نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

28 فروردین 1403 5:48 ب.ظ

یونیلیور 1500 شغل مدیریتی را با تغییر شکل خود اخراج می کند

25 ژانویه2022  منشی احمد | بلومبرگ | گتی ایماژ

یونیلور از برنامه‌های خود برای کاهش حدود 1500 شغل مدیریتی در یک بازسازی با هدف کاهش نگرانی سهامداران پس از خرید ناموفق رونمایی کرد و گزارش داد که یک سرمایه‌گذار فعال در این غول کالاهای مصرفی سرمایه گذاری کرده است.

سازنده صابون داو و بستنی مگنوم، که حدود 149000 نفر در سراسر جهان در استخدام دارد، گفت که این اصلاح پنج بخش متمرکز بر محصول ایجاد می کند – زیبایی و تندرستی، مراقبت شخصی، مراقبت در خانه، تغذیه و بستنی.

این اقدامی که یونیلور گفته از سال گذشته در حال انجام است، بازتاب تغییر شکل رقیب پروکتر اند گمبل (P&G) سه سال پیش است که شش واحد تجاری مشابه را در بزرگترین سازماندهی مجدد خود در دو دهه اخیر ایجاد کرد.

آلن جوپ، مدیرعامل یونیلور، گفت: «حرکت به پنج گروه تجاری متمرکز ما را قادر می‌سازد تا نسبت به گرایش‌های مصرف‌کننده و کانال پاسخ‌دهی بیشتری با مسئولیت‌پذیری شفاف برای تحویل داشته باشیم،.»

یونیلور که سهام آن حدود یک چهارم از رکورد خود در سال 2019 کاهش یافته است، هفته گذشته عملاً از برنامه های خود برای خرید کسب و کار مراقبت های بهداشتی مصرف کننده GlaxoSmithKline (GSK) به مبلغ 50 میلیارد پوند (67 میلیارد دلار) صرف نظر کرد.

پیشنهاد آن که توسط GSK رد شد، به طور گسترده توسط سرمایه گذاران مورد انتقاد قرار گرفت و سرمایه گذاران آن را به عنوان عاملی پرهزینه و پرخطر از رویارویی با چالش های مبرم برای تجارت، مانند تورم فزاینده در بازارهای نوظهور و ضعف در غذاهای سالم، منحرف کردند.

چند روز بعد، گزارش‌هایی نیز منتشر شد که نلسون پلتز، سرمایه‌گذار فعال، سهامی در یونیلور ایجاد می‌کرد که بازتاب سرمایه‌گذاری قبلی و فشار برای تغییر در P&G و سایر شرکت‌های کالاهای مصرفی بود. تریان تایید نکرده است که در یونیلور سهامی ایجاد کرده است.

شان موران، متخصص تجدید ساختار در شرکت حقوقی Shakespeare Martineau، گفت: «تصمیم برای کاهش 1500 شغل در سطح جهان نشان دهنده فشار قابل توجهی است که یونیلور در حال حاضر تحت آن قرار دارد.«در حالی که ممکن است اخبار امروز مستقیماً به پیشنهاد شکست خورده GSK این شرکت مرتبط نباشد، زمان‌بندی تاسف‌آور است… وقتی اعتماد به یک کسب‌وکار کم است، اغلب باید تصمیم‌های جدی گرفته شود.»

یونیلور که ریشه‌های خود را در یک تجارت کوچک صابون در بریتانیا در دهه 1880 می‌گیرد، گفت که انتظار ندارد کارگران کارخانه تحت تأثیر تجدید ساختار قرار گیرند.

https://www.cnbc.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *