نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 7:25 ب.ظ

با ادامه بحران تجارت الکترونیک، EBay و Etsy گزارش کاهشی ارایه می دهند

4 می 2022 -آنی پالمر -یک کارمند از کنار لحافی می گذرد که تابلوهای Etsy Inc را در دفتر مرکزی شرکت در بروکلین نشان می دهد. -ویکتور جی بلو/ بلومبرگ از طریق گتی ایماژ

Etsy و eBay نتایج بهتر از انتظار را در سه ماهه اول پس از زنگ روز چهارشنبه گزارش کردند، اما این شرکت‌ها راهنمایی ضعیفی برای سه ماهه جاری ارائه کردند که نشان می‌دهد بخش تجارت الکترونیک پس از تقویت ناشی از بیماری همه‌گیر در حال کند شدن است.

سهام eBay در معاملات طولانی مدت بیش از 6 درصد سقوط کرد، در حالی که سهام Etsy تا 12 درصد سقوط کرد.

Etsy و eBay با نگرانی‌های فزاینده مبنی بر اینکه شرکت‌های تجارت الکترونیک نخواهند توانست رشد بالایی را که در طول همه‌گیری ویروس کرونا از آن برخوردار بودند، حفظ کنند، دست و پنجه نرم می‌کنند. در طول همه‌گیری، شرکت‌های تجارت الکترونیک در سراسر جهان تجارت خود را آغاز کردند که از نرخ رشد آنها سود برد و قیمت سهام آنها را افزایش داد.

پس از دو سال رشد بزرگ، سرمایه‌گذاران خود را برای کاهش سرعت آماده کرده‌اند، به‌ویژه با ادامه بازگشایی اقتصاد و بازگشت مصرف‌کنندگان به فروشگاه‌ها.

حتی آمازون که شاهد گسترش تجارت خود با سرعتی سرسام آور در طول همه گیری بود، از بازنشانی تجارت الکترونیک مصون نمانده است. این شرکت هفته گذشته هشدار داد که می تواند شاهد رشد درآمد تک رقمی سه ماهه سوم متوالی خود باشد و انتظار می رود درآمد در دوره فعلی بین 3 تا 7 درصد رشد کند.

جاش سیلورمن، مدیرعامل Etsy، این راهنمایی را علت مقایسه‌های سخت دوران همه‌گیری دانست، اما گفت که او به پتانسیل کسب‌وکار برای رشد پایدار در بلندمدت خوش‌بین است.

سیلورمن در بیانیه ای گفت: “ما از یک دوران بی سابقه بیرون می آییم که در آن Etsy رشد بی سابقه ای داشت. در دنیایی با انتخاب‌های بسیار بیشتر، راهنمایی‌های ما حاکی از چیزی بین کاهش تک رقمی پایین تا بالا برای GMS بازار Etsy در سال به سال – حفظ بیش از 90 درصد از دستاوردهای ما در 2 سال گذشته است. علیرغم عدم اطمینان کوتاه مدت، ما دلایل زیادی برای خوش بین بودن در بلندمدت داریم.

ریچل گلیزر، مدیر مالی Etsy در تماس تحلیلگر گفت که شرکت در ماه فوریه شاهد کاهش سرعت GMS بود و “در طول سه ماهه بدتر شد.” او به افزایش تورم، بازگشایی اقتصاد و جنگ در اوکراین به عنوان کاتالیزورهای کاهش رشد اشاره کرد.

گلیزر افزود: «مطمئناً، شروع سال کمی غیرقابل پیش‌بینی و پرنوسان بود.

سیلورمن تأثیر اعتصاب فروشندگان ماه گذشته را کم اهمیت جلوه داد، که طی آن هزاران فروشنده مغازه های دیجیتال خود را در «حالت تعطیلات» در اعتراض به افزایش هزینه اخیر قرار دادند. او در این تماس گفت که کمتر از 1 درصد از فروشندگان Etsy به طور موقت مغازه‌های خود را تعطیل کرده‌اند و شرکت هیچ تاثیری در کاهش نرخ‌ها روی پلتفرم ندیده است.

EBay درآمد سه ماهه دوم را بین 2.35 تا 2.4 میلیارد دلار پیش بینی کرده است که نشان دهنده کاهش 9٪ تا 7٪ در سال نسبت به سال است. طبق گفته StreetAccount، وال استریت درآمد سه ماهه دوم 2.54 میلیارد دلار را پیش بینی کرده است.

این شرکت همچنین پیش بینی ضعیفی از درآمد برای سه ماهه جاری ارائه کرد. طبق گفته StreetAccount، انتظار می رود 87 سنت تا 91 سنت سود تعدیل شده به ازای هر سهم باشد، در حالی که تحلیلگران انتظار داشتند 1.01 دلار به ازای هر سهم باشد.

https://www.cnbc.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *