نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 2:34 ب.ظ

محققان کدهای QR خوراکی و پرینت سه بعدی را که در داخل کوکی ها تعبیه شده است، توسعه می دهند

نرگیس فیرتینا -18 اکتبر 2022-Parinya Punpongsanon/YouTube

این کد ها در سال 1994 توسط شرکت خودروسازی ژاپنی Denso Wave اختراع شد، کدهای QR (ابتدایی برای کد پاسخ سریع) زندگی ما را بسیار آسان می کند. به طور کلی، کدهای QR اغلب حاوی اطلاعاتی برای یک ردیاب، مکان یا شناسه هستند که کاربران را به یک وب سایت یا برنامه هدایت می کند.

آیا دوست دارید یک کد QR در غذای شما تعبیه شود؟ زیرا محققان دانشگاه اوزاکا “interiqr” – یک روش چاپ سه بعدی جدید برای جاسازی کدهای QR خوراکی – در داخل کوکی ها توسعه دادند.

تجارت مواد غذایی اغلب از برچسب هایی با داده استفاده می کند. آنها می توانند مانند برچسب های میوه ساده یا به اندازه برچسب های شناسایی فرکانس رادیویی پیچیده باشند که از میدان های الکترومغناطیسی برای شناسایی و ردیابی خودکار اجسام استفاده می کنند.

مسابقه برای ایجاد برچسب های غذایی خوراکی است که غیرسمی هستند، طعم یا ظاهر غذا را تغییر نمی دهند و می توانند بدون از بین بردن خود غذا خوانده شوند، زیرا جهان تلاش می کند تا بسته بندی اضافی را کاهش دهد. تیم مطالعاتی دانشگاه اوزاکا به دنبال رفع هر یک از این نگرانی ها بود.

Yamato Miyatake، نویسنده ارشد این مطالعه در بیانیه ای توضیح می دهد: «اکنون می توان بسیاری از غذاها را با استفاده از چاپگرهای سه بعدی تولید کرد.

ما متوجه شدیم که داخل اشیاء خوراکی مانند کوکی‌ها را می‌توان به گونه‌ای چاپ کرد که حاوی الگوهای فضاهای خالی باشد، به طوری که وقتی نوری از پشت کوکی می‌تابید، یک کد QR قابل مشاهده است و می‌توان با استفاده از تلفن همراه آن را خواند.»

مشکلات طعم و مزه با استفاده از یک کد QR که از خود کوکی به عنوان برچسب ایجاد می شود، حل می شود. حتی بهتر از آن، ظاهر بیرونی کوکی اصلاً تغییر نکرده است زیرا تمام اطلاعات در داخل غذا قرار دارد. در هر نقطه در طول سفر کوکی از تولید تا معده، تولیدکنندگان، بازرگانان و مصرف‌کنندگان به راحتی می‌توانند به داده‌ها دسترسی داشته باشند، زیرا می‌توان از یک نور پس‌زمینه برای قابل مشاهده کردن کد QR استفاده کرد.

نویسنده ارشد این مطالعه، کوسوکه ساتو، می‌گوید: «روش چاپ سه‌بعدی ما نمونه‌ای عالی از تبدیل دیجیتالی مواد غذایی است که امیدواریم قابلیت ردیابی و ایمنی مواد غذایی را بهبود بخشد.

این فناوری همچنین می‌تواند برای ارائه تجربیات غذایی جدید از طریق واقعیت افزوده، که یک زمینه جدید هیجان‌انگیز در صنایع غذایی است، استفاده شود.

https://interestingengineering.com/innovation/edible-3d-printed-qr-codes-cookies?utm_source=newsletter&utm_medium=mailing&utm_campaign=Newsletter-19-10-2022

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *