نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

14 اردیبهشت 1403 4:49 ب.ظ

مشکل موتور پرت اند ویتنی به چالش های خطوط هوایی می افزاید

13 آگوست 2023 – توسط Elodie MAZEIN

خطوط هوایی تجاری در تابستان امسال با یک عمل متعادل کننده مشکل مواجه شده اند، که خدمات را برای پاسخگویی به تقاضای سفر در دوره کمبود نیروی کار و محدودیت های زنجیره تامین افزایش داده است.

بازرسی‌های جدیدی در کلاسی از هواپیماهای ایرباس مورد نیاز است که ممکن است از “آلودگی” میکروسکوپی فلزات مورد استفاده در ساخت موتورهای پرت اند ویتنی رنج ببرند.

شرکت مادر پرت اند ویتنی، RTX، سابقاً Raytheon، در 25 ژوئیه اعلام کرد که “بخش قابل توجهی” از ناوگان ایرباس A320neo در 9 تا 12 ماه آینده نیاز به حذف و بازرسی سریع دارد.

مقامات این شرکت این موضوع را کنترل کیفیت توصیف کردند و تاکید کردند که هیچ خطر فوری برای ایمنی پرواز وجود ندارد. آنها “شرایط نادر در پودر فلز مورد استفاده برای ساخت قطعات خاص موتور” را مقصر دانستند.

این نقص ممکن است بر 1200 موتور پرات ساخته شده بین اواخر سال 2015 تا اواسط سال 2021 تأثیر بگذارد. در مجموع، این شرکت 3000 موتور از این موتور را تولید کرده است.

ایرباس گفت: «ما از این موضوع آگاه هستیم و با پرت اند ویتنی و مشتریانمان برای اجرای همه برنامه‌های بازرسی مورد نیاز کار خواهیم کرد.»

یک سخنگوی آژانس گفت که اداره هوانوردی فدرال این هفته به خبرگزاری فرانسه گفت که “از این موضوع آگاه است و با پرت اند ویتنی و اپراتورهای آمریکایی آسیب دیده در تماس است.”

اما بیش از دو هفته پس از اعلام اولیه توسط RTX، خطوط هوایی همچنان به دنبال جزئیات بازرسی هستند، زیرا آنها در یک محیط عملیاتی از قبل تحت فشار کار می کنند.FAA در اوایل آگوست تکرار کرد که به شرکت‌های هواپیمایی اجازه می‌دهد تا پروازهای خود را در فرودگاه‌های نیویورک کاهش دهند، زیرا کمبود کنترل‌کننده ترافیک هوایی منجر به پروازهای کمتر با هواپیماهای بزرگتر شده است.

RTX گفت که بازرسی 200 جت را تا اواسط سپتامبر آغاز خواهد کرد.

میشل مرلوزو از مشاوره AIR گفت: “مدت زمان زمینگیری بستگی به داشتن افراد تعمیر و نگهداری کافی دارد و در حال حاضر تعداد زیادی از آنها وجود ندارد.”

مرلوزو گفت که برای سرعت بخشیدن به این فرآیند، پرت به طور بالقوه می تواند موتورها را با نسخه های جدیدتر جایگزین کند، اما مشکلات زنجیره تامین، خروجی شرکت را محدود کرده است.

به شرکت هواپیمایی اسپیریت ایرلاینز تخفیف دار ایالات متحده اطلاع داده شده است که حداکثر 13 موتور آن باید بررسی شود. تد کریستی، مدیر اجرایی، گفت که در نتیجه، این شرکت هواپیمایی پس از روز کارگر، هفت جت را از خدمت خارج خواهد کرد.

در میان شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی، اسپیریت بیشترین هواپیماهای ایرباس را دارد که تحت تأثیر بازرسی‌ها قرار گرفته‌اند و بیشترین هواپیماهای ساخته شده در دوره مورد بحث را دارد. ناوگان آن شامل حدود 80 هواپیمای ایرباس A320neo است.

کریستی در اوایل این ماه در یک کنفرانس تلفنی با تحلیلگران گفت: “ما در بیشتر سال 2024 معادل حداقل 10 هواپیما از خدمت خواهیم داشت.”

کریستی با اشاره به مشکلات فنی دیگری که ناوگان Spirit را تحت تأثیر قرار داده است، گفت: «این موضوع جدید یک پیشرفت ناامیدکننده و ناامیدکننده دیگر است.

کریستی گفت که پرت به اسپیریت گفته است که برای این مشکل “کل” خواهد شد، اما “جزئیات و زمان بازپرداخت هنوز مشخص نیست.”

پیتر اینگرام، مدیر اجرایی، گفت که تمامی 18 هواپیمای ایرباس A320neo که توسط شرکت هواپیمایی منطقه هاوایی ایرلاینز دریافت شده است، دارای موتورهایی هستند که در دوره مورد بحث ساخته شده اند.

حتی قبل از اعلام RTX در جولای، هاوایی با در دسترس بودن هواپیماهای ایرباس به دلیل کمبود موتورهای یدکی مشکل داشت. اینگرام گفت، در طول “بدترین” دوره، هاوایی نیاز داشت که 5 جت از 18 جت را زمین گیر کند.

اینگرام گفت: هاوایی برنامه ریزی کرده بود “بیش از دو هواپیما برای چند ماه آینده از خدمت خارج نشوند و در سه ماهه چهارم به یک فروند ارتقا یابد.”، قبل از اینکه اضافه کرد که هنوز تاثیر آخرین اعلامیه پرت را ارزیابی نکرده است.

وی گفت: «در روزهای آینده، ارزیابی خواهیم کرد که آیا باید اقدامی را برای کاهش کمبود هواپیما انجام دهیم یا خیر.

JetBlue که دارای هواپیماهای A320neo نیز می باشد، پیش بینی ای از تاثیر بازرسی های پرات ارائه نکرده است. اورسولا هرلی، مدیر ارشد مالی، گفت: این شرکت “هنوز در حال ارزیابی تاثیر بلندمدت با پرت اند ویتنی است.”

گزارش‌های رسانه‌ها حاکی از آن است که سایر شرکت‌های هواپیمایی که احتمالاً تحت تأثیر قرار می‌گیرند عبارتند از: لوفت‌هانزا آلمان، شرکت آمریکایی دلتا، ایندیگو هند، ایر نیوزلند، ویز ایر مجارستان و ولاریس مکزیک.

با وجود مشکلات، Merluzeau انتظار ندارد ایرباس پرت را به عنوان تامین کننده کنار بگذارد .

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *