نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

4 اردیبهشت 1403 10:26 ب.ظ

شرکتهای مشاور با شرکت های بزرگ فناوری ، همکاری برای جذب کربن را توسعه می دهند.

آب و

12 آوریل 2022 -کاترین کلیفورد

غلاف‌هایی که توسط Carbfix اداره می‌شوند، حاوی فناوری ذخیره‌سازی دی‌اکسید کربن در زیر زمین، در Hellisheidi، ایسلند، در روز سه‌شنبه، 7 سپتامبر 2021. استارت‌آپ‌های Climeworks AG و Carbfix با هم کار می‌کنند تا دی اکسید کربن حذف شده از هوا را در اعماق زمین ذخیره کنند تا برخی از آنها را معکوس کنند. عکاس: آرنالدور هالدرسون/ بلومبرگ از طریق گتی ایماژ

ارائه‌دهنده فناوری پرداخت آنلاین Stripe با چندین شرکت دیگر از جمله آلفابت مادر گوگل و متا مادر فیس‌بوک همکاری می‌کند تا نزدیک به 1 میلیارد دلار برای تحریک بازار جذب کربن اختصاص دهد.این شرکت‌ها ایجاد Frontier را اعلام کردند که قصد دارد تا ۹ سال آینده ۹۲۵ میلیون دلار حذف دائم کربن از شرکت‌هایی که در حال توسعه این فناوری هستند خریداری کند.

Frontier یک شرکت تابعه کاملاً متعلق به Stripe خواهد بود. Alphabet، Meta، پلت فرم تجارت الکترونیک Shopify و غول مشاوره McKinsey در حال ورود هستند – و متعهد به خرید برخی از راه حل های جذب کربن هستند.

Stripe همچنین از طریق برنامه Stripe Climate خود، به مشتریان Frontier ارائه می دهد، که به فروشندگان آنلاین با استفاده از پلت فرم شرکت اجازه می دهد تا بخشی از فروش خود را به حذف کربن اختصاص دهند.هدف از این سرمایه گذاری، حمایت کردن صنعت نوپا است.

هیئت بین دولتی تغییرات آب و هوایی سازمان ملل تخمین زده است که برای محدود کردن هشدار جهانی به 1.5 درجه سانتیگراد بالاتر از سطح قبل از صنعتی شدن، باید تا سال 2050 به طور متوسط ​​سالانه 6 میلیارد تن دی اکسید کربن از جو حذف شود. کمتر از 10000 تن. دی اکسید کربن تا به امروز جذب شده است.

ابتکار Frontier نشان می دهد که شتاب در فضا شروع به ایجاد طرحهاکرده است.

جولیو فریدمن، دانشمند ارشد در Carbon Direct که در راه‌حل‌های حذف cFarbon سرمایه‌گذاری می‌کند و به شرکت‌ها مشاوره می‌دهد، گفت: احساس در مورد جذب کربن و حذف دی اکسید کربن در حال تغییر است.

فریدمن گفت: این تا حدودی در حال تغییر است زیرا ما در آب و هوا با سرعت و مقیاس مورد نیاز موفق نیستیم. به طور خلاصه: ما در حال شکست هستیم و به یک قایق بزرگتر نیاز داریم – قایقی که شامل همه گزینه های جدی برای کاهش است.”

گزارش ششم ارزیابی IPCC، که در 4 آوریل منتشر شد، به طور خاص به اهمیت جذب کربن اشاره کرد و گفت: “برای دستیابی به انتشار گازهای گلخانه ای و CO2 خالص صفر در سطح جهانی و ملی و متعادل کردن انتشار گازهای باقیمانده “به سختی قابل کاهش” ضروری است.

توسعه Frontier از دیگر ابتکارات شرکت و دولت است که میلیاردها دلار را در این فناوری فعال کرده است.

به عنوان مثال، شرکت سوئیسی ترسیب کربن Climeworks در 5 آوریل 650 میلیون دلار سرمایه جذب کرد. و در ایالات متحده، لایحه زیرساخت دو حزبی شامل 3.5 میلیارد دلار سرمایه گذاری مستقیم توسط دولت فدرال در فناوری های جذب کربن بود، در حالی که هر دو بریتانیا. و اتحادیه اروپا متعهد شده اند که سالانه 5 میلیون تن دی اکسید کربن جذب کنند.

مدل تامین مالی تعهد بازار پیشرفته برای توسعه واکسن‌های پنوموکوک برای کشورهای کم‌درآمد در سال 2009 استفاده شد. گروهی از سرمایه‌گذاران با Gavi، یونیسف و بانک جهانی همکاری کردند تا 1.5 میلیارد دلار را به خرید اختصاص دهند تا توسعه واکسن‌ها را تشویق کنند. آن AMC به واکسینه شدن میلیون ها کودک کمک کرد.اما این اولین بار است که از این مدل برای تامین مالی فناوری‌های حذف کربن در مقیاس استفاده می‌شود.

وظیفه Frontier جمع‌آوری تعهدات مالی از شرکت‌ها و دولت‌هایی است که می‌خواهند راه‌حل‌های جذب کربن بخرند تا به تعهدات صفر خالص خود عمل کنند، تامین‌کنندگان آن راه‌حل‌ها را بررسی کنند و پس از تحویل راه‌حل‌ها، به تامین‌کنندگان پرداخت کنند.

این گروه قصد دارد در اواخر سال جاری جزئیات بیشتری را درباره محل خرج کردن این پول اعلام کند. شرکت‌هایی انتخاب می‌شوند که فناوری‌های آنها بتوانند کربن را برای بیش از 1000 سال ذخیره کنند، مسیری برای مقرون‌به‌صرفه بودن در مقیاس داشته باشند – که تا سال 2040 کمتر از 100 دلار در هر تن تعریف می‌شود – و مسیری برای حذف بیش از نیم گیگاتن کربن تا سال 2040 داشته باشند.

https://www.cnbc.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *