نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

14 اردیبهشت 1403 3:43 ق.ظ

سانفرانسیسکو خدمات اتوبوس بدون راننده روبوتاکسی را راه اندازی کرد

19 آگوست 2023 -توسط تری چی

یک شاتل بدون راننده برای مسافری در جزیره گنج سانفرانسیسکو به عنوان بخشی از یک برنامه آزمایشی برای ارزیابی ایمنی و اثربخشی وسایل نقلیه خودران برای حمل و نقل عمومی در 16 اوت 2023 توقف می کند. سرویس اتوبوس رایگان کمتر از یک هفته پس از تنظیم مقررات کالیفرنیا راه اندازی شد. گسترش بحث برانگیز ربوتاکسی در خیابان های شهر را تایید کرد. اعتبار: AP Photo/Terry Chea

سانفرانسیسکو یک سرویس شاتل خودکار راه اندازی کرده است – کمتر از یک هفته پس از آن که تنظیم کنندگان کالیفرنیا با وجود نگرانی های ترافیکی و ایمنی، گسترش روبوتاکسی را تایید کردند.

شاتل رایگان روزانه در یک مسیر ثابت به نام حلقه اطراف جزیره گنج، محل پایگاه سابق نیروی دریایی ایالات متحده در وسط خلیج سانفرانسیسکو، حرکت خواهد کرد. Loop هفت توقف دارد و محله های مسکونی را به فروشگاه ها و مراکز اجتماعی متصل می کند. حدود 2000 نفر در این جزیره زندگی می کنند.

این وسیله نقلیه تمام الکتریکی، که صندلی راننده یا فرمان ندارد، با یک خدمه کار می کند که در صورت لزوم می تواند اتوبوس را با یک کنترلر دستی رانندگی کند. این شهرستان خدمات شاتل را به عنوان بخشی از یک برنامه آزمایشی با بودجه کمک مالی ارائه می دهد تا ارزیابی کند که چگونه وسایل نقلیه خودران می توانند سیستم حمل و نقل عمومی را تکمیل کنند.

تیلی چانگ، مدیر اجرایی اداره حمل و نقل شهرستان سانفرانسیسکو، گفت: «داشتن خدمه در وسیله نقلیه باعث می شود همه احساس راحتی کنند. “این فقط یک نمایش در حال حاضر است تا ببینیم، داشتن یک شاتل بدون راننده در یک محیط کم حجم و با سرعت کم چگونه به نظر می رسد و چگونه کار می کند؟”

سانفرانسیسکو یکی از شهرهای رو به رشد در سراسر جهان است که در حال آزمایش ایمنی و پتانسیل وسایل نقلیه خودران برای تغییر حمل و نقل عمومی است.

شاتل ها توسط Beep، یک شرکت مستقر در اورلاندو، فلوریدا اداره می شوند که برنامه های آزمایشی مشابهی را در بیش از ده ها جامعه ایالات متحده اجرا کرده است، از جمله خدمات در باغ وحش میامی، کلینیک مایو و پارک ملی یلوستون.

Shelley Caran، مدیر پروژه Beep، گفت: “این شاتل ها برای مسیرهای اتصال کوتاه مایل اول، آخرین مایل و کوتاه ساخته شده اند. آنها قرار نیست جای یک سیستم اتوبوس را بگیرند.” خودروی خودمختار زمان واکنش بهتری نسبت به انسان خواهد داشت و خدمات قابل اطمینان تری ارائه می دهد زیرا حواس آنها پرت نمی شود.

در طی یک سواری آزمایشی ، شاتل به آرامی و با احتیاط در حالت خودمختار حرکت کرد. یک مهماندار به صورت دستی خودرو را در اطراف کامیونی که بخشی از جاده را مسدود کرده بود، هدایت کرد.

دومینیک لوچسی، یکی از ساکنان اوکلند که جزو اولین کسانی بود که سوار شاتل خودکار شد، گفت: «احساس ناامنی نداشتم. فکر می‌کردم که چند توقف ناگهانی دارد، اما در غیر این صورت احساس می‌کردم که بیشتر اوقات سوار اتوبوس دیگری هستم.»

شاتل جعبه ای که می تواند حداکثر 10 مسافر را در خود جای دهد، از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر کار می کند. هر روز و هر 20 دقیقه دور بزنید. شهر دارای دو شاتل است – یکی می تواند شارژ کند و دیگری مسافران را  حمل می کند.

پروژه آزمایشی شاتل خودمختار پس از رای کمیسیون خدمات عمومی کالیفرنیا به دو شرکت رقیب ربوت‌اکسی، کروز و وایمو، راه‌اندازی شد تا خدمات مسافربری شبانه روزی را در سانفرانسیسکو ارائه دهند.

این موافقت با وجود شکایت های گسترده مبنی بر توقف های غیرمنتظره تاکسی های بدون راننده، ایجاد پشتیبان ترافیک و مسدود کردن وسایل نقلیه اضطراری صادر شد.

نیکلاس مارتلارو، محقق خودروهای خودمختار در دانشگاه کارنگی ملون، گفت: حتی با افزایش اتوماسیون، اپراتورهای ned مورد نیاز خواهند بود. بنابراین ممکن است این سوال وجود نداشته باشد که یک نفر چقدر باید نگران از دست دادن شغل خود باشد در مورد آموزش بالقوه ای که مورد نیاز است در مقایسه با آنچه باید فکر کند..”

فن‌آوری رانندگی خودکار می‌تواند اتوبوس‌ها را ایمن‌تر کند، اما نیاز به رانندگان یا خدمه در داخل هواپیما می‌تواند یکی از مزایای درک شده آن‌ها را تضعیف کند: کاهش هزینه‌های نیروی کار.

آرت گوزتی، نایب رئیس انجمن حمل و نقل عمومی آمریکا، گفت: ما هنوز باید برای آنها بازاری پیدا کنیم. ما این کار را انجام می دهیم تا سفر را بهتر و کارآمدتر کنیم، نه اینکه شغل کارگر را بگیریم.»

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *