نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 7:10 ق.ظ

وقتی رهبران نشان می دهند که به کارکنان خود اعتماد دارند، فرهنگ مثبت ریشه می گیرد

13 دسامبر 2022 -کارل لیوسی

انسانها بزرگترین دارایی یک تجارت تولیدی هستند. آنها همچنین تنها دارایی هستند که ارزش آن به نسبت مستقیم با سرمایه گذاری افزایش می یابد. ما می‌توانیم بیشتر از هر چیزی را که کسب‌وکارمان نیاز دارد، خریداری کنیم، به شرطی که منابع مالی داشته باشیم. هر چیزی جز اعتماد.

یک فرهنگ شرکتی مثبت در هسته خود مستلزم اعتماد است و اعتماد باید کسب شود. در یک محیط شرکتی، رهبران باید قبل از اینکه نیروی کار اعتماد به رهبری را در نظر بگیرند، نشان دهند که به نیروی کار اعتماد دارند.

برای ایجاد اعتماد، رهبری باید

1. به صورت فیزیکی، کلامی و مهمتر از همه دائماً ارتباط برقرار کنید. در دسترس باشید و از هر فرصتی برای تعامل چهره به چهره با نیروی کار استفاده کنید. این به حذف موانع «ما در برابر آنها» کمک خواهد کرد. درهای دفتر خود را باز نگه دارید و مدیریت را ابهام کنید. درهای بسته شک ایجاد می کند.

2. همیشه با همه مهربان باشید. با مردم مثل مردم رفتار کنید با همه مثل یک مدیر عامل رفتار کنید. سلام کردن به آنها ، گفتگو با همه در زمان‌های مختلف را هدف قرار دهید. نیروی کار را با نشانه های غیرمنتظره با قدردانی غافلگیر کنید. اطمینان حاصل کنید که نیروی کار و به خصوص کارکنان کف کارگاه در درجه اول قرار دارند. رهبران باید در خدمت نیروی کار باشند. اغلب یک سوال ساده اما قدرتمند بپرسید: “چگونه می توانم کمک کنم؟”

3. عظمت را در جایی که اتفاق می‌افتد تشخیص دهید. هر روز سه نفر مختلف را پیدا کنید و آنها را در حال انجام کاری خوب هدف بگیرید. مشاهده (و سپاسگزاری) خود را صمیمانه و حضوری در میان بگذارید. بگو یید متشکرم. افرادی را بیابید و بشناسید که وقتی کار خوبی انجام می دهند. نتایج تکان دهنده است، اما شما باید صادق و واقعی باشید. عدم صداقت باعث ایجاد بی اعتمادی می شود.

4. یک یادداشت دست‌نویس یا کارت انگیزشی برای اعضای تیم بفرستید و به آنها بگویید که چقدر از کاری که انجام می‌دهند قدردانی می‌کنید. به آنها بگویید که به کار آنها افتخار می کنید و خوشحال هستید که آنها در تیم هستند. برای چند دقیقه با آنها در جایی که کار می کنند ملاقات کنید و مطمئن شوید که سرپرست آنها ستایش شما را می شنود. سرپرست را به خاطر رهبری و کیفیت تیمشان بشناسید.

5. فروتن باشید. شکست ها و کاستی های خود را بشناسید. با به اشتراک گذاشتن اشتباهات خود، به مردم بفهمانید که اشتباه کردن اشکالی ندارد. دیگران را برای به اشتراک گذاشتن اشتباهاتشان تحسین کنید. استفاده از عبارتی مانند «مصاف خوب!» را در نظر بگیرید. وقتی کسی اشتباهی را کشف می کند آن را جشن بگیرید، نه خطا را. روی شکار تمرکز کنید زیرا قبل از اینکه روی مشتری تأثیر بگذارد اتفاق افتاده است.

6. از تنبیه دست بردارید. به رویدادهای ورزشی امتیاز دهید و به چیزها امتیاز دهید، نه افراد. امتیاز دادن به مردم تحقیرآمیز و مهمتر از همه سطحی است. مثل حذف سیستم های امتیازی و امتیازدهی حضور و تأخیر. استفاده از مثبت و منفی را برای نشان دادن یک نفر قبول شده یا شکست خورده متوقف کنید. از شمردن عیوب، لکه ها و عیوب خودداری کنید. به یاد داشته باشید که روی نکات مثبت تمرکز کنید.

7. شروع به تشخیص اقدامات کار تیمی و همکاری کنید که باعث ایجاد هم افزایی می شود. به یاد داشته باشید، ما با مردم کار می کنیم و مستقیماً بر زندگی آنها تأثیر می گذاریم. اگر به نیروی کار خود اهمیت می دهید، به آنها نشان دهید. با آنها ارتباط برقرار کنید. مکالمه داشته باشید و با دقت گوش دهید. تا زمانی که آنقدر به شما اعتماد نکنند که به شما بگویند، غیرممکن است که بدانید مردم در چه حالی هستند. روی تیم خود سرمایه گذاری کنید بازگشت سرمایه برای زمان شما قابل توجه است.

موفقیت واقعی و تأثیر فرهنگی زمانی رخ می دهد که کارکنان به رهبران خود اعتماد کنند. اما ابتدا، رهبران باید نشان دهند که به کارکنان خود اعتماد دارند. به افرادی که برای شما کار می کنند، دلیلی برای باز کردن صحبت های خود بدهید. به آنها نشان دهید که واقعاً به آنها اهمیت می دهید.

هنگامی که شروع به پیشرفت کردید، مکالمات معنای عمیق تری خواهند داشت. کارکنان برای انجام کارها تلاش بیشتری می کنند زیرا باید انجام شوند، نه به این دلیل که برای انجام آنها هدایت شده اند. آنها قضاوت را اعمال می کنند و تصمیم می گیرند.

رهبران زمانی نشان می دهند که به نیروی کار اعتماد دارند:

  • تمرکز بر موفقیت نیروی کار است. رهبران به جای شکست به دنبال موفقیت هستند. افراد تحت آموزش هستند و گفتگوها و بحث ها بر فرصت هایی برای بهبود تمرکز می کنند.
  • با کارکنان مانند با ارزش ترین دارایی در شرکت رفتار می شود زیرا چنین هستند.
  • رهبری به دنبال راه هایی برای خدمت به نیروی کار و ارائه بهترین ها در آنها است.
  • تعامل با نیروی کار روتین و آشنا می شود.
  • ایده هایی که از نیروی کار منشأ می گیرند، مکرر، شناخته شده و مورد تایید هستند.
  • بحث ها شامل نیروی کار برای دیدگاه آنها و شناخت سهم آنها می شود.
  • برخورد انضباطی آخرین راه حل است. هنگامی که زنگ اقدامات انضباطی به صدا در می آید، صدای اعضای تیم کر کننده است. عضو تیم شروع به جستجوی شغل در جای دیگر می کند و رهبران شروع به جستجوی جایگزین می کنند. سرمایه گذاری هر دو طرف متوقف می شود.

شاخص های اعتماد نیروی کار به رهبری عبارتند از:

  • کارکنان از حضور رهبران در کف کارگاه استقبال می کنند. حضور رهبری قابل تقدیر است.
  • اعضای تیم نیروی کار وقتی رهبری را از دور می بینند لبخند می زنند و دست تکان می دهند. این یک شاخص بزرگ است.
  • کارکنان در سطوح مختلف درگیر هستند.
  • کارکنان با اعتماد به نفس و غرور به چشم همه نگاه می کنند. تعامل احساس متفاوتی دارد.
  • ·       اخبار خوب و بد فقط یک خبر است.
  • شایعات با سؤالات مستقیم از رهبری در مورد موضوعات مهم جایگزین می شود.
  • ایده‌ها و پیشنهادهایی که از نیروی کار منشأ می‌گیرند، عادی و اغلب فراوان می‌شوند.
  • شاخص های کلیدی عملکرد که به عملکرد نیروی کار بستگی دارد بهبود می یابد

رهبران این امتیاز و مسئولیت را دارند که اولین قدم را برای ایجاد اعتماد بردارند. مانند سایر ایده های مخرب، رهبران تغییر را آغاز می کنند. چالش اساسی این است که رهبری باید اعتماد را به نیروی کار آغاز کند، توسعه دهد و نشان دهد، سپس ثابت کند که رهبری شایسته اعتماد نیروی کار است. اعتماد همه چیز را تغییر می دهد. هنگامی که اعتماد ایجاد می شود، فرهنگ شرکت به سمت مثبت، پایدار و هیجان انگیز بودن تغییر می کند. اعتماد در داخل و خارج به ارز کسب و کار تبدیل می شود.

اعتماد مستلزم ارتباط و توجه مداوم است. وقتی رهبران متعهد باشند، اعتماد به بخشی سیستمی از سازمان تبدیل می شود و تأثیر مثبتی بر هر جنبه ای از کسب و کار دارد.

کارل لیوسی مدیر کل مرکوری پلاستیک در بالتیمور است. کارل بیش از 40 سال تجربه رهبری عملیاتی و تولید را به عنوان یک متخصص ناب به ارمغان می آورد. او در حال حاضر در BOD برای کنسرسیوم های کلاس جهانی مریلند خدمت می کند و هم در شورای صادرات منطقه و هم در هیئت توسعه نیروی کار فرماندار منصوب می شود.

https://www.industryweek.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *