نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

14 اردیبهشت 1403 5:10 ق.ظ

شهر مجازی دانش آموزان را برای آینده امنیت سایبری آماده می کند

15 آگوست 2023 -توسط لوگان برچ-بوس، دانشگاه آریزونا-اعتبار: دامنه عمومی Pixabay/CC0

دانشگاه آریزونا در حال آموزش نسل بعدی متخصصان امنیت سایبری با استفاده از CyberApolis است، شهری مجازی که برای آموزش آنلاین و میزبانی عملیات و آموزش اطلاعات سایبری ساخته شده است.

محیط یادگیری مجازی که در دانشکده علوم و فناوری کاربردی طراحی شده است، شامل یک بانک، بیمارستان، خرده فروش بزرگ، شرکت آب، شرکت های برق، یک جامعه هکرهای زیرزمینی، یک خانواده جرایم سازمان یافته و تعداد فزاینده ای از خرده فروشان کوچکتر است.

همچنین خانه بیش از 15000 شخصیت مجازی است که با تجزیه و تحلیل داده های توییتر توسعه یافته اند. الگوهای موجود در آن داده‌ها برای ایجاد پروفایل‌های شخصیتی خاص، که توسط یک برنامه هوش مصنوعی پیچیده اجرا می‌شد، استفاده شد. هر شخصیت مجازی بیش از 60 نقطه داده خیالی دارد، از جمله نام و آدرس کامل، شماره امنیت اجتماعی، اطلاعات کارت اعتباری، و اعتبار ورود به حساب‌های رسانه‌های اجتماعی، بانکداری، خرده‌فروشی و پزشکی.

جیسون دنو، مدیر اجرایی مرکز همگرایی سایبری کالج، می‌گوید CyberApolis به بهترین وجه به عنوان یک شهر مجازی ساخته شده در یک سیستم بسته که توسط دانشگاه کنترل می‌شود، توصیف می‌شود.

دنو گفت: «ما یک دنیای مصنوعی ساختیم که دقیقاً شبیه اینترنت است، بدون اینکه در اینترنت باشد. ما بیش از 100 شرکت مختلف و همچنین پنج سایت رسانه اجتماعی کاملاً عملیاتی و دو خبرگزاری آنلاین مانند CNN و فاکس نیوز داریم.

زندگی در این شهر مجازی شخصیت‌های مجازی هستند که هر کاری را که انسان‌های معمولی انجام می‌دهند انجام می‌دهند: آنها به یکدیگر ایمیل می‌زنند، وب‌گردی می‌کنند، معاملات را در فروشگاه‌ها انجام می‌دهند، حساب‌های بانکی را حفظ می‌کنند، پست‌های رسانه‌های اجتماعی می‌گذارند و در مورد اخبار نظر می‌دهند.»

محیط یادگیری مجازی برای برنامه درسی عملیات سایبری کالج علمی کاربردی و فناوری مرکزی است. CyberApolis به عنوان یک زمین آموزشی امن و کنترل شده برای دانش آموزان عمل می کند تا مهارت های امنیت سایبری خود را تمرین کرده و تقویت کنند و آنها را برای چالش های دنیای واقعی در این زمینه آماده کند بدون اینکه آنها را در معرض خطرات مرتبط با انجام کارهای مشابه در اینترنت باز قرار دهد.

این پلتفرم می‌تواند سناریوهای مختلف حمله سایبری را شبیه‌سازی کند، که به دانش‌آموزان اجازه می‌دهد تا تجربه عملی در شناسایی، کاهش و پاسخ به تهدیدات در یک محیط امن و کنترل‌شده به دست آورند.

این کالج یکی از 24 دانشگاه در کشور است که به عنوان بخشی از برنامه مراکز ملی تعالی علمی در امنیت سایبری که توسط مدرسه ملی رمزنگاری NSA اداره می شود، مرکز تعالی علمی در عملیات سایبری توسط آژانس امنیت ملی تعیین شده است. این برنامه استانداردهای آموزشی را برای برنامه درسی امنیت سایبری ایجاد می کند و برای ایجاد راه حل هایی برای چالش های پیش روی آموزش امنیت سایبری کار می کند. این برنامه در زمینه دفاع سایبری، تحقیقات و عملیات نامگذاری می کند.

زمانی که نمایندگان کالج و شرکت تحقیقات کاربردی دانشگاه آریزونا، که با نام UA-ARC نیز شناخته می‌شود، CyberApolis را در غرفه‌ای در کنفرانس ملی TechNet آگوستا به نمایش بگذارند، یوآریزونا شهر مجازی خود و تمام 15000 ساکن آن را به جاده خواهد برد. که از 14 تا 17 آگوست در گرجستان برگزار می شود. UA-ARC برای کمک به استفاده از نقاط قوت دانشگاه برای تسهیل همکاری‌های سودمند متقابل در محیط امنیت ملی که نیازمند ملاحظات انطباق ویژه است، تأسیس شد.

کنفرانس TechNet توسط انجمن ارتباطات و الکترونیک نیروهای مسلح میزبانی می شود و انجمنی برای اعضای وزارت دفاع ایالات متحده، سرویس های مسلح و سایر متخصصان اطلاعاتی برای بحث در مورد مسائل، به اشتراک گذاری ایده ها و رونمایی از محصولات است.

آستین یامادا، رئیس و مدیر عامل UA-ARC، گفت CyberApolis نه تنها ابزار عالی برای دانشگاه برای استفاده در آموزش نسل بعدی متخصصان سایبری است، بلکه دارایی بسیار ارزشمندی برای وزارت دفاع و سایر منافع امنیت ملی است تا از آن استفاده کند. در محیط های عملیاتی محدودتر یامادا گفت که ابزارهایی مانند CyberApolis می توانند توسط سایر نهادها برای آموزش استراتژی ها، تاکتیک ها، تکنیک ها و رویه های دفاعی و تهاجمی در یک محیط کنترل شده استفاده شوند.

او گفت: «ایجاد و راه اندازی یک محیط مجازی پیچیده مانند CyberApolis کار ساده ای نیست. CyberApolis یک شهر بسیار پیچیده در دنیای مجازی است. این محیط عالی برای آموزش این دانشجویان است که چگونه کارهایی مانند محافظت از زیرساخت های حیاتی در برابر حملات سایبری و تهدیدهای مشابه را انجام دهند.

سایر دانشگاه‌ها و وزارت دفاع قبلاً مجوز CyberApolis را برای اهداف خود صادر کرده‌اند و این پلتفرم همچنین میزبان شبیه‌سازی‌هایی برای صنایع مختلف مانند امور مالی و بازاریابی است که به شرکت‌ها اجازه می‌دهد محصولات و سناریوهای مختلف را بدون تخصیص هزینه‌ها دارایی ها و لجستیک به دنیای واقعی آزمایش کنند.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *