نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

13 اردیبهشت 1403 6:35 ق.ظ

تولید بلوک‌ از پلاستیک‌هایی که بازیافت آن‌ها مشکل است

لوکیا پاپادوپولوس – 22 ژانویه 2022 – سه ByBlocks. ByFusion

آلودگی پلاستیکی یک مشکل بزرگ در جهان است. محصولات پلاستیکی غیرقابل بازیافت یکبار مصرف، هر بخش از زندگی ما را احاطه کرده و باعث نگرانی واقعی جوامعی می شود که تحت تأثیر این آلودگی قرار گرفته اند. راه‌حل‌های زیادی برای حل این مشکل جستجو شده است، مانند ممنوعیت کلی پلاستیک و مهندسی کارخانه‌هایی که می‌توانند انواع پلاستیک‌ها را بازیافت کنند. اما موضوع همچنان پابرجاست.

به گفته شرکت Fast، اکنون استارت آپی به نام ByFusion نوآوری ارائه کرده است که می تواند انواع پلاستیک ها، حتی پلاستیک های غیرقابل بازیافت را به بلوک های ساختمانی فوق العاده کارآمد و راحت تبدیل کند.

برای تولید این بلوک های سازگار با محیط زیست، ByFusion از چیزی به نام Blockers استفاده می کند. این محصول که این شرکت آن را ByBlocks می نامد، می تواند در ساخت و ساز برای ساخت تقریباً هر چیزی که مهندسان فکرش را می کنند استفاده شود. بهتر از همه این است که پلاستیک قبل از فشرده شدن نیازی به مرتب سازی یا تمیز کردن ندارد و در وقت و منابع گرانبها صرفه جویی می شود.

در نتیجه، این شرکت بلوک های ساختمانی 16 در 8 در 8 اینچ (0.4 در 0.20 در 0.2 متر) را تولید کرده است که در سه مدل مجزا عرضه می شوند. مدل اول با گیره هایی طراحی شده است که می توانند به هم متصل شوند، مدل دوم کاملاً صاف است و مدل سوم از ترکیبی از این دو تشکیل شده است.

ByBlocks به خوبی بلوک های سیمانی کار می کند، آنها فقط یک گیره دارند: آنها در برابر نور خورشید حساس هستند. با این حال، با پوشاندن آنها با رنگ شفاف یا جفت کردن آنها با مواد مقاوم در برابر آب و هوا به راحتی می توان این مشکل را حل کرد.

ByFusion اکنون یک واحد تولید کامل در لس آنجلس دارد که می تواند تا 450 تن پلاستیک را در سال مقابله کند. تخمین زده می شود که این شرکت تا به امروز 103 تن پلاستیک بازیافت کرده است و جاه طلبی برای بازیافت 100 میلیون تن تا سال 2030 دارد. برای دستیابی به این هدف چشمگیر، انتظار می رود به زودی 12 بلوکر دیگر در سراسر ایالات متحده نصب شود.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *