نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 10:18 ق.ظ

دستگاه انرژی موج شناور «با بزرگترین ظرفیت در جهان» در چهار سال آینده در اسکاتلند آزمایش خواهد شد.

کریس یانگ -18 اکتبر 2022 -OE35 شرکت Ocean Energy در حال ساخت است.

منبع: انرژی اقیانوس / یوتیوب

شرکت ایرلندی Ocean Energy با 14 شریک صنعتی و دانشگاهی در بریتانیا، ایرلند، فرانسه، آلمان و اسپانیا پروژه همکاری امضا کرده است. این پروژه دستگاه انرژی موج شناور OE35 خود را در مقیاس در چهار سال آینده آزمایش خواهد کرد.

Ocean Energy فناوری انرژی امواج را توسعه می دهد تا از قدرت اقیانوس برای انرژی های تجدید پذیر استفاده کند تا امنیت منابع انرژی را بهبود بخشد و همچنین به تسهیل انتقال انرژی کمک کند.

پروژه جدید 19.6 میلیون یورویی به نام WEDUSEA، توسط برنامه اتحادیه اروپا Horizon Europe و Innovate UK تامین می شود و هدف آن فعال کردن فناوری انرژی موجی در بازار انبوه است.

“بزرگترین ظرفیت انرژی امواج شناور جهان”

Ocean Energy می گوید OE35 آن بزرگترین دستگاه انرژی امواج شناور با ظرفیت جهان است. این دستگاه روی سطح اقیانوس شناور است و از یک محفظه هوا برای تولید برق استفاده می کند.

قسمت پایینی OE35 به روی امواج باز است. هنگامی که امواج از آن دهانه غوطه ور می گذرند، نوسان می کنند و هوای محبوس شده را از طریق یک توربین به حرکت در می آورند. سپس انرژی تولید شده را می توان از OE35 به شبکه صادر کرد.

مایلز هیوارد، مدیر پروژه در اروپای دریایی گفت: “اقدامات نوآورانه انجام شده در این برنامه با هدف بهبود کارایی، قابلیت اطمینان، مقیاس پذیری و پایداری فناوری انرژی امواج و کاهش هزینه همسطح برق این فناوری تا بیش از 30٪ است.” مرکز انرژی، افزود: “این به کاهش ریسک سرمایه گذاری در انرژی امواج کمک می کند.”

انرژی موجی برای بهبود امنیت انرژی مورد نیاز است

طبق قرارداد پروژه WEDUSEA، Ocean Energy مبدل انرژی موج شناور 1MW OE35 متصل به شبکه را در سایت آزمایش مرکز انرژی دریایی اروپا در اورکنی، اسکاتلند نشان خواهد داد. این پروژه طی چهار سال آینده سه مرحله آزمایشی جداگانه را انجام خواهد داد.

  ماتیجس از کمیسیون اروپا توضیح داد:براساس استراتژی انرژی های تجدیدپذیر فراساحلی انتظار داریم WEDUSEAm با همکاری شرکای دارای پیشینه چند رشته ای انرژی را فراتر از آخرین اندازه ها بالاتر ببرد و به استقرار آرایه هایی از دستگاه های انرژی موج قابل اعتماد برای دستیابی به هدف 1GW برای سال 2030 کمک کند.

وی ادامه داد: بحران انرژی کنونی نشان می‌دهد که استفاده از منابع انرژی متعدد برای بهبود امنیت عرضه مهم است و پیشرفت در انرژی اقیانوس‌ها قابل استقبال است.

فاز اول، مرحله طراحی اولیه برای دستگاهی است که به‌ویژه برای شرایط اقیانوسی سایت آزمایش انرژی دریایی اروپا مناسب است. برای مرحله دوم، که تقریباً دو سال طول خواهد کشید، تیم ها بر روی فرآیند نصب و راه اندازی تمرکز خواهند کرد. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، مرحله نهایی بر تجاری سازی و انتشار فناوری متمرکز خواهد شد.

چندین شرکت دیگر از جمله استارتاپ Sea Wave Energy Ltd مستقر در قبرس و CalWave مستقر در ایالات متحده نیز سخت در تلاش برای پیشرفت فناوری موج هستند. به عنوان مثال، CalWave گفت که دستگاه xWave آن به مدت 10 ماه بدون هیچ گونه تعمیر و نگهداری در طول آزمایش اخیر عملیاتی بود.

https://interestingengineering.com/innovation/worlds-largest-capacity-device-scotland?utm_source=newsletter&utm_medium=mailing&utm_campaign=Newsletter-20-10-2022

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *