نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 3:01 ق.ظ

کالیفرنیا و آخرین نیروگاه هسته ای این ایالت

29 آوریل 2022 -کاترین کلیفورد- کارخانه PG&E Corp. Diablo Canyon در کالیفرنیا. (جو جانستون/سن لوئیس اوبیسپو تریبون/سرویس خبری تریبون از طریق گتی ایماژ)

گاوین نیوسام، فرماندار کالیفرنیا، پذیرای این ایده برای حفظ عملیات در آخرین نیروگاه هسته‌ای در ایالت، دیابلو کانیون است که از تاریخ تعطیلی برنامه‌ریزی‌شده آن در سال 2025 ادامه یابد اما نه برای مدت نامحدود.

نیوسام در گفتگو با هیئت تحریریه لس آنجلس تایمز در روز پنجشنبه گفت که ایالت ممکن است بودجه فدرال را که دولت بایدن در قانون زیرساخت دو حزبی خود برای باز نگه داشتن نیروگاه های هسته ای غیراقتصادی در دسترس قرار داده است، دنبال کند.

نیوسام به هیئت تحریریه لس‌آنجلس تایمز گفت: «الزام این است که تا 19 ماه مه درخواست ارسال کنید، یا اگر می‌خواهید عمر آن کارخانه را افزایش دهید، فرصت برداشتن بودجه فدرال را از دست می‌دهید». ما نمی‌توانیم آن را به عنوان یک گزینه روی میز قرار ندهیم.»

این نیروگاه که در شهرستان سن لوئیس اوبیسپو قرار دارد و توسط شرکت برق PG&E اداره می شود، قرار است تا اوت 2025 فعالیت خود را متوقف کند.

در حالی که نیوسام در گفتگو با لس آنجلس تایمز راه را به روی ایده باز نگه داشتن Diablo Canyon باز کرد، دفتر او بر تمایل او برای بستن کارخانه در نهایت تاکید کرد.

ارین ملون، سخنگوی دفتر نیوسام در بیانیه‌ای به CNBC گفت: «در درازمدت، فرماندار به حمایت از بسته شدن Diablo Canyon در حالی که ما به انرژی پاک می‌رویم و از قابلیت اطمینان شبکه انرژی خود اطمینان می‌دهیم، ادامه می‌دهد.»

نگرانی اصلی Newsom این است که شبکه را برای ساکنان کالیفرنیا فعال نگه دارد. و او دلیلی برای نگرانی دارد. ملون به CNBC گفت: اپراتور سیستم مستقل کالیفرنیا “انتظار دارد کالیفرنیا تقاضای بیشتری نسبت به عرضه داشته باشد در طول رویدادهای شدیدی که کالیفرنیا در دو تابستان گذشته تجربه کرده است.”

ملون گفت که آیا Diablo Canyon برای بودجه فدرال درخواست خواهد کرد یا خیر، بستگی به PG&E دارد.

PG&E گفت اولویت آن انرژی پاک و قابل اعتماد برای کالیفرنیا است.

سوزان هوسن، سخنگوی PG&E به CNBC گفت: «مردم PG&E به نقشی که نیروگاه Diablo Canyon در ایالت ما ایفا می کند افتخار می کنند. ما همیشه آماده در نظر گرفتن همه گزینه ها برای اطمینان از تداوم تحویل انرژی ایمن، قابل اعتماد و پاک به مشتریان خود هستیم.

طبق یک سند رویه ای که وزارت انرژی در ماه فوریه صادر کرد، یک رآکتور هسته ای برای واجد شرایط بودن برای هر یک از بودجه 6 میلیارد دلاری باید ثابت کند که “در معرض خطر توقف فعالیت به دلیل عوامل اقتصادی است”. PG&E یک شرکت سهامی عام است و آخرین پرونده سه ماهه آن نشان می‌دهد که شرکت سودآور بوده است، اما بودجه نیروگاه هسته‌ای Diablo Canyon را تامین نکرده است.

نیروگاه های هسته ای باید مجوز فعالیت داشته باشند که توسط سازمان نظارتی عالی اعطا شده است

https://www.cnbc.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *