده بود. این به زنان اجازه داد که بسازند و بفروشند و در نتیجه کارآفرین شوند.»

سیسیل با آخرین پروژه‌اش، در مورد آکواپونیک، به من می‌گوید “مرحله اول به پایان رسیده است” و “100 زن و شش مرد اکنون در زمینه محاسبات آموزش دیده‌اند.”

او می گوید: «مرحله دوم در حال انجام است و در مورد ساخت سایت آکواپونیک است.» مرحله سوم معرفی ماهی خواهد بود. ماهی در آب کشت می شود و این آب سبزیجات را تغذیه می کند. بنابراین این پروژه پایدار است، زیرا ماهی به رشد خود ادامه خواهد داد.»

تجاری سازی سایت آکواپونیک از دیگر اولویت ها است.

سیسیل می افزاید: «سایت فعلی بسیار کوچک است. “برای آموزش خوب است اما برای تجاری سازی کافی نیست”.

این پروژه از نزدیک با صندوق نوآوری به رهبری پناهندگان همکاری می کند، که سال گذشته برای حمایت از آنچه اریکا پرز ایگلسیاس، مدیر صندوق نوآوری پناهندگان کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل، می گوید: «تغییر اساسی در نحوه طراحی و ارائه برنامه های بشردوستانه و توسعه است. حصول اطمینان از اینکه افراد آواره اجباری و بدون تابعیت در مرکز تصمیماتی که بر زندگی آنها تأثیر می گذارد، قرار می گیرند.»

اریکا می‌افزاید: «این فقط تأمین مالی نیست، بلکه پشتیبانی مدیریت پروژه، تخصص فنی و شبکه‌های همتا به همتا است».

و سیسیل می گوید این رویکرد مشارکتی به خوبی کار می کند.

“آنها انعطاف پذیر هستند، صندوق نوآوری تحت رهبری پناهندگان، به ما فشار نمی آورد، بنابراین استرس نداریم. در عوض بر کاری که به خوبی انجام داده اید تاکید می کند و شما را مقصر نمی داند. بنابراین، می‌توانیم برای تأمل و کمترین خطا زمان بگذاریم.»

و سازمان‌هایی که علاقه‌مند به حمایت از RLO و صندوق نوآوری تحت رهبری پناهندگان هستند، می‌توانند نقش داشته باشند.

اریکا افزود: «در حالی که هر پروژه باید متعلق به یک RLO باشد، سازمان‌هایی که مشتاق حمایت از این ابتکار هیجان‌انگیز هستند، می‌توانند با RLO‌های محلی تماس بگیرند تا راه‌هایی برای همکاری پیشنهاد دهند.» سازمان‌ها یا افرادی که می‌خواهند با صندوق (یا پروژه‌های خاص) با کمک مالی یا غیر نقدی همکاری یا حمایت کنند، همیشه می‌توانند با ما تماس بگیرند.»

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *