نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

13 اردیبهشت 1403 1:26 ب.ظ

سود تویوتا با فروش قوی و با کاهش مشکلات قطعات، 78 درصد افزایش می یابد

1 آگوست 2023 -توسط یوری کاگیاما-اعتبار: CC0 دامنه عمومی

سود تویوتا در سه ماهه اول مالی به 1.3 تریلیون ین (9 میلیارد دلار) افزایش یافت – یک رکورد سه ماهه برای بزرگترین خودروساز ژاپن – با رشد فروش و کاهش کمبود قطعات مربوط به همه گیری ویروس کرونا.

این شرکت گزارش داد که سود خالص آوریل تا ژوئن شرکت تویوتا موتور از 736.8 میلیارد ین در سال گذشته 78 درصد افزایش یافته است. با بهبود فروش خودرو در بازارهای بزرگ از جمله ژاپن و آمریکای شمالی، فروش سه ماهه با 24 درصد افزایش به 10.5 تریلیون ین (74 میلیارد دلار) رسید.

به گفته تویوتا، دشواری دستیابی به تراشه‌های رایانه‌ای که تولید خودرو را در سال‌های اخیر کاهش داده بود، کاهش یافته است، اگرچه مشخص نیست چه زمانی این مشکل کاملاً برطرف می‌شود.

فروش سه ماهه در مجموع به 2.3 میلیون دستگاه رسید که نسبت به 2 میلیون دستگاه در سال قبل افزایش داشت. تقاضا برای مدل های هیبریدی آن به ویژه قوی بود. تویوتا برای مدت طولانی پیشرو در خودروهای هیبریدی بوده است که برای ارائه مسافت پیموده شده بیشتر بین موتور الکتریکی و موتور گازی جابجا می شوند.

سازنده پریوس هیبریدی، سدان کمری و مدل های لوکس لکسوس گفت که در فروش خودروهای برقی باتری دار پیشرفت خوبی داشته است.در طول سه ماهه، تویوتا 29000 دستگاه خودروی برقی فروخت که در مقایسه با 4000 خودرو در مدت مشابه سال قبل بیشتر بود.

کوجی ساتو، که در اوایل سال جاری به عنوان مدیر اجرایی از آکیو تویودا برگزیده شد، نوید یک تغییر تهاجمی در زمینه برقی‌سازی را می‌دهد. او اذعان کرده است که تویوتا در خودروهای برقی عقب افتاده است.

تویوتا پیش بینی سالانه خود را برای درآمد 2.58 تریلیون ین (18 میلیارد دلار) حفظ کرد که 5 درصد بیشتر از سال مالی قبل بود، با فروش 38 تریلیون ین (267 میلیارد دلار) که 2 درصد افزایش داشت.

سهام تویوتا در معاملات توکیو بیش از 2 درصد افزایش یافت.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *