نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 9:39 ق.ظ

چرا خرید HotelTonight توسط Airbnb در سال 2019 می تواند کلید کتاب بازی پس از همه گیری باشد.

شرکته

14 آوریل 2022 – ایان توماس

    HotelTonight که در ژانویه 2011 راه اندازی شد، به دنبال محبوبیت بخشی از بازار سفر و تفریح ​​بود که بنیانگذاران آن احساس می کردند نادیده گرفته شده است: رزرو لحظه آخری و همان روز.

جرد سایمون، مدیر اجرایی سابق و یکی از بنیانگذاران هتل تونایت، در مصاحبه اخیر خود گفت: «از همان ابتدا تلاش برای رساندن این ایده به جریان اصلی بود که سفر خود به خودی فقط سرگرم کننده تر و با ارزش تر است. “در ابتدا، این مفهومی نبود که کمترین جریان حمایتی اصلی را داشته باشد، و ما با مخالفت های زیادی در مورد این مفهوم مواجه شدیم.”

اما HotelTonight به سرعت جذب شد و به اولین تجربه تلفن همراه خود متمایل شد که به خوبی با جمعیت جوان‌تر و و سرویسی مقرون به صرفه‌تر جلوه گر شد.

سیمون گفت: «در آن زمان، فرآیند رزرو سفر مانند خرید خانه یا درخواست وام بود. مقدار اطلاعات و زمانی که شما برای کنار گذاشتن آن مجبور بودید، به هر نوع خودانگیختگی در سفر را از بین ببرد و باعث شد که این احساس یک معامله باشد، نه یک تجربه.”

سیمون گفت که هتل‌داران اغلب به آنها می‌گویند که «سال‌ها از سوی آژانس‌های مسافرتی آنلاین فعلی واقعاً با بد رفتاری مواجه شده‌اند» و هتل تونایت در عوض تلاش کرد «ثابت کند که می‌توانیم یک مشارکت واقعی با آنها ایجاد کنیم». این منجر به تمرکز بر مواردی مانند ساده کردن اطلاعاتی که باید وارد می‌کردید و ارائه تصاویر بیشتر و توضیحات خوب نوشتاری از خود اتاق‌ها شد، ویژگی‌هایی که سایمون گفت «اکنون بسیار فراگیرتر شده‌اند».

حتی مفهوم رزرو لحظه آخری نیز توسط برخی از متصدیان نادیده گرفته شد.. Booking.com برنامه Booking Now خود را در سال 2015 راه اندازی کرد که تقریباً دو سال بعد آن را تعطیل کرد، در حالی که چندین مورد دیگر در سراسر جهان با مدل های تجاری مشابه ظاهر شدند.

در حالی که Shank در سال 2013 گفت که این شرکت به دنبال “کل بازار سفر” نخواهد بود، HotelTonight با گذشت زمان تغییری ایجاد کرد و به یک پلتفرم رزرو هتل سنتی تبدیل شد و پنجره رزرو خود را گسترش داد، یک نسخه مرورگر دسکتاپ اضافه کرد و حتی به پیشنهادات هتل های لوکس تر برای افرادی با امکان مقرون به صرفه  متمایل شد.

بر اساس گزارش Crunchbase، در سال 2017 با منفعت 37 میلیون دلاری اعلام کرد که ارزش آن را به 463 میلیون دلار رساند و مجموع بودجه آن را به 126.9 میلیون دلار از شرکت هایی مانند Accel Partners، Battery Ventures و First Round Capital رساند. حتی با مدیسون اسکوئر گاردن و نیویورک یانکیز قراردادهای مشارکتی منعقد کرد و در رویدادهای ورزشی و کنسرت‌ها، پیشنهادهای جغرافیایی را به طرفداران ارائه کرد.

سایمون گفت: «خوشبخت بودیم که در فضایی بودیم که یکی از اولین اپلیکیشن‌های تجارت موبایلی بودیم. این به ما مقداری فضا برای کار داد، زیرا غول‌های بزرگ‌تر هنوز متوجه نشده بودند که چگونه آن فضا را مستعمره کنند، بنابراین ما توانستیم در برخی از مفاهیم بازاریابی و دیگر راه‌های دستیابی به مصرف‌کنندگان پیشگام باشیم که به ما فرصت خوبی داد، و سپس به ما اجازه داد تا با مشارکت MSG و سایر زمینه هایی که علاوه بر محصول اصلی در آنها نوآوری می کردیم، گام دیگری برداریم.

HotelTonight به حدی رشد کرد که بیش از 25000 هتل در تقریباً 1700 شهر در سراسر جهان بر روی پلتفرم خود داشت.

https://www.cnbc.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *