نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 9:24 ب.ظ

یک مرد پرتغالی به طور تصادفی دایناسور 82 فوتی را در حیاط خلوت خود پیدا کرد

اندی کوربلی -7 سپتامبر 2023-Instituto Dom Luiz دانشکده علوم دانشگاه لیسبون

مردی پرتغالی هنگام بازسازی ملک خود، به طور تصادفی با یک سوروپود فسیل شده برخورد کرد که ممکن است بزرگترین اسکلت دایناسوری باشد که تا به حال در اروپا پیدا شده است.

همه چیز از سال 2017 شروع شد. صاحب ملک در مرکز پرتغال در حین انجام کارهای ساختمانی متوجه وجود چندین تکه استخوان فسیل شده در حیاط خانه خود شد. او با مقامات علمی تماس گرفت و ماه گذشته آنها چندین عنصر اسکلتی “مهم” یک جانور را کشف کردند که ممکن است 82 فوت (25 متر) طول داشته باشد.

الیزابت مالافایا، دیرینه شناس از دانشکده علوم دانشگاه لیسبون در پرتغال، به خبرگزاری فرانسه می گوید: این یکی از بزرگترین نمونه های کشف شده در اروپا، شاید در جهان است.تاکنون مجموعه مهمی از عناصر اسکلت محوری از محل جمع آوری شده است که شامل مهره ها و دنده ها می شود.

ملافایا در بیانیه‌ای می‌افزاید: معمولی نیست که همه دنده‌های حیوانی مانند این را پیدا کنیم، چه رسد به این که در این وضعیت موقعیت آناتومیک اولیه خود را حفظ کند. این شیوه نگهداری در فسیل دایناسورها، به ویژه ساروپودها، از ژوراسیک بالایی پرتغال، نسبتاً غیرمعمول است.

ویژگی‌های حفظ فسیل‌ها و نحوه قرارگیری آن‌ها حاکی از وجود احتمالی بخش‌های دیگر از اسکلت این فرد است، فرضیه‌ای که در کمپین‌های کاوش‌های آتی در کانسار آزمایش خواهد شد.

اروپا چندین مورد از Brachiosauridae را در این قاره پیدا کرده است، و این مورد غول پیکر ممکن است یک Brachiosaurus altithorax، یک زرافاتیتان brancai یا گونه Lusotitan atalaiensis ژوراسیک پسین باشد که اولین بار در منطقه غرب پرتغال یافت شد،

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *