نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 9:48 ب.ظ

سازمان ملل متحد خواستار محافظت بهتر از کارکنان شرکتهای با پلتفرم دیجیتال است

 

23 فوریه 2021توسط اگنس پدررو

گزارش سازمان بین المللی کار چند روز پس از آن صادر شد كه دادگاه عالی انگلیس رانندگان برنامه Uber آمریكا را از حقوقی مانند حداقل دستمزد و مرخصی استحقاقی برخوردار دانست.

سازمان ملل نیز خواستار مقررات بین المللی فوری برای اطمینان از شرایط عادلانه برای پرداخت موارد حقوقی کارکنانی که از طریق پلتفرمهای دیجیتال مانند برنامه های تحویل غذا – نوعی اشتغال است که در طی همه گیر شدن کرونا به سرعت افزایش یافته است.

بر اساس گزارشی که سازمان بین المللی کار (ILO) ، آژانس سازمان ملل متحد منتشر کرده است ، تعداد پلتفرم های آنلاین در طی دهه گذشته پنج برابر شده است.این برنامه ها از برنامه های رزرو تاکسی گرفته تا خدماتی است که مشتریان را با لوله کش ها و یا یک توسعه دهنده وب سایت مستقل ارتباط می دهد.

 تغییر در یافتن کار از طریق چنین سیستم هایی در طی همه گیری ، به دلیل از دست دادن شغل ها و افزایش تقاضا برای تحویل در خانه در کشورهایی که رستوران ها و خرده فروشی ها بسته شده اند سرعت گرفته است.

ILO گفت: “از زمان شیوع COVID ‑ 19 ، نیروی کار در سیستم عامل ها به طور قابل توجهی افزایش یافته است.”

این افزایش رقابت در برخی موارد وادار کردن کارکنان به پذیرش پول کمتر در هر کار نسبت به قبل بود.

برخی از بخشهای وابسته به سیستم های آنلاین ، مانند استفاده از اتومبیل ، شاهد افت در مشاغل بوده که باعث مشکل برای رانندگانی می شود که حقوق منظم دریافت نمی کنند.

یک بررسی از رانندگان تاکسی در شیلی ، هند ، کنیا و مکزیک نشان داد که از هر 10 نفر 9 نفر به دلیل COVID درآمد خود را از دست داده اند ، بعضی از آنها برای گذراندن زندگی مجبور به گرفتن وام یا پرداخت قبض های متعدد هستند.

در این گزارش آمده است: “از هر 10 کارگر هفت نفر اعلام کردند که در صورت مثبت بودن آزمایش ویروس ، قادر به استفاده از مرخصی استعلاجی با حقوق یا دریافت غرامت نیستند.”

فرصت های بیشتر برای زنان

این گزارش همچنین برخی از نکات منفی ظهور سیستم های دیجیتال کار را برای شرکت ها و کارکنان برجسته کرده است.

این تغییر باعث شده است که کسب و کارها به تعداد زیادی نیروی انعطاف پذیر با مهارت های متنوع دسترسی داشته باشند ، ضمن اینکه فرصت های جدیدی را برای برخی جمعیت ها از جمله زنان ، افراد دارای معلولیت و جوانان فراهم می کند.

با این وجود این کارکنان فقط از حمایت های محدودی برخوردار هستند زیرا از توافق نامه خدمات شرکت ها – که غالباً به صورت یک جانبه تعیین می شوند – پیروی می کنند.

گای رایدر ، مدیر کل ILO به خبرنگاران گفت ، کارکنانی که از طریق سیستم های دیجیتال استخدام می شوند اغلب با محدودیت هایی در دسترسی به حقوق اولیه کار خود مواجه هستند.وی افزود: این “حق سازماندهی ، آزادی تشکلها و حق چانه زنی جمعی” بود.

در این گزارش اشاره شده است که ساعات کار اغلب ممکن است طولانی و غیرقابل پیش بینی باشد ، در حالی که کارکنان برای کار برای یک سیستم  گاهی مجبور به پرداخت کمیسیون می شوند.

Uma Rani Amara ، اقتصاددان ILO ، گفت: بخشی از این ساعات کار – مانند زمان صرف شده برای رانندگی در جستجوی مشتری در یک درخواست تاکسی پرداخت نمی شود.

طبق نظرسنجی انجام شده در حدود 12000 کارگر و 85 مشاغل موجود در گزارش ، در سراسر جهان ، متوسط ​​درآمد ساعتی برای افرادی که از طریق سیستم های دیجیتال کار می کنند بیش از 3.40 دلار در ساعت نیست.

نیمی از کارکنان آنلاین در هر ساعت کمتر از 2.10 دلار درآمد دارند.

راه حل های مشترک “مهم”

در سال های اخیر ، فشارها روی غول های آنلاین در حال افزایش است تا از کارکنانی که برای تأمین معاش خود در شرایط نامطلوب به آنها اعتماد می کنند ، بهتر محافظت شود.

.https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *