نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 2:08 ب.ظ

آلمان تهدید کرد که ممنوعیت خودروهای موتور احتراقی اتحادیه اروپا را متوقف خواهد کرد

28 فوریه 2023 -توسط فرانک جردنز

Volker Wissing، وزیر امور دیجیتال و حمل و نقل فدرال در مورد استفاده از سوخت الکترونیکی برای موتورهای احتراقی جدید حتی پس از سال 2035 و در ناوگان موجود در برلین، آلمان، سه شنبه، 28 فوریه 2023 صحبت می کند. اعتبار: Britta Pedersen/dpa از طریق AP

وزیر حمل و نقل آلمان گفت که کشورش از ممنوعیت برنامه ریزی شده اتحادیه اروپا برای فروش خودروهای جدید با موتور احتراقی از سال 2035 حمایت نمی کند، زیرا نتوانست تضمین هایی را از مجری این اتحادیه برای معافیت سوخت های مصنوعی دریافت کند.

قانونگذاران اتحادیه اروپا و کشورهای عضو در سال گذشته به توافق اولیه ای دست یافتند که بر اساس آن خودروسازان مجبور می شوند آلایندگی خودروهای جدید را تا 55 درصد در سال 2030 نسبت به سطوح 2021 و تا 100 درصد در سال 2035 کاهش دهند. این طرح که بخشی از تلاش اتحادیه برای کاهش آن است. انتشار گازهای گلخانه ای، در واقع به این معنی است که فروش خودروهای جدیدی که سوخت های مبتنی بر هیدروکربن مانند نفت را می سوزانند، ممنوع می شود.

برخی از کشورها، مانند آلمان، از کمیسیون اجرایی اتحادیه اروپا خواسته بودند تا برای خودروهایی که به اصطلاح سوخت الکترونیکی می سوزند، معافیت ایجاد کند، با این استدلال که این خودروها می توانند با استفاده از انرژی های تجدیدپذیر و کربن جذب شده از هوا تولید شوند، بنابراین آنها این کار را نمی کنند.

فولکر ویسینگ وزیر حمل و نقل آلمان گفت که کمیسیون پیشنهادی ارائه نکرده است، بنابراین آلمان از حمایت از این ممنوعیت خودداری خواهد کرد.

ویزینگ گفت که سوخت های مصنوعی باید در اسرع وقت در مقادیر زیاد تولید شوند تا تقاضای خودروهای فروخته شده قبل از سال 2035 و همچنین خودروهای سنگین، کشتی ها و هواپیماها تامین شود.

او به خبرنگاران در برلین گفت: «کمیسیون اتحادیه اروپا باید مقرراتی را پیشنهاد دهد که اجازه می‌دهد موتورهای احتراقی پس از سال 2035 ثبت شوند، در صورتی که به طور قابل تأیید فقط با سوخت‌های مصنوعی سوخت‌گیری می‌شوند.»

این موضوع باعث ایجاد شکاف ایدئولوژیک در داخل دولت بین حزب آزادیخواه دموکرات آزاد ویسینگ و حزب سبزهای طرفدار محیط زیست شده است که از ممنوعیت کامل موتورهای احتراقی حمایت می کند.

حزب اپوزیسیون اصلی آلمان، بلوک راست میانه اتحادیه نیز با ممنوعیت خودروهای موتور احتراقی در سراسر اتحادیه اروپا مخالفت کرد و هشدار داد که این امر به صنعت خودروسازی کشور آسیب می رساند.

منتقدان می‌گویند فناوری باتری-الکتریکی برای خودروهای سواری مناسب‌تر است و سوخت‌های مصنوعی گرانبها باید فقط در جایی استفاده شوند که هیچ گزینه دیگری مانند حمل و نقل هوایی امکان‌پذیر نباشد.

بنجامین استفان از Greenpeace می گوید مطالعات نشان می دهد که همان مقدار برق یک وسیله نقلیه با باتری را پنج برابر بیشتر از خودرویی که با سوخت الکترونیکی کار می کند، می برد.

او گفت: «این سوخت ناکارآمد و گران قیمت برای خودروها، به ویژه نه خودروهای جدید در سال 2035، نقشی نخواهد داشت.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *