نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 3:19 ق.ظ

برای مدیریت آب، مسیر یک قطره باران را از هر کجای دنیا تماشا کنید

اندی کوربلی -18 ژانویه 2022 – River Runner Global

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که قطرات باران پس از سقوط به ارتفاعات کلیمانجارو چقدر مسافت را طی می کنند؟ برخی از نقشه کشان کنجکاو یک ابزار نقشه برداری ایجاد کرده اند که مسیری را که یک قطره باران از هر نقطه روی زمین به دریا خواهد رفت را تجسم می کند.

River Runner Global یک ابزار رایگان و منبع باز برای تجسم ارتباط ما با یکدیگر است و می‌تواند به سرعت برای برنامه‌ریزی مدیریت آب یا برای اهداف آموزشی استفاده شود.

سام لرنر، تحلیلگر داده، این پروژه را با استفاده از داده های سازمان زمین شناسی ایالات متحده، همراه با کمک کایل اوندا، معمار داده برای داده های آب و مشاوره مدیریت اینترنت آب، ساخته است.

لرنر به Fast Company گفت: «یک چیز واقعاً جالب در مورد قرار گرفتن منابع آب جهان وجود دارد ، در زمین‌های جالب که اصلاً از آن چیزی نمی‌دانید. در مسیر یک قطره باران، شگفتی های زیادی وجود دارد، برای مثال تمام آبی که واشنگتن دی سی را تغذیه می کند، از بارندگی و چشمه های بلند در سمت غربی آپالاچی ها می آید، و قبل از اینکه ذوب برف در کوه اورست بتواند به گنگ برسد، باید بیش از 300 کیلومتر در بالای هند به سمت شرق جریان داشته باشید تا نقطه ای را بیابید که هیمالیا در آن شکاف دارد.

مکانیسم پردازش و نمایش داده ها با استفاده از اطلاعات توپوگرافی انبوه وجود نداشت و بنابراین یادگیرنده مجبور بود خودش آن را بسازد.

این ابزار هنوز در مرحله بتا است و بنابراین نام مکان و رودخانه اغلب ظاهر نمی شود. همچنین در معرض تاخیر و باگ‌های گاه به گاه است، اما Learner می‌گوید که از همان داده‌های پشتیبان می‌توان برای ایجاد ابزار دیگری مانند صفحه «River Climber» استفاده کرد که مسیری را به سمت بالا رودخانه دنبال می‌کند تا منبع چیزی را که نیاز به محافظت دارد نشان دهد.

این تیم تاکنون آبراه‌های بسیار معروف و جالبی پیدا کرده است که توسعه‌دهندگان آن‌ها را در یک سند گوگل به اشتراک گذاشته‌اند تا هر کسی بتواند سریعاً به آن نگاه کند.

https://www.goodnewsnetwork.org

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *