نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

13 اردیبهشت 1403 1:09 ب.ظ

سرمایه‌گذاری مشترک جدید Comcast-Charter نشان می‌دهد که فصل بعدی جنگ‌های استریم در راه است

الکس شرمن، 1 می 2022 -برایان رابرتز، مدیرعامل Comcast (L)، و تام راتلج، مدیر اجرایی Charter Communications -درو انگرر | گتی ایماژ

به راحتی می توان از اعلامیه هفته گذشته مبنی بر اینکه Comcast و Charter سرمایه گذاری مشترکی را برای به دست آوردن سهم بازار در سراسر کشور در پخش ویدئویی آغاز کرده اند، چشم پوشی کرد. اما دو شرکت بزرگ کابلی ایالات متحده ممکن است در حال انجام یک بازی طولانی باشند که می تواند به فصل جدیدی در جنگ استریم منجر شود.

Comcast و Charter گفتند که سرمایه‌گذاری 50/50 را توسعه داده‌اند تا پلتفرم استریم Flex Comcast را به خانه‌های بیشتری در سراسر آمریکا هدایت کنند. Comcast مجوز Flex to Charter را می دهد و به مشترکین Charter’s Spectrum دسترسی به رابط را می دهد. Comcast همچنین به کسب و کار تلویزیون هوشمند خود (XClass) و سرویس پخش رایگان با پشتیبانی تبلیغات Xumo در این سرمایه گذاری کمک خواهد کرد.

چارتر به نوبه خود کمک اولیه 900 میلیون دلاری را به هزینه ها و توسعه خواهد داد. علاوه بر این، Charter از سال 2023 دستگاه‌های Flex و کنترل‌های صوتی مرتبط را ارائه می‌کند. در حالی که Flex محصول جدیدی نیست، این مشارکت تقریباً اثر نصب بالقوه دستگاه را دو برابر می‌کند.

در ظاهر، به نظر می رسد که Comcast و Charter این همکاری را سال ها دیر شروع کردند. Roku، آمازون، اپل و گوگل بیش از یک دهه است که دستگاه‌ها و نرم‌افزارهای تجمیع جریان را تولید می‌کنند. تلویزیون های هوشمند سامسونگ با پلتفرم استریم داخلی خود عرضه می شوند. علاوه بر این، افشای هفته گذشته نتفلیکس مبنی بر از دست دادن مشتریانش برای اولین بار در بیش از یک دهه، نشان می دهد که مشترکان استریم ممکن است حداقل در حال حاضر در ایالات متحده به اوج خود رسیده باشند.

آنتونی وود، مدیر عامل و بنیانگذار Roku درباره سرمایه گذاری Comcast-Charter گفت: «تصور این که چگونه آنها با توجه به سال های طولانی که ما در پلتفرم خود سرمایه گذاری کرده ایم و رقبای ما نیز چنین سرمایه گذاری کرده اند، برای شما سخت است.

وود اضافه کرد که از لحاظ تاریخی رقابت با Roku در توزیع استریم برای شرکت‌ها دشوار بوده است، زیرا رقبایی مانند Comcast و Charter دارای کسب و کار گسترده هستند، در حالی که استریم تنها تمرکز Roku است. طبق گفته شرکت تحقیقاتی Conviva، Roku شماره 1 در سهم بازار پخش دستگاه های صفحه بزرگ است و پس از آن Amazon Fire TV و سامسونگ قرار دارند.

با این حال، Comcast و Charter دارای یک مزیت بزرگ هستند که هیچ رقیب دیگری از جریان ندارد – تکنسین هایی که وارد خانه می شوند.

تقریباً هر فرد یا خانواده ای که به خانه یا آپارتمان جدید نقل مکان می کند، نیاز به راه اندازی پهنای باند خانگی دارد. Comcast و Charter بزرگترین کانکتورهای باند پهن پرسرعت خانگی در کشور هستند.

صدها میلیون خانواده در ایالات متحده در حال حاضر از یک دستگاه پخش استفاده می کنند و ممکن است تمایلی به تعویض نداشته باشند. اما Comcast و Charter در مجموع به بیش از 200 میلیون نفر در خانواده های ایالات متحده خدمات می دهند. برایان رابرتز، مدیرعامل Comcast و تام راتلج، مدیر عامل منشور، می‌توانند در یک استراتژی متحد شوند تا به تکنسین‌های باند پهن خود بگویند وقتی خانه‌ها را در سراسر کشور به اینترنت متصل می‌کنند، دستگاه‌های فلکس را به هم متصل کنند.

در حال حاضر، Comcast و Charter مزایای مصرفی زیادی برای بازاریابی با Flex ندارند. شرکت‌ها می‌توانند رابط کاربری را به بازار عرضه کنند، اما به سختی می‌توان مشتریان را با چیزی که ممکن است هرگز ندیده باشند، بفروشد. کنترل از راه دور Comcast، یافتن محتوا را در میان مجموعه ای از خدمات پخش آسان می کند، اما Roku و Amazon نیز دارای کنترل از راه دور صوتی هستند.

به عبارت دیگر، دلایل واضح زیادی وجود ندارد که کسی از Flex بر روی هر دستگاهی که قبلاً یک مصرف کننده دارد استفاده کند. اما تلویزیون ها و دستگاه های پخش جریانی در نهایت پیر می شوند. جعبه های فلکس، حداقل در حال حاضر، برای مشترکین جدید پهنای باند رایگان است.

مدیران شرکت‌های رسانه‌ای و سرگرمی کوچکتر به طور خصوصی گفته‌اند که تعجب کرده‌اند که بسته‌های پخش جریانی تاکنون به نتیجه نرسیده‌اند.

رید هستینگز، مدیرعامل نتفلیکس در سال 2020 به CNBC گفت: «من فشار زیادی برای انجام این کار نمی بینم، زمانی که ارزش گذاری بازار شرکت بیش از دو برابر امروز بود. ممکن است آزمایش آن در برخی کشورها خوب باشد، اما این منطقه بزرگی برای ما نیست.»

سقوط اخیر سهام نتفلیکس و راهنمایی مبنی بر تسریع ضرر مشتریان در سه ماهه آینده ممکن است کاتالیزور استریمی باشد.

https://www.cnbc.com/

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *