نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 7:07 ق.ظ

مذاکره کنندگان اتحادیه اروپا برای محدود کردن غولهای فناوری موافقت کردند

25 مارس 2022 -توسط الکس پیگمن

مذاکره کنندگان پارلمان اروپا و کشورهای عضو اتحادیه اروپا در مورد قانونی مهم برای مهار تسلط غول های بزرگ فناوری ایالات متحده مانند گوگل، متا، آمازون و اپل به توافق رسیدند.

در نشستی در بروکسل، قانونگذاران فهرست بلندبالایی از بایدها و نبایدها را مشخص کردند که نمادین ترین غول های وب جهان را به عنوان “دروازه بانان” اینترنتی تحت قوانین خاص مشخص می کند.

قانون بازارهای دیجیتال (DMA) رویه‌های قانونی این بلوک را طی کرده است و برای محافظت از مصرف‌کنندگان و دادن شانس بهتر به رقبا برای زنده ماندن در برابر غارت‌گران فناوری قدرتمند جهان طراحی شده است.

آندریاس شواب، عضو پارلمان آلمان که مذاکرات پارلمان اروپا را رهبری می‌کرد، گفت: «این توافق عصر جدیدی از مقررات فناوری در سراسر جهان را آغاز می‌کند.

او افزود: «قانون بازارهای دیجیتال به تسلط روزافزون شرکت‌های فناوری بزرگ پایان می‌دهد».

نکته اصلی قانون برای جلوگیری از صرف سال‌ها وقت و درگیری‌های دادگاهی است که برای مجازات رفتار انحصاری Big Tech لازم است، جایی که پرونده‌ها می‌توانند با جریمه‌های هنگفت خاتمه یابند، اما تغییر کمی در نحوه تجارت غول‌هاایجاد می شود.

پس از اجرا، این قانون به بروکسل اختیارات بی‌سابقه‌ای می‌دهد تا تصمیمات غول‌ها را تحت نظر داشته باشد، به‌ویژه زمانی که آنها دسته چک را برای خرید استارت‌آپ‌های امیدوارکننده بیرون می‌کشند.

مارگرت وستاگر، رئیس رقابت های اتحادیه اروپا، گفت: «شرکتها – اکنون باید مسئولیت را بر عهده بگیرند.

تعدادی از کارها را که می توانند انجام دهند، تعدادی از کارها را که نمی توانند انجام دهند، و البته این به همه فرصت عادلانه ای می دهد.”

این قانون شامل حدود 20 مورد است که در بسیاری از موارد، رویه‌های Big Tech را هدف قرار می‌دهد که برخلاف قوانین اتحادیه در مورد رقابت بوده است، اما بروکسل برای اجرای آن‌ها تلاش کرده است.

DMA تعهدات بی‌شماری را بر روی Big Tech تحمیل می‌کند، از جمله مجبور کردن اپل به باز کردن فروشگاه App خود برای سیستم‌های پرداخت جایگزین، تقاضایی که سازنده آیفون به شدت با آن مخالفت کرده است، به ویژه در دشمنی با بازی‌های Epic، سازنده Fortnite.

از گوگل خواسته می شود تا به طور واضح به کاربران گوشی های هوشمند اندرویدی جایگزین هایی برای موتور جستجوی خود، برنامه Google Maps یا مرورگر کروم خود ارائه دهد.

یکی از سخنگویان گوگل به خبرگزاری فرانسه گفت که غول اینترنتی ایالات متحده “برای مطالعه متن نهایی و همکاری با تنظیم کننده ها برای اجرای آن زمان می برد.”

سخنگو گفت: در حالی که ما از بسیاری از جاه طلبی های DMA در مورد انتخاب مصرف کننده و قابلیت همکاری پشتیبانی می کنیم، همچنان نگران این هستیم که برخی از قوانین می تواند نوآوری و انتخاب در دسترس اروپایی ها را کاهش دهد. “https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *