نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

16 اردیبهشت 1403 3:47 ق.ظ

استفاده از گلسنگ برای رشد مجدد جنگل بارانی سلتیک در دریاچه لوموند، اسکاتلند

توسط اندی کوربلی -7 ژوئیه 2023-توس اسکاتلندی با گلسنگ – توسط Spodzone، مجوز CC

با yon bonny banks، و yon bonny breaks، جایی که خورشید بر دریاچه لوموند می تابد، آهنگ معروف پخش می شود. اما در حالی که این دریاچه ممکن است واقعاً خوش آب و هوا باشد، تپه های اطراف آن برای چندین دهه با مشکل مواجه بودند.

با این حال، اکنون گیاهان مهاجمی که از بومیان برتری داشتند حذف شده‌اند و تپه‌های اطراف دریاچه لوموند اسکاتلند برای تحولی زیبا آماده شده‌اند.

در طول 5 سال گذشته، باغ گیاه‌شناسی سلطنتی ادینبورگ (RBGE) برای بازگرداندن جنگل‌های بلوط اطراف Loch Lomond و پارک ملی Trossachs به وضعیت طبیعی جنگل‌های بارانی معتدل مانند جنگل‌هایی که در شبه جزیره المپیک واشنگتن فراوان هستند، کار کرده است.

هرکسی که با جنگل‌های بارانی شمال غرب اقیانوس آرام آشنا باشد، حضور همه‌جای خزه‌ها و گلسنگ‌های چسبنده در جنگل‌های آنجا را می‌داند – دقیقاً همان چیزی که اسکاتلند قبل از حمله مهاجم Rhododendron poticum خاک را اسیدی کرد و سایر اپی‌فیت‌ها و بریوفیت‌های ظریف را از بین برد – دو گونه‌ای که همیشه در اینفوترها وجود دارند. ; معتدل یا گرمسیری

اپی‌فیت‌ها گیاهانی هستند که روی گیاهان دیگر رشد می‌کنند و شامل مواردی مانند این بریوریا فوسسسنس یا گلسنگ موی اسب می‌شوند که به توس‌ها و بلوط‌ها می‌چسبند تا چهره سالمندان را به جنگل‌های اسکاتلند نشان دهند. گلسنگ موی اسب و سایر گیاهان همگی بخشی از معرفی مجدد عظیم توسط RBGE برای بازگرداندن جنگل های بارانی به کشور هستند و Inkcap Journal، یک نشریه ولزی متخصص در داستان های زیست محیطی، با گیاه شناسان و گلسنگ شناسانی که روی این پروژه کار می کردند، صحبت کرد.

کریستوفر الیس در RBGE به Inkcap گفت: «وقتی از شر رودودندرون خلاص می‌شوید، درخت‌ها باقی می‌مانند، اما بسیاری از تنوع زیستی که جنگل‌های بارانی را خاص می‌کند، وجود ندارد. «برخی از این گونه‌ها کلونی مجدد در جنگل‌های بازیافت‌شده بسیار سخت است، بنابراین این پروژه در مورد این موضوع است.»

استفاده از چیزی که شبیه رنگ درخت است، اما در واقع مخلوطی از هزاران تکثیر روی پوست درختان بود، واقعاً کارساز نبود، بنابراین الیس و تیمش شروع به اتصال توری کردند تا به جوانه‌های شاخدار، جگری و گلسنگ یک داربست برای کار کردن بپردازند..

امید این است که تکثیر گسترده و متراکم را تشویق کنیم تا به جنگل‌های Trossachs درهم‌تنیدگی زمردی که آنها را بسیار باشکوه و خارق‌العاده می‌کند، ببخشیم.

در این تصویر از یک مسیر جنگلی، چیزی که به نظر می رسد یک جنگل غنی و سالم است در واقع نامتعادل است، با بلوط های برهنه در سمت چپ، و گل های رودودندرون مهاجم به تصویر سمت راست حمله می کنند.

الیس با توضیح آنچه که آنها امیدوارند به آن برسند، گفت: «وقتی وارد یک جنگل بارانی دست نخورده می‌شوید، حس باستانی دارد: شما این بلوط‌های قدیمی و صخره‌ای را دارید و کاملاً در اپی‌فیت‌ها می‌چکند. “آنها نوعی حس افسانه ای دارند.”

در جنوب دیوار هادریان، دولت انگلیس همچنین در تلاش است تا جنگل های بارانی به اصطلاح سلتیک را به سرزمین های خود بازگرداند .

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *