نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

13 اردیبهشت 1403 3:13 ب.ظ

Robomart، فروشگاه های خودران را مستقیماً به مشتریان ارائه می دهد

14 آگوست 2023 -اعتبار تصویر: Robomart

عواملی طی چند سال گذشته به طرز چشمگیری در نحوه دریافت غذای بسیاری از مردم اختلال ایجاد کرده است. چیزی که به عنوان یک اقدام احتیاطی شروع شد، برای بسیاری به یک اتفاق روزمره تبدیل شده است، زیرا مردم برای راحتی برنامه‌هایی مانند Instacart و Seamless از انتظار رستوران‌ها و صف فروشگاه‌های مواد غذایی می‌گذرند.

البته اپلیکیشن ها معایب خاص خود را دارند. وقتی نوبت به خرید چیزهایی از سوپرمارکت یا داروخانه ها می رسد، پیمایش وب سایت ها ممکن است دشوار باشد و به ندرت نمایش دقیقی از آنچه در یک زمان خاص موجود است ارائه می دهند. که منجر به اشتباهات، دستورات انجام نشده و ناامیدی عمومی می شود.

Robomart، که برای اولین بار در ابتدای سال 2018 پوشش دادیم، بر اساس فرضیه “store-hailing” ساخته شد. این تقریباً همان چیزی است که به نظر می رسد: به جای خدمات سواری مانند Uber و Lyft، بخش کوچکی از یک فروشگاه را مستقیماً از طریق یک وسیله نقلیه کوچک، انبار شده و خودران به دست مصرف کنندگان می رساند.

امروز این شرکت مستقر در لس آنجلس یک دور اولیه 2 میلیون دلاری را اعلام کرده است و بودجه تا به امروز خود را 3.4 میلیون دلار اعلام کرده است. حامیان عبارتند از Wasabi Ventures، SOSV/HAX و Hustle Fund. W Ventures این دور را رهبری کرد.

اخبار تامین مالی در کنار فاش شدن محصول آمده است. The Haven به مدل Oasis موجود این شرکت می پیوندد. به خرده فروشان گزینه های برندسازی سفارشی شده (عملاً روکش خودرو) و ظرفیت 300 SKU را ارائه می دهد.

علی احمد یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت Robomart Haven می گوید: «روبومارت هاون به سوپرمارکت ها این توانایی را می دهد که ردپای خرده فروشی خود را با کسری از هزینه گسترش دهند. «با استفاده از مجموعه نرم‌افزاری قدرتمند ما، آن‌ها می‌توانند با ارائه یک تجربه کامل خرید حضوری برای مصرف‌کنندگان برای همه ملزومات روزانه‌شان در خانه، فروشگاه‌ها را زیر بنر خرده‌فروشی خود فعال کنند.»

Oasis عمدتاً رستوران‌ها را هدف قرار می‌دهد و Ben & Jerry’s را از مشتریان فعلی خود می‌داند. این وسیله نقلیه – که بیشتر شبیه یک مینی ون سفارشی شده است تا یک چرخ دستی خودران به سبک نورو – در پایان سال 2020 به صورت آزمایشی عرضه شد. زمان بندی برای استارتاپی که برای آوردن غذا و مواد غذایی به مردم طراحی شده بود، نمی توانست بهتر باشد. حدود 100 دستگاه از این خودروها قرارداد بسته شده است. Haven که قرار است در سال 2025 تحویل را آغاز کند، بر سوپرمارکت ها و فروشگاه های رفاه متمرکز است.

https://techcrunch.com/

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *