نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

11 اردیبهشت 1403 6:06 ب.ظ

ادغامی که برای کارکنان و مصرف کنندگان خوب است

کلود کامینگز جونیور 11:57 بعد از ظهر به وقت گرینویچ + 3:30 • 14 آگوست 2023

نشان مایکروسافت نمایش داده شده بر روی صفحه گوشی و لوگوی Activision Blizzard نمایش داده شده بر روی صفحه نمایش در پس زمینه در این عکس تصویری که در کراکوف، لهستان در 17 ژوئیه 2023 گرفته شده است، دیده می شود. عکس از Jakub Porzycki/NurPhoto

کلود کامینگز جونیور در ژوئیه 2023 به عنوان رئیس کارکنان ارتباطات آمریکا انتخاب شد. به عنوان اولین رئیس سیاهپوست CWA، او یک صدای پیشرو در مسائل کار و حقوق مدنی و مبارزه برای عدالت اجتماعی و اقتصادی است.

پس از بررسی جامع توسط رگولاتورها در ایالات متحده و در سراسر جهان، خرید پیشنهادی مایکروسافت از Activision Blizzard در مسیر نهایی شدن اواخر سال جاری است. کمیسیون اروپا این معامله را در ماه مه تصویب کرد، کمیسیون تجارت فدرال چالش اداری خود را به حالت تعلیق درآورده است و مذاکرات با سازمان رقابت و بازار بریتانیا در حال انجام است.

من به عنوان رئیس جدید منتخب کارکنان ارتباطات آمریکا، از این تحولات بسیار دلگرم هستم. به لطف فرآیند نظارتی، این معامله به طور قابل توجهی رقابت را در صنعت بازی های ویدیویی افزایش می دهد و در عین حال حقوق کارکنان و منافع مصرف کنندگان را تضمین می کند.

کمیسیونرهای FTC در شکایتی که برای جلوگیری از خرید ثبت شد، ابراز نگرانی کردند که مایکروسافت رقابت را با خودداری از بازی‌های ویدیویی محبوب Activision از سایر کنسول‌های بازی و سرویس‌های استریم خفه می‌کند. امتیازاتی که مایکروسافت برای کسب تایید از کمیسیون اروپا داده است، نه تنها این نگرانی‌ها را برطرف می‌کند، بلکه در دسترس بودن عناوین Activision را به سرویس‌های بازی ابری اضافی که قبلاً عناوینی مانند Call of Duty را نداشتند، گسترش می‌دهد.

این یک پیروزی قابل توجه برای مصرف کنندگان است. طبق شرایط ادغام، مایکروسافت برای اطمینان از اینکه بازی‌هایش بر روی پلتفرم‌های متعدد در دسترس هستند، بیشتر از رقیب اصلی‌اش، سونی، که مانع از رقابت رقبای آمریکایی در بازار بازی ژاپن می‌شود، تلاش خواهد کرد.

     صنایع فناوری و بازی های ویدیویی به دلیل ایجاد محیط های کاری سمی و تبعیض آمیز و مبارزه با کارکنانی که می خواهند اتحادیه ای را سازماندهی کنند، بدنام هستند. من این را موردی دست اول دیده ام. قبل از انتخابم به‌عنوان رئیس CWA، به‌عنوان معاون منطقه‌ای برای منطقه جنوب مرکزی ایالات متحده، از تلاش‌های تاریخی پیمانکاران موسیقی YouTube که با موفقیت به پیوستن به اتحادیه ما رأی دادند، حمایت کردم. اکنون شرکت مادر YouTube Alphabet از به رسمیت شناختن اتحادیه خودداری می کند. در اپل، فروشگاه منطقه من در اوکلاهاما سیتی دومین فروشگاه در ایالات متحده بود که نمایندگی اتحادیه را به دست آورد، و در جریان سازماندهی خود، شواهدی مبنی بر نابرابری نژادی در فرصت های موجود برای کارکنان کشف کردیم.

مقاومت کارفرمایان در برابر اقدام جمعی کارکنان به ویژه در اکتیویژن بلیزارد رایج بوده است. هنگامی که کارکنان تضمین کیفیت در دو استودیو تصمیم گرفتند با سازماندهی برای پیوستن به اتحادیه ما، حقوق کم و سایر شرایط بد کاری خود را برطرف کنند، شرکت با یک کمپین بی امان و غیرقانونی پاسخ داد تا حتی از برگزاری رأی گیری جلوگیری کند.

مایکروسافت رویکرد متفاوتی در پیش گرفته است. این شرکت با ما همکاری کرد تا یک توافقنامه بی‌سابقه و قابل اجرا بی‌طرفی کارگری را مذاکره کنیم، که در صورت تایید ادغام، به کارکنان اکتیویژن بلیزارد اجازه می‌دهد تا آزادانه و منصفانه در مورد نمایندگی اتحادیه انتخاب کنند. این واقعیت که نگرانی‌های کارکنان وارد گفتگوی خرید شد، بخش کوچکی از تاکیدات جدید ضد انحصار بر بازارهای کار است که توسط دولت بایدن حمایت می‌شود.

اگرچه شرایط قرارداد ما تنها پس از پایان خرید مایکروسافت برای کارمندان اکتیویژن بلیزارد اعمال می‌شود، مدیران مایکروسافت در اوایل امسال از این اصول برای کارمندان خود استفاده کردند. هنگامی که آزمایش کنندگان تضمین کیفیت در استودیوی Zenimax شرکت برای پیوستن به CWA ابراز علاقه کردند، به آنها اجازه داده شد که خودشان انتخاب کنند که آیا بپیوندند یا خیر. هیچکس به تلافی فعالیت اتحادیه اخراج نشد. هیچ کس مجبور به شرکت در جلسات اجباری و گوش دادن به سخنرانی های شکست اتحادیه ها نشد. این روند ساده، رایگان و منصفانه بود، همانطور که باید باشد.

متأسفانه، مایکروسافت در میان شرکت‌های بزرگ بازی‌های ویدیویی و فناوری ایالات متحده به تنهایی ایستاده است. نیروی کار سونی در ایالات متحده در موقعیتی مشابه با اکتیویژن بلیزارد قرار دارد و تحت قوانین ضعیف کار که شرکت ها اغلب نادیده می گیرند، دست و پنجه نرم می کنند. در کنفرانس توسعه دهندگان بازی امسال، گروهی از کارکنان بازی های ویدیویی نامه ای را به مدیریت سونی تحویل دادند و از شرکت خواستند با اجازه دادن به کارکنانش برای سازماندهی بدون تلافی و مداخله موافقت کند. پاسخ سکوت بود.

چانه زنی جمعی نقش مهمی در متعادل کردن قدرت بازار کارفرما ایفا می کند. این یک تغییر ساختاری به

 بازار کار در هر کجا که اتفاق بیفتد، کارکنان را قادر می سازد تا از طریق ترکیب قدرت چانه زنی خود به بهبودهای مورد نیاز در دستمزد و شرایط کاری خود دست یابند. تحت رهبری لینا خان، رئیس FTC، قصد کمیسیون برای بررسی تأثیرات بازار کار ادغام ها به خوبی شناخته شده است. پیش‌نویس دستورالعمل‌های ادغام که اخیراً توسط FTC و وزارت دادگستری منتشر شد، شروع به رسمی‌سازی این هدف می‌کند.

تعهدات جهانی که مایکروسافت در جبهه مصرف کننده انجام داده است، همراه با تعهدات بازار کار تغییردهنده بازی، نه تنها از آسیب به مصرف کنندگان جلوگیری می کند، بلکه به کارکنان جایگاهی را در جدولی می دهد که سیاست گذاران ضد انحصار تا همین اواخر آنها را از آن محروم می کردند و دموکراسی ما را از آن محروم می کرد. یک بار دیگر مطالبه می کندرا تشکیل می دهد.

https://techcrunch.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *