نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 11:17 ق.ظ

لوله حاوی توپک های فویل آلومینیومی برای تامین برق آرایه LED

15 آگوست 2023 -توسط باب یرکا،

مفهوم و ویژگی RFCB-TENG. الف) نمودار فرآیند شماتیک یک RFCB-TENG قابل حمل. ب) ولتاژ خروجی برای 4 ثانیه. ج) حداکثر چگالی توان با توجه به مقاومت های بار خارجی. د) نتایج شبیه سازی زمانی که توپک به PTFE برخورد کرد و یک تخلیه الکترواستاتیک ایجاد کرد. ه) وزن یک توپک فلزی با حجم مساوی و فویل مچاله شده. و) دسی بل های عملیاتی برای توپک فلزی و TENG های مبتنی بر فویل مچاله شده و) میانگین پیک ولتاژ RFCB-TENG با آلاینده های آشپزخانه. اعتبار: علوم پیشرفته 2023.

تیمی از مهندسان مکانیک از دانشگاه چانگ آنگ، بیمارستان عمومی ماساچوست، مواد LS و دانشگاه یونسی دریافته‌اند که یک سیلندر دستی حاوی توپک‌های فویل آلومینیومی مچاله شده می‌تواند هنگام تکان دادن برق کافی برای روشن کردن یک شبکه LED کوچک تولید کند. این گروه در مقاله خود که در مجله Advanced Science منتشر شده است، سایر مواد مورد استفاده در سیلندر و کاربردهای احتمالی چنین وسیله ای را شرح می دهد.

تحقیقات قبلی نشان داده است که طیف گسترده ای از مواد را می توان برای تولید الکتریسیته ساکن استفاده کرد و برخی از سازه ها می توانند آن الکتریسیته را جذب کنند. محققان پیشنهاد کرده‌اند که چنین دستگاه‌هایی می‌توانند با کاهش نیاز برق وسایل الکترونیکی شخصی مفید باشند. در این تلاش جدید، محققان به فویل آلومینیومی به عنوان ماده ای برای تولید الکتریسیته ساکن و گرفتن آن برای تامین انرژی یک دستگاه خارجی نگاه کرده اند.

دستگاهی که تیم ساختند به شکل یک استوانه با کلاهکی در بالا و پایین است – به اندازه قوطی پرینگل. این لوله با استفاده از یک بستر اکریلیک پوشیده شده با یک لایه پلی تترا فلوئورواتیلن ساخته شد. درپوش ها که به عنوان الکترود عمل می کنند از آلومینیوم ساخته شده بودند. سپس تیم سه دسته فویل آلومینیومی را به صورت توپک درآورد و آنها را در داخل لوله قرار داد.

برای ایجاد برق، اعضای تیم لوله را در یک دست گرفتند و آن را تکان دادند. این باعث شد که توپک های آلومینیومی به یکدیگر برخورد کنند و به دیواره های سیلندر ساییده شوند و الکتریسیته ساکن تولید کنند. سپس آن الکتریسیته از طریق کلاهک عبور داده شد و از طریق سیم به یک دستگاه خارجی منتقل شد.

تیم تحقیقاتی دریافتند که این دستگاه قادر به تولید برق کافی برای تامین برق یک شبکه نور 500 ال سی دی و همچنین یک لامپ 30 وات است. قابل ذکر است، چنین وسیله ای می تواند به وسیله ای متحرک دیگر به عنوان راهی برای جایگزینی اتکای آن به نیروی دستی متصل شود – برای مثال، آن را به یک آسیاب بادی یا یک آسیاب آبی وصل کنید. همچنین می‌توان از چنین دستگاه‌هایی در کنار دستگاه‌های مشابه دیگر برای افزایش میزان برق تولیدی استفاده کرد.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *