نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 3:59 ب.ظ

چین یک برج 246 فوتی برای آزمایش یک سیستم انرژی خورشیدی در حال ظهور ساخت

کریس یانگ -16 ژوئن 2022=نیروگاه خورشیدی مبتنی بر فضا دانشگاه زیدیان

انرژی خورشیدی مبتنی بر فضا می تواند راه حلی برای مشکلات انرژی جهان ارائه کند.با این حال، مانند گداخت هسته‌ای، عدم اطمینان زیادی در مورد هزینه‌ها و ضرب‌الاجل‌های توسعه وجود دارد.

 در حال حاضر جهان یک قدم به دیدن انرژی خورشیدی مبتنی بر فضای عملیاتی نزدیک‌تر شده است، زیرا دانشمندان دانشگاه Xidian چین آزمایش و بازرسی را روی یک آرایه زمینی ساخته شده برای جمع‌آوری انرژی خورشیدی مبتنی بر فضا انجام دادند.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی دانشگاه، آنها آزمایش موفقیت آمیزی از “اولین نیروگاه خورشیدی تمام لینک و تمام سیستم در جهان” را در 5 ژوئن انجام دادند.نیروگاه خورشیدی مبتنی بر فضا یک برج فولادی با ارتفاع 246 فوت (75 متر) است که در محوطه جنوبی دانشگاه Xidian ساخته شده است.

انرژی خورشیدی مبتنی بر فضا می تواند 24/7 انرژی برداشت کند

در تئوری، نیروگاه دانشگاه Xidian به ماهواره‌های مداری متصل می‌شود که به دلیل مدارهای زمین ثابت، 24/7 انرژی خورشیدی را برداشت می‌کنند، قبل از اینکه این انرژی را از طریق پرتوهای مایکروویو با فرکانس بالا به زمین بتابانند. این نیروگاه دارای پنج زیرسیستم مختلف با هدف توسعه آرایه های انرژی خورشیدی مبتنی بر فضا خواهد بود.

هوش مصنوعی به یک آستانه جدید رسیده است و فیزیک می تواند به آن کمک کند تا زمینه جدیدی را ایجاد کند.

انرژی خورشیدی مبتنی بر فضا پتانسیل بالایی دارد زیرا می تواند به طور مداوم انرژی جمع آوری کند در حالی که از مشکلات رایجی مانند آب و هوای بد و انتظار برای طلوع آفتاب گذر می کند. با این حال، موانعی مانند ارزیابی اثرات پرتو انرژی با فرکانس بالا بر ارتباطات، ترافیک هوایی، و رفاه ساکنان مجاور باقی می‌مانند.

ایستگاه زمینی جدید دانشگاه Xidian بخشی از طرح پیشنهادی انرژی خورشیدی مبتنی بر فضا به نام OMEGA است که مخفف آرایه گردآوری انرژی غشایی Orb-Shape است. این پروژه برای اولین بار در سال 2014 توسط Duan Baoyan از دانشکده مهندسی الکترومکانیک دانشگاه Xidian و همکارانش پیشنهاد شد.

پروژه انرژی خورشیدی مبتنی بر فضای چین سه سال جلوتر از برنامه زمان بندی شده است

در سال 2012، ناسا پروژه ای مشابه با OMEGA چین به نام SPS-ALPHA ماهواره انرژی خورشیدی از طریق آرایه فازی  بزرگ را اعلام کرد.

ناسا در وب‌سایت خود می‌گوید که در صورت موفقیت، SPS-ALPHA ساخت پلت‌فرم‌های عظیم از ده‌ها هزار عنصر کوچک را ممکن می‌سازد که می‌توانند از راه دور و مقرون به صرفه 10 ثانیه تا 1000 مگاوات را با استفاده از انتقال برق بی‌سیم به بازارهای روی زمین و ماموریت در فضا. را فراهم کنند

در همین حال، پروژه OMEGA چین با موفقیت انرژی را به صورت بی سیم به صورت امواج مایکروویو در فاصله تقریباً 180 فوتی (55 متری) انتقال داده است.

دانشگاه در بیانیه مطبوعاتی خود می گوید که این قابلیت پروژه را سه سال جلوتر از برنامه اولیه خود قرار می دهد. با این حال، بائویان اذعان می کند که هنوز به کار زیادی نیاز است و انرژی خورشیدی مبتنی بر فضای کاملاً عملیاتی هنوز ممکن است سال ها باقی بماند.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *