نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 10:30 ق.ظ

فراخوانی برای تجدیدنظر در نحوه تحقیقات و نوآوری جهانی

23 فوریه 2021

Science | Business پرسشی را آغاز می کند که چگونه می توان میوه های شگفت انگیز علم و فناوری را در عصر همه گیری ، تغییرات آب و هوایی و آشفتگی جهانی بهتر مدیریت کرد?

به گفته گروهی از رهبران علمی و سیاسی که توسط Science | Business سازمان یافته است ، وقت آن است که نگاهی تازه به زمان و چگونگی همکاری جهان در توسعه علوم و فناوری بیندازیم.

استفان کافمن ، عضو بوندستاگ آلمان در یک کنفرانس آنلاین علم و تجارت در 23 فوریه ، گفت: “بحران همه گیر و اوضاع ناشی از آن به این معنی است که ما باید در نحوه مدیریت تحقیقات و نوآوری جهانی تجدید نظر کنیم “. تنش موجود در حال حاضر بین دو اولویت متضاد است : نیاز به گشودگی و نیاز به امنیت. ”

ما در Science | Business معتقدیم که همه گیری و تغییرات آب و هوایی ما را  به بررسی مجدد جهانی در مورد زمان و چگونگی همکاری ما در زمینه علم و فناوری می نمایند . با پشتیبانی هیئت استراتژی فناوری خود – گروهی از رهبران سیاست های علوم و فن آوری – ما یک فراخوان عمومی برای اقدام را آغاز می کنیم.

اعلامیه را اینجا بخوانید و ما از نظرات شما در مورد عملکرد SLIDO در زیر استقبال می کنیم ، از طریق آدرس tsb@sciencebusiness.net برای ما ایمیل ارسال کنید.

کافمن گفت ، از یک طرف ، تولید واکسن COVID-19 با همکاری جهانی سرعت گرفت. اما در عین حال ، وقتی نوبت به استفاده از واکسن ها می رسد ، “به دلیل افزایش محافظت ، توزیع جهانی دشوار می شود.” در بیشتر کشورها که سیاست های همکاری علمی 30 یا 40 ساله هستند  ، نیاز به به روزرسانی دارند. کافمن گفت: “ما به رهنمودهای روشنی نیاز داریم که اجازه می دهد تحقیقات و نوآوری به طور کلی باز باشد ، اما در برخی مناطق نیز بسته شود.”

وی در حالی که از یک پاسخ خاص حمایت نمی کرد ، با ارائه بیانیه ای از طرف هیئت راهبرد Science | Business Technology ، گروهی از رهبران سیاسی که وی عضو آن است ، خواستار بررسی مجدد سیاست های همکاری جهانی شد.  ما در رویدادها و گزارش ها از نظر عمومی در مورد نحوه انجام این بررسی دعوت می کنیم . اعضای دیگر هیئت مدیره نماینده پارلمان اروپا ماریا دا گراسا کاروالیو ، مدیر اجرایی ریکن یوکو هارایاما ، رئیس CNRS و مدیرعامل آنتوان پیت و لوک سوئت رئیس پیشین مگنیفیکوس دانشگاه ماستریخت هستند.

بستن مرزها

در این کنفرانس ، نظرات کافمن توسط رمی کویریون ، دانشمند ارشد استان کبک کانادا تقویت شد. “وقتی واکسن کافی نباشد ، مردم شروع به بستن مرزها می کنند. این خوب نیست. این واکسن ها باید در دسترس همه ، شمال و جنوب باشد. ما برای بازتر کردن مسیر ، به ویژه در مواجهه با چالش بعدی ، باید در مورد مسیر جهانی فکر کنیم. تغییرات آب و هوایی همه ما را لمس خواهد کرد … اگر می خواهیم موفق شویم باید اطمینان حاصل کنیم که علم باز است ، نوآوری باز است. “

به همین ترتیب ، Huiyao Wang ، رئیس مرکز پکن برای چین و جهانی سازی و عضو شورای دولتی دولت چین ، گفت: “نژاد بشر واقعاً باید با هم کار کند” تا با چالش های همه گیری ، تغییر آب و هوا و ادغام دیجیتال روبرو شود. وی گفت حدود 36٪ اقتصاد چین اکنون مبتنی بر فعالیت های دیجیتالی است و “اقتصاد دیجیتال در آینده هیچ مرزی نمی شناسد. ما نمی توانیم منزوی شویم. ما باید متحد باشیم و با هم کار کنیم. “

اما مشاوران گفتند که هرچند همکاری سازمان یافته باشد ، اما باید با اختلافات ملی و سیاسی نیز کنار بیاید. این مشکل یک روز قبل در کنفرانس برجسته شد ، وقتی ماریا گابریل کمیسیون تحقیقات اتحادیه اروپا اعلام کرد که کمیسیون قصد دارد رویکرد خود را در زمینه همکاری تحقیق و توسعه بین المللی به روز کند. وی گفت: “ما به شرکای بین المللی خود نیاز داریم ، اما این بار واقعاً باید اطمینان داشته باشیم که ارزش ها و اصول فقط کلمات ساده نیستند.” “ما باید اطمینان حاصل کنیم که از ارزشهای ما محافظت می شود. ما باید به دنبال واکنش متقابل و شرایط برابر باشیم. “

کویریون موافقت کرد: “ارزش ها مهم هستند.” وی گفت ، در تحقیق و توسعه تغییرات آب و هوایی ، همکاری با اتحادیه اروپا به دلیل دیدگاه های مشترک در مورد مشکل آسان است. اما با ایالات متحده در دوران دولت ترامپ ، همکاری بین دولت ها دشوارتر بود – اگرچه به صورت آکادمیک ادامه داشت.

مورد چین که رهبران اتحادیه اروپا در مورد آن احتیاط بیشتری نشان داده اند حتی وقتی توافق کردند که در یک توافق تجاری جدید به توافق برسند ، نیز مورد بحث قرار گرفت. وانگ ، در پاسخ به انتقاد از سیاست های پکن ، خواستار مبادلات دانشجویی بیشتر در سطح بین المللی شد و گفت: “اگر چین بتواند 800 میلیون نفر را از فقر خارج کند و به بیش از یک سوم رشد تولید ناخالص داخلی جهانی کمک کند ، شاید آنها ارزش ها یا فرهنگ متفاوت داشته باشند ، اما در این تاریخ متفاوت نیست. ارزش ها مهم هستند ، اما توسط افراد مختلف نیز می توانند متفاوت تفسیر شوند. ما باید بر روی موضوع اصلی تمرکز کنیم: آنچه در پایان می تواند برای کمک به بشریت انجام شود. “

اما کافمن “تقویت همکاری بر اساس ارزش های چین” را به عنوان یکی از سه اولویت اصلی سیاست خود برای اتحادیه اروپا ذکر کرد. اولویت دیگر “تقویت مجدد همکاری با ایالات متحده پس از انتخاب رئیس جمهور جدید است.” و ، وی اظهار داشت ، در زمینه ارزشهای داخل اتحادیه اروپا کار بیشتری لازم است. https://sciencebusiness.net

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *