نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

4 اردیبهشت 1403 8:31 ب.ظ

زنان سرمایه گذاری مبتنی بر ارزش را ترجیح می دهند.

24 ژوئن 2022  -گرگ یاکورچی

برخی مطالعات نشان داده اند که زنان ترجیح می دهند به گونه ای سرمایه گذاری کنند که به محیط زیست کمک کند و به نفع اجتماع باشد. به گفته کارشناسان مالی، چنین سرمایه گذاری مبتنی بر ارزش می تواند به افزایش اشتیاق عمومی زنان برای سرمایه گذاری و افزایش ثروت بلندمدت کمک کند.

طبق نظرسنجی اخیر Cerulli Associates، حدود 52 درصد از زنان ترجیح می دهند در شرکت هایی سرمایه گذاری کنند که تأثیر اجتماعی یا زیست محیطی مثبتی دارند. این برای 44 درصد از مردان صادق است.

به گفته اسکات اسمیت، که سرپرستی تحقیقات سروولی در مورد رفتار سرمایه گذاران را بر عهده دارد، در حالی که شکاف بزرگی در بین نیست، تفاوت هشت درصدی “معنادار” است. او افزود، و این تفاوت تا حد زیادی در هنگام مقایسه زنان و مردان در گروه‌های مختلف سنی و ثروت باقی می‌ماند.

این روند فراتر از مرزهای ایالات متحده نیز وجود دارد. بر اساس نظرسنجی S&P Global که از سرمایه گذاران در 11 کشور، از جمله ایالات متحده، نظرسنجی کرد، حدود 43 درصد از زنان (در مقابل 34 درصد از مردان) فکر می کنند که موضع یک شرکت در مورد مسائل اجتماعی یا زیست محیطی هنگام تصمیم گیری برای سرمایه گذاری «بسیار مهم» است.

کتی کورتیس، یک برنامه ریز مالی معتبر مستقر در اوکلند، کالیفرنیا، که مشتریانش عمدتاً زنان هستند، گفت: “تقریباً هر مشتری جدیدی که دریافت می کنم می خواهد با در نظر گرفتن ارزش های آنها سرمایه گذاری کند.”

کورتیس، بنیانگذار و مدیر اجرایی Curtis Financial Planning و یکی از اعضای شورای مشاوران CNBC، افزود: «و اگر قبلاً این کار را نمی کردند، اکنون از من می خواهند که این کار را انجام دهم».

وجوه ESG

صندوق‌های سرمایه‌گذاری که به اصطلاح از اصول زیست‌محیطی، اجتماعی و حاکمیتی استفاده می‌کنند در سال‌های اخیر محبوبیت خود را افزایش داده‌اند. این سرمایه‌گذاری‌ها (که به عنوان صندوق‌های «پایدار» نیز شناخته می‌شوند) ممکن است در شرکت‌هایی سرمایه‌گذاری کنند که بر انرژی‌های تجدیدپذیر متمرکز هستند یا برای مثال، تنوع نژادی و جنسیتی را ترویج می‌کنند.

به گفته جان هیل، مدیر تحقیقات پایداری قاره آمریکا در Sustainalytics که متعلق به مورنینگ استار است، سرمایه‌گذاران سال گذشته رکورد 70 میلیارد دلاری را به صندوق‌های ESG تزریق کردند – 14 برابر مبلغی که فقط سه سال قبل از آن بود.

او گفت که در سال 2021 سه برابر پنج سال پیش صندوق های سرمایه گذاری متقابل و مبادله ای ESG وجود داشت که مجموعا بیش از 350 میلیارد دلار را در اختیار داشت.

زنان بیشتر علاقه مند به سرمایه گذاری در شرکت هایی هستند که: به کارگران دستمزد منصفانه یا معیشتی پرداخت می کنند. در شیوه های مسئول محیط زیست پیشرو هستند. و به گفته سرولی، به ترتیب محصولاتی​​مانند تنباکو و سلاح گرم را نمی فروشند. مردان دارای سه اولویت ESG هستند.

کورتیس در مورد ESG  آنها گفت: “این بیشتر یک چیز احساسی در مورد زنان است.” “این کاملاً به این دلیل است که آنها نمی خواهند روی چیزهایی سرمایه گذاری کنند که به نظر آنها به محیط زیست آسیب می رساند [یا] به اهداف زنان آسیب می رساند.

در همین حال، زنان معمولا کمتر از مردان سرمایه‌گذاری می‌کنند: برای مثال، بر اساس نظرسنجی اخیر NerdWallet، حدود 48 درصد در حال حاضر در بازار سهام در مقابل 66 درصد از مردان پول دارند. این علیرغم شواهدی است که نشان می دهد سرمایه گذاران زن تمایل دارند سرمایه گذاران بلندمدت بهتری نسبت به همتایان مرد خود باشند.

https://www.cnbc.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *