نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 12:56 ق.ظ

حملات سایبری به مراقبت های بهداشتی در سال ۲۰۲۰

23 فوریه 2021توسط گوپال رتنام

شرکت تحقیقات امنیت سایبری CrowdStrike در گزارشی اعلام نموده است ، صنایع مراقبت های بهداشتی و دارویی جهانی در سال 2020 بیشترین حملات سایبری را متحمل شدند ، زیرا هکرها و مجرمان برخی دولتها ،  شرکت هایی را هدف قرار می دادند که به دنبال اطلاعات مربوط به COVID-19 و همچنین تولید واکسن بودند.

در حالی که بیماری همه گیر COVID-19 همچنان در سراسر جهان بیداد می کند ، با ظهور انواع مختلف در چندین قاره ، مجبور به قرنطینه گسترده با وجود در دسترس بودن واکسن ها می شود ، صنعت مراقبت های بهداشتی احتمالاً همچنان ، توسط هکرها قرار خواهد گرفت .

آدام مایرز ، معاون ارشد رئیس اطلاعات ، در مصاحبه ای گفت: در مقایسه با سال 2019 ، کارشناسان CrowdStrike ردیابی حملات سایبری در سراسر جهان 214 درصد افزایش در حملات سایبری و تلاش برای ورود به شبکه های رایانه ای را در طول سال گذشته را مشاهده کردند.

مایرز گفت: “این بسیار بی سابقه است.” “من فکر می کنم یکی از عاملان بزرگ COVID بوده است.”

هکرهای دولتی خود را جاسوسی متمرکز کردند در حالی که مجرمان به دنبال کسب درآمد از فضای دیجیتالی ایجاد شده توسط این بیماری همه گیر استفاده می کردند تا “وارد سازمان های مختلف برای انجام حملات از نوع باج افزار شوند … بنابراین این یکی از ویژگی های غالب سال 2020 بود.”

در این گزارش آمده است ، گرچه از هر پنج نفوذ هدفمند کشف شده توسط CrowdStrike را مجرمان تشکیل می دهند و شایسته توجه هستند ، “نباید از گروه های تحت حمایت دولتها غافل شد.”

CrowdStrike با استناد به گسترش مجرمان اینترنتی در سراسر جهان ، گفت كه این شاخص برای پیگیری و كمیت بخشیدن به میزان فعالیت و سودهای پولی حاصل از مجرمان ابداع كرده است.

میرز گفت: این شاخص با در نظر گرفتن حوادث مشاهده شده مانند “تعداد حوادث باج افزار که در هفته معینی مشاهده کرده ایم ، متوسط ​​هزینه یا مقدار متوسط ​​باج مورد درخواست” ساخته شده است.

از دیگر عناصری که برای ساخت این شاخص استفاده می شود ، می توان به هزینه خرید هویت دزدیده شده و نوسانات ارزهای رمزپایه جهانی اشاره کرد که به پرداخت خسارت c تبدیل شده است.

مایرز گفت: سایر عناصر سازنده شاخص شامل هزینه هویت سرقتی و نوسانات ارزهای رمزپایه جهانی است که به پرداخت باج انتخاب مجرمان تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه این یک ایده تجربی است ، گفت: “ما به نوعی [این عوامل] را بر اساس اعتماد به نفس خود در دانستن میزان پوشش یا میزان دقیق بودن آن وزن دهی کرده و سپس آن را در این شاخص ادغام کرده ایم.” که ممکن است سایر محققان امنیت سایبری را ترغیب به همکاری و گسترش آن کند.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *