نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 اردیبهشت 1403 5:12 ق.ظ

سامسونگ در رقابت با TSMC و ساخت پیشرفته ترین تراشه های موبایل جهان

28 ژوئن 2023 -آرجون خرپال-جاکوب پورزیکی | نورعکس | گتی ایماژ

سامسونگ الکترونیکس نقشه راه خود را برای توسعه تجارت تولید تراشه خود از جمله نیمه هادی های پیشرو ارائه کرد، زیرا به نظر می رسد در رقابت با TSMC پیشتاز شود.

این شرکت فناوری کره جنوبی که شاید بیشتر به خاطر گوشی های هوشمندش شناخته می شود، یک تجارت نیمه هادی بزرگ دارد که عامل اصلی سود آن است. این شرکت تراشه های حافظه را می سازد که به مراکز داده و لپ تاپ ها می روند.

اما سامسونگ همچنین یک تجارت تولید تراشه دارد که نیمه هادی ها را برای سایر شرکت های طراحی تراشه مانند کوالکام تولید می کند.

در اوایل سال جاری، سامسونگ اعلام کرد که ساخت تراشه‌هایی با فرآیند 2 نانومتری را در سال 2025 آغاز خواهد کرد. این شرکت اکنون نقشه راه دقیق‌تری ارائه کرده است و می‌گوید که تولید انبوه فرآیند 2 نانومتری را برای برنامه‌های موبایل در سال 2025 آغاز خواهد کرد و سپس به تولید تراشه‌های با کیفیت بالا خواهد رفت.

شکل نانومتری به اندازه هر ترانزیستور جداگانه روی یک تراشه اشاره دارد. هرچه ترانزیستور کوچکتر باشد، تعداد بیشتری از آنها را می توان روی یک نیمه هادی بسته بندی کرد. به طور معمول، کاهش اندازه نانومتری می تواند تراشه های قدرتمندتر و کارآمدتری را به همراه داشته باشد.

آخرین پردازنده آیفون با استفاده از فرآیند 5 نانومتری ساخته شده است. سامسونگ پیش‌بینی می‌کند که گوشی‌های هوشمند به تراشه‌های پیشرفته‌تری نیاز دارند و برای آن در سال 2025 آماده می‌شود.

محاسبات با کارایی بالا به تراشه هایی برای مراکز داده برای آموزش و استقرار برنامه های کاربردی هوش مصنوعی اشاره دارد، زیرا سامسونگ به دنبال سرمایه گذاری بر روی رشد این فناوری است که تا حدی به دلیل محبوبیت Nvidia ChatGPT OpenAI تحریک شده است.

یکی از رهبران بازار تراشه های هوش مصنوعی، برای تولید نیمه هادی های خود به سیستم هایی مانند TSMC متکی است.

کارخانه سامسونگ با TSMC تایوان، بزرگترین سازنده قراردادی جهان، تا حدودی فاصله دارد. بر اساس تحقیقات Counterpoint، در سه ماهه اول سال، TSMC 59 درصد از درآمد جهانی نیمه هادی ها را به خود اختصاص داده است، در مقابل 13 درصد برای سامسونگ.

سامسونگ اکنون به دنبال افزایش ظرفیت خود و تهیه نقشه راه برای مناطق با رشد بالا در بازار تراشه است.

این شرکت مجدداً تاکید کرد که فرآیند 1.4 نانومتری آن طبق برنامه در سال 2027 آغاز خواهد شد.

سامسونگ همچنین اعلام کرد که به توسعه ظرفیت تولید تراشه خود ادامه می دهد و خطوط تولید جدید در پیونگ تاک، کره جنوبی و تیلور، تگزاس، که سامسونگ قبلاً اعلام کرده بود، ادامه می دهد.

https://www.cnbc.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *