نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

13 اردیبهشت 1403 9:54 ق.ظ

گیک‌های فرانسوی بزرگ‌ترین موزه بازی‌های ویدیویی جهان را طراحی می‌کنند

موزه بازی های رایانه ای فرانسه

19 اکتبر 2023 -توسط Quentin TYBERGHIEN، avec Mathias CENA در توکیو

اعتبار: Unsplash/CC0 دامنه عمومی

دو فرانسوی علاقمند بازی های کامپیوتری در حال برنامه ریزی برای افتتاح بزرگترین موزه بازی های ویدیویی جهان در نزدیکی دیزنی لند پاریس هستند.

پروژه Odyssey – که از نام اولین کنسول طراحی شده توسط Magnavox در سال 1972 گرفته شده است – یکی از بزرگترین مجموعه بازی های مونتاژ شده را در خود جای خواهد داد.

این مجموعه که شامل یک “دهکده ژاپنی” نیز خواهد بود که به فرهنگ و غذاهای عامه این کشور اختصاص داده شده است، زاییده افکار کلکسیونر لودویک چارلز و یوتیوبر بنوا تیونی است که برای میلیون ها دنبال کننده او با نام Tev شناخته می شود.

چارلز 49 ساله در دو دهه گذشته مجموعه ای از 2200 کنسول را با هر نسخه قابل تصوری از نینتندو، سگا، سونی، مایکروسافت و سایر سیستم های بازی جمع آوری کرده است.او در انباری که آنها را در جنوب فرانسه نگهداری می‌کند، به خبرگزاری فرانسه گفت: «من نمی‌خواهم آنها دیگر بی‌هدف روی قفسه‌ها بنشینند.

او افزود: “جمع آوری همه آنها چیزی بود که مرا مورد توجه قرار داد، اما هدف همیشه یک موزه بود” با مروری جامع از تکامل بازی های ویدیویی.

این زوج در حال حاضر بیش از یک میلیون یورو برای اجرای پروژه سرمایه گذاری کرده اند.آنها سال گذشته زمانی که چارلز این مجموعه را به قیمت حدود یک میلیون یورو برای فروش آنلاین قرار داد، آنها کار خود را جمع کردند.

تیونی که در توکیو زندگی می‌کند و ویدیوهای محبوبی درباره فرهنگ ژاپنی و گیک‌ها در آنجا تولید می‌کند، گفت که ایده این بود که یک نظرسنجی جامع از تاریخچه بازی‌های ویدیویی ایجاد کند.

“فلسفه این است که کسی را کنار نگذاریم… از بچه های سه ساله که Minecraft بازی می کنند تا افراد مسن 50 یا 60 ساله که در ابتدا آنجا بودند و با اولین Pongs شروع کردند”،

او گفت که بازی‌های ویدیویی شایسته این هستند که “موزه خود را داشته باشند و به عنوان بخشی از فرهنگ ما شناخته شوند، و فکر می‌کنم افراد بیشتری با من در این مورد موافق هستند.”

این موزه که به زبان فرانسوی «Projet Odyssee» نامیده می‌شود، برای یک محوطه سبز وسیع در حومه شرقی پاریس در Bussy-Saint-Georges، نه چندان دور از دیزنی لند پاریس برنامه‌ریزی شده است.

تلاش‌های قبلی برای کسب درآمد از فرهنگ بازی‌های ویدیویی سابقه‌ای در فرانسه دارد. موزه پیکسل در حومه استراسبورگ نزدیک به مرز آلمان در سال 2020 پس از سه سال بسته شد و موزه بازی های ویدیویی در لا دیفنس، منطقه مالی پاریس، تنها 10 روز دوام آورد.

تیونی اصرار کرد: «ما از این تلاش‌ها درس گرفته‌ایم» و گفت که آنها از حمایت کامل شهردار محلی برخوردار بودند که قبلاً روی یک پروژه ورزش الکترونیکی کار می‌کرد که در این مجموعه نیز گنجانده خواهد شد.

آنها امیدوارند ساخت و ساز در سال 2025 با افتتاح موزه و دهکده سرگرمی در سال بعد آغاز شود.

https://techxplore.com/

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *