نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 اردیبهشت 1403 1:39 ق.ظ

کامیون خودران چینی 24 میلیون مایل را بدون تصادف در مسیرهای تحویل طی نمود.

توسطاندی کوربلی -10 ژوئیه 2023

توسعه دهنده پیشرو در فناوری های رانندگی خودکار برای کامیون های سنگین در چین، اعلام کرد که بیش از 24.8 میلیون مایل (40 میلیون کیلومتر) بدون تصادف در بزرگراه های چین را آزمایش کرده است.

تسلا سال‌هاست که به سهامداران قول رانندگی خودکار کامل برای خودروهایش می‌دهد، اما شکست‌ها مکرر بوده است. این شرکت چینی که توسط یک مهندس چینی که در استرالیا تحصیل کرده است، تأسیس شده است، گفتن اینکه سیستم رانندگی خودکار Inceptio مایل ها جلوتر از میلیاردر فناوری آمریکایی است، کمی دست کم گرفته شده است.

این آخرین نقطه عطف بر ایمنی و قابلیت اطمینان راه‌حل رانندگی خودکار Inceptio و همچنین جذب تجاری تسریع‌کننده آن تأکید می‌کند. کامیون‌های خودران L3 Inceptio از اواخر سال 2021 در حال فعالیت تجاری بوده‌اند.

Inceptio با همکاری نزدیک با دو شرکت بزرگ چینی در مسافت های طولانی، Dongfeng Commercial Vehicle و Sinotruk، صدها کامیون سنگین تولید انبوه را که از ابتدا برای ادغام کامل با سیستم رانندگی خودکار Inceptio طراحی شده اند، ارسال کرده است. مشتریان عمده، از جمله Budweiser، Nestlé، JD Logistics، و Deppon Express کامیون‌های Inceptio را در سراسر یک شبکه تدارکات خط حمل و نقل سراسری در چین مستقر کرده‌اند.

جولیان ما، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت Inceptio Technology، گفت: «ما به رکورد عملکرد فوق‌العاده‌ای که کامیون‌های Inceptio در دو سال گذشته به دست آورده‌اند، بسیار افتخار می‌کنیم. سیستم رانندگی خودکار Inceptio ما در طول 40 میلیون کیلومتر عملیات تجاری، نرخ ورود به موقع بسیار رضایت‌بخشی را با سابقه ایمنی کامل برای مشتریانمان به دست آورده است.

او افزود: “تیم تحقیق و توسعه Inceptio و خود سیستم رانندگی خودران در حال یادگیری مقدار زیادی از داده های عملیاتی ما هستند که به سرعت در حال رشد هستند.”

نوآوری همواره منجر به اختلال در بازار می‌شود، که شامل حدود 4 میلیون کامیون‌دار می‌شود که کار سخت رانندگی وسایل نقلیه عظیم را در بزرگراه‌های با حرکت سریع انجام می‌دهند – گاهی اوقات 12 ساعت در روز.

در سال 2019، اداره ایمنی حمل‌ونقل موتور فدرال گزارش داد که 5005 تصادف مرگبار، 119000 تصادفات آسیب‌دیده و 419000 تصادفات رانندگی غیرآسیبی شامل کامیون‌های بزرگ (و اتوبوس‌ها) در ایالات متحده (اما اتوبوس‌ها بخش قابل توجهی کمتری را تشکیل می‌دهند).

حمل و نقل خودکار نه تنها ممکن است ایمنی را افزایش دهد، بلکه به طور قابل توجهی هزینه های کالاهای مربوط به حمل و نقل را کاهش می دهد. کامیون‌های خودکار می‌توانند تمام شب را بدون خستگی رانندگی کنند و الگوریتم‌های Inceptio مصرف سوخت را بهینه می‌کنند و مصرف سوخت را تا 7 درصد در مقایسه با رانندگان انسانی کاهش می‌دهند، به این معنی که به کاهش تأثیر صنعت بر آب و هوا و همچنین هزینه‌ها مربوط به سوخت کمک می‌کنند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *