نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

13 اردیبهشت 1403 10:52 ق.ظ

آزمایش موشک برای پرتاب یک جفت ماهواره آب و هوایی برای ناسا

Aria Alamalhodaei • 15 آگوست 2023-اعتبار تصویر: Rocket Lab

Rocket Lab دو ماهواره کوچک را برای ناسا پرتاب خواهد کرد که می تواند به دانشمندان کمک کند تا درک بهتری از چگونگی تأثیر گرم شدن آب و هوا بر مقادیر یخی عظیم در قطب های زمین داشته باشند.

ماموریت PREFIRE (انرژی تابشی قطبی در آزمایش مادون قرمز دور) داده‌هایی را در مورد اینکه چقدر انرژی مادون قرمز دور از قطب‌ها ساطع می‌شود و چگونگی تغییر این انتشارات در طول روز و سال جمع‌آوری می‌کند. مادون قرمز دور بخش ناشناخته ای از طیف انرژی زمین است، اگرچه نزدیک به 60 درصد از انتشارات قطب شمال در این طول موج ها رخ می دهد.

این دو ماهواره که هر کدام به اندازه یک قرص نان هستند، به یک ابزار کوچک به نام طیف سنج مادون قرمز حرارتی مجهز خواهند شد. دانشمندان می‌توانند داده‌ها را با شرایط پوشش ابر و سطوح یخ دریا در زیر مقایسه کنند و امیدواریم در آینده مدل‌های آب و هوایی دقیق‌تری تولید کنند.

در دو پرتاب برنامه ریزی شده برای می 2024، Rocket Lab از موشک الکترون خود برای حمل دو مکعب به مدارهای نزدیک قطبی استفاده خواهد کرد، جایی که آنها حداقل به مدت 10 ماه داده ها را جمع آوری می کنند. این پرتاب ها از سایت پرتاب راکت لب در شبه جزیره مایا، نیوزلند انجام می شود و احتمالاً به دلیل الزامات خاص ماموریت، به سرعت انجام خواهد شد. این شرکت در بیانیه‌ای گفت: برآوردن چنین الزاماتی «به دلیل توانایی منحصربه‌فرد الکترون برای استقرار مأموریت‌های ماهواره‌ای کوچک اختصاصی در جدول‌های زمانی بسیار پاسخ‌گو امکان‌پذیر است».

ناسا این قرارداد پرتاب را به عنوان بخشی از برنامه خرید اختصاصی و اشتراک (VADR) در کلاس Venture، یک وسیله نقلیه قراردادی عظیم با بودجه 300 میلیون دلاری در طول پنج سال برای قرار دادن محموله های ناسا بر روی موشک های تجاری، منعقد کرد.

این پرتاب‌ها هفتمین و هشتمین پرتاب‌هایی خواهند بود که این شرکت از سال 2018 به نمایندگی از ناسا انجام داده است. در اوایل سال جاری، آزمایشگاه راکت با موفقیت چهار ماهواره تماشای طوفان آژانس فضایی را در مدار قرار داد. این پرتاب ها نیز تحت برنامه VADR اعطا شدند.

ارزش دقیق قرارداد پرتاب توسط آزمایشگاه راکت یا ناسا فاش نشده است. TechCrunch در مورد مقدار پرس و جو کرده است و در صورت پاسخ دادن، داستان را به روز می کند.

https://techcrunch.com/

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *