نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

13 اردیبهشت 1403 7:12 ق.ظ

انطباق با تغییر و هدایت آینده صنعت خودرو بریتانیا

31 آگوست 2023-صنعت خودرو بریتانیا در حال حاضر در آستانه تغییر قابل توجهی قرار دارد، با نزدیک شدن به مهلت سال 2030 برای ممنوعیت فروش خودروهای جدید دیزلی یا بنزینی shutterstock/Gorodenkoff

دکتر هادی مضطرزاده، رئیس گرایش‌های فناوری در مرکز پیشرانه پیشرفته، در مورد اینکه APC چگونه صنعت خودروسازی بریتانیا را برای رقابت در صحنه جهانی، در حال گذار این بخش برای رسیدن به اهداف خالص صفر قرار می‌دهد، بحث می‌کند.

در طول دهه گذشته، مرکز پیشرانه پیشرفته (APC) به نمایندگی از شورای خودرو در حال توسعه و به روز رسانی فناوری و نقشه راه محصولات بوده است. اینها شامل مجموعه‌ای از گزارش‌های متمرکز بر فناوری است که اطلاعات پیش‌بینی و بینش‌های ضروری را در مورد روندها و رانندگان خودروهای آینده ارائه می‌کند، که در نهایت به تعریف فصل بعدی برای صنعت خودرو بریتانیا و اطلاع‌رسانی از فرصت‌های نوآوری و تحقیق و توسعه (R&D) کمک می‌کند.

اولین نقشه راه شورای خودرو بریتانیا در سال 2013 منتشر شد، همان سالی که APC تأسیس شد، و ما اکنون مفتخریم که رهبری این ابتکار را بر عهده داریم. ما می دانیم که نقشه راه شورای خودرو در سراسر جهان در جلسات هیئت مدیره و بحث های سرمایه گذاری استفاده می شود. آنها نقش مهمی در بخش خودرو و جوامع دانشگاهی و تحقیق و توسعه مرتبط، چه در بریتانیا و چه در سطح جهانی، برای حمایت از تعریف دستور کار تحقیق و توسعه، برنامه‌های سرمایه‌گذاری و فرصت‌های افزایش مقیاس دارند.

اکنون زمان آن فرا رسیده است که آن نقشه‌های راه را به‌روزرسانی کنیم و سفر انتقالی خود را به صفر خالص بررسی کنیم، ارزیابی کنیم که در مقابل جایی که باید باشیم، و شناسایی کنیم که چگونه می‌توانیم به عنوان یک مجموعه صنعتی به آنجا برسیم.

صنعت خودروسازی بریتانیا در حال حاضر در آستانه تغییرات قابل توجهی قرار دارد، با نزدیک شدن به مهلت ۲۰۳۰ برای ممنوعیت فروش خودروهای جدید دیزلی یا بنزینی. تحقیقات و توسعه نوآورانه با سرعت در حال انجام است، زیرا زنجیره تامین خودرو بر ارائه فناوری‌های کم کربن و آلایندگی صفر تمرکز دارد. زمان آن فرا رسیده است که قطب نما را در نقشه های راه موجود خود بازنشانی کنیم، به فراتر از خروجی نگاه کنیم، و با هم بنشینیم تا از توسعه راه حل های پایدار حمایت کنیم که ما را قادر می سازد قوانین آتی را رعایت کنیم.

مشورت و اجماع چیزی است که نقشه راه APC/Automotive Council را منحصر به فرد می کند. این فرآیند فرصت مهمی را برای تولیدکنندگان تجهیزات اصلی (OEMs)، زنجیره تامین خودرو، دانشگاه‌ها، و جامعه تحقیق و توسعه، و همچنین نهادهای سیاست‌گذاری و دولتی فراهم می‌کند تا چالش‌های خاص یا مشترک را شناسایی، نقشه‌برداری و بحث کنند و گفتگوهای ضروری را برای یافتن راه حل های مشترک باز کنند.

دوره مشاوره برای پروژه نقشه راه در حال حاضر در حال انجام است و بحث های مشترک در 12 ماه آینده انجام می شود. نقشه‌های راه و گزارش‌های روایی آن‌ها باید همه دیدگاه‌ها را منعکس و نشان دهند. ورودی های ذینفعان در کل اکوسیستم برای این امر بسیار مهم است. راه های مختلفی وجود دارد که صنعت می تواند از طریق کارگاه های تخصصی، نظرسنجی ها و تحقیقات صنعتی درگیر شود. با هم، ما تضمین می‌کنیم که نقشه‌های راه برای نشان دادن روندهای جهانی و محرک‌های صنعت خودرو در حالی که بزرگ‌ترین تحول خود در بیش از 100 سال گذشته را پشت سر می‌گذارد، مناسب هستند.

علاوه بر نیاز به بررسی، نقشه‌ راه ما در دهه گذشته تکامل یافته‌اند تا دیدگاه‌های جامع‌تری را در مورد روندهای جهانی و محرک‌های صنعت خودروی بریتانیا در بر گیرند. ما روند جهانی به سمت برق‌سازی را پیش‌بینی می‌کردیم و نقشه راه ذخیره‌سازی انرژی الکتریکی (EES) ما برخی از الزامات اصلی در صنعت باتری، مانند پیشرفت در سیستم مدیریت باتری (BMS) را ترسیم می‌کرد. این بینش صنعت بریتانیا را قادر ساخت تا نیاز به گنجاندن بیشتر راه‌حل‌های دیجیتال، نه تنها برای مرحله تولید باتری‌ها، بلکه راه‌حل‌های نرم‌افزاری روی خودرو را برای کارآمدتر و مؤثرتر کردن آن‌ها درک کند.

آینده فرآیند نقشه راه چیست؟

دستیابی به انتشار خالص صفر در کل صنعت خودرو نیازمند یک رویکرد جامع است که هر مرحله از زنجیره تامین را در بر می گیرد.این مرحله بعدی فعالیت منعکس کننده چهار اولویت اصلی شورای خودرو است:

  • انتقال پایه تولید OEM به پلت فرم های بدون آلایندگی؛
  • ایجاد یک زنجیره تامین انعطاف پذیر در مقیاس و سرعت؛
  • سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه (R&D)؛ و
  • با هدف انتشار خالص صفر صنعت سرتاسر.

در یک وبلاگ اخیر، مدیر عامل APC، ایان کنستانس، در این مورد منعکس کرد و گفت: «این آخرین نکته است که اکنون بیشتر و بیشتر اهمیت می یابد. در حالی که دستیابی به آلایندگی صفر در لوله اگزوز یک گام مهم است، اما نشان دهنده آغاز یک سفر بسیار پیچیده تر است. دستیابی به آلایندگی خالص صفر در سراسر صنعت خودروسازی بریتانیا نیازمند یک رویکرد جامع است که هر مرحله از زنجیره ارزش را در بر می گیرد.

استخراج و پردازش مواد برای دفع خودرو. حسابداری و حذف کربن برای این تلاش مرکزی است و آن را به یک چالش بزرگ و بدون کار ساده تبدیل می کند.

این بررسی اخیر هم بر تحرک افراد و کالاها و هم بر نقش بخش خودرو در این پارادایم جدید حمل و نقل متمرکز خواهد بود. تحرک مردم همچنان بر وسایل نقلیه سبک (LDV)و اتوبوس‌ها تمرکز می‌کند، اما تأثیر روندهای جدید تحرک مانند حرکت‌های کوچک را نیز در نظر می‌گیرد. تحرک کالا شامل LDV های تجاری، وسایل نقلیه کالای سنگین (HGV)، کشاورزی و خارج از بزرگراه خواهد بود. ما همچنین شش نقشه راه فناوری خود را بررسی و به روز خواهیم کرد:

  • سیستم های پیل سوختی (که اکنون به ذخیره سازی هیدروژن تبدیل می شوند).
  • وسایل نقلیه سبک وزن و پیشرانه؛
  • الکترونیک قدرت؛
  • ماشین های الکتریکی؛
  • ذخیره انرژی الکتریکی؛ و
  • سیستم های رانش حرارتی

در میان تمامی فناوری های استراتژیک فوق، موضوعات فرابخشی مانند دیجیتالی شدن وجود خواهد داشت. زنجیره تامین مواد و ساخت؛ انرژی و زیرساخت؛ ارزیابی چرخه حیات؛ و اقتصاد دورانی در پس‌زمینه، وضعیت اقتصادی فعلی، فرصت‌های سرمایه‌گذاری احتمالی، و چشم‌انداز نیروی کار و توسعه مهارت‌ها را در نظر خواهیم گرفت.

نوآوری برای سرعت بخشیدن به صنعت خودرو بریتانیا

در بریتانیا، صنعت خودروسازی باید به نوآوری خود ادامه دهد تا هزینه ها کاهش یابد و وسایل نقلیه با فناوری جدید در دسترس تر باشد، بنابراین اطمینان حاصل شود که در صحنه بین المللی رقابتی باقی می ماند و به اندازه کافی قوی است که در برابر اخلالگران زنجیره تامین مقاومت می کند. این تنها با همکاری امکان پذیر است. ما با هم می‌توانیم یک صنعت خودروسازی بریتانیا قوی‌تر و پر رونق ایجاد کنیم، و در این زمان از انتقال، پشتیبانی لازم را به کل زنجیره تامین ارائه کنیم. مسابقه تا صفر خالص با سرعت در حال انجام است، و این نقشه‌های راه به ما در شناسایی شکاف‌ها در سرمایه‌گذاری و مهارت‌ها کمک می‌کند، و ما را قادر می‌سازد تا سناریوهای تولید در دنیای واقعی را افزایش دهیم و نقاط بین دولت، تولیدکنندگان، تحقیق و توسعه و دانشگاه را به هم بپیوندیم.

مهم است که به یاد داشته باشید که این نقشه راه به APC یا شورای خودرو تعلق ندارد. ما صرفاً وسیله ای برای گرد هم آوردن این بخش هستیم، با استراتژی راهنمای محصول نهایی، و کمک به تمرکز سرمایه گذاری در مکان و زمان مناسب. بنابراین ما از شرکا و ذینفعان خود می خواهیم که برای حمایت از تلاش های ما و همکاری با ما، در 18 ماه آینده زمان سرمایه گذاری کنند. این یک فرآیند نتیجه محور خواهد بود و ما مشتاق هستیم که آینده نگری را در صنعت و دانشگاه به دست آوریم. ورودی از منابع مختلف بسیار مهم است، زیرا این امر بیشتر تفکر در مورد حرکت به سطح بعدی را نشان می دهد.

ابتکار تازه سازی اکنون فعال است. APC و شورای خودرو در حال برنامه ریزی برای اولین جلسه انتشار نقشه راه در رویداد Cenex Low Carbon Vehicle (LCV) در سپتامبر امسال هستند. آنها به روند انتشار از طریق رویدادهای مهم صنعت ادامه خواهند داد. به روز رسانی ها نیز از طریق وب سایت APC در دسترس خواهد بود. انتظار می رود تمام نقشه های راه تا سپتامبر 2024 نهایی و در دسترس باشند.

ما با هم چشم‌اندازی استراتژیک برای صنعت خودرو تعیین می‌کنیم، فناوری‌های کلیدی و اولویت‌های زنجیره تامین را شناسایی می‌کنیم، فرصت‌های سرمایه‌گذاری را برجسته می‌کنیم و صنعت و دولت را قادر می‌سازیم تا به طور جمعی برای حمایت از توسعه و تجاری‌سازی فناوری‌های نوآورانه کار کنند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *