نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 3:19 ب.ظ

اختلاف نظر مدیران با سهامداران تویوتا بر سر نوع خودروهای تولیدی آینده

14 ژوئن 2023 -توسط یوری کاگیاما

لوگوی شرکت تویوتا موتور در یک شرکت در 11 می 2022 در توکیو دیده می شود. مدیران تویوتا در یک مجمع عمومی سالانه ، ۱۴ ژوئن ۲۰۲۳، چالش‌هایی را مطرح کردند و از سرمایه‌گذاران تشکر کردند، جایی که سهامداران در نهایت درخواست‌های خودروساز را برای انجام بهتر مبارزه با تغییرات آب و هوایی رد کردند. اعتبار: AP Photo/Eugene Hoshiko, File

مدیران تویوتا در جلسه مجمع عمومی سالانه  که در آن سهامداران در نهایت درخواست‌های خودروساز را برای مقابله با تغییرات آب و هوایی بهتر رد کردند، چالش‌هایی را مطرح کردند و از سرمایه‌گذاران تمجید کردند.

پیشنهاد سرمایه گذار توسط AkademikerPension، یک صندوق سرمایه گذاری 20 میلیارد دلاری دانمارکی آغاز شد. این شرکت تویوتا موتور را متهم کرد که برای تضعیف تلاش‌های دولت‌های سراسر جهان برای حذف تدریجی موتور احتراق داخلی، لابی می‌کند.

سهامداران در رد این پیشنهاد، همانطور که انتظار می رفت، در جلسه در شهر تویوتا، مرکز ژاپن، تشویق کردند. حدود 3800 سهامدار سالنی را در دفتر مرکزی تویوتا پر کردند. تعداد دقیق آرا تا چند روز اعلام نخواهد شد، اما در رای گیری در نظر گرفته شد.

اکثر سهام تویوتا در اختیار این شرکت و شرکت های گروه آن، کارمندان بازنشسته و سایرینی است که با دیدگاه شرکت همدل هستند.پیشنهاد سهامداران همچنین انتصاب مجدد رئیس تویوتا، آکیو تویودا، نوه موسس شرکت و مدیر هیئت مدیره را به چالش کشید و استدلال کرد که این شرکت در همگامی با تغییر جهانی به سمت خودروهای برقی باتری دار عقب مانده است.تویودا و دیگر مقامات شرکت از رکورد سبز خود دفاع کردند و خاطرنشان کردند که تویوتا در نظر دارد تا سال 2050 بی‌طرفی کربن یا انتشار خالص کربن صفر را در خط تولید خود داشته باشد.

قطعنامه ارائه شده توسط صندوق دانمارکی همچنین توسط شرکت خدمات مالی نروژی Storebrand Asset Management و یک شرکت سرمایه گذاری بازنشستگی هلندی، APG Asset Management حمایت شد.

آندرس شلد، مدیر عامل صندوق دانمارک، در بیانیه‌ای پیش از آغاز به کار این صندوق گفت: «از منظر سرمایه‌گذاری، ما نگران این هستیم که تویوتا سود حاصل از افزایش فروش خودروهای برقی را از دست بدهد، برند ارزشمند خود را به خطر بیندازد و وضعیت عقب‌مانده جهانی خود را تثبیت کند.

دیگران پشت این پیشنهاد گفتند تویوتا باید به تعهد خود به توافق پاریس، یک معاهده بین المللی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای عمل کند.

هرمان اسلویجر، مدیر ارشد فناوری APG Asset Management، گفت: «تویوتا نقشی محوری در صنعت مرتبط با خودروی ژاپن ایفا می‌کند که منجر به تولید و اقتصاد این کشور می‌شود».

مقامات تویوتا تاکید کردند که به جای تمرکز بر خودروهای برقی با باتری، این شرکت به دنبال گزینه های انرژی متعدد از جمله هیبریدی، پلاگین و خودروهای هیدروژنی است.

ماساهیرو یاماموتو، یکی از مدیران، گفت: گزینه های مختلفی باید آماده شوند. آنچه مهم است این است که تلاش هایمان را بهتر به همه سهامداران منتقل کنیم.»

رئیس این شرکت، کوجی ساتو اذعان کرده است که تویوتا در خودروهای برقی باطری عقب افتاده است و باید به خوبی بازی کند. او سعی کرد به سهامداران اطمینان دهد که شرکت سخت تلاش می کند تا قلب مردم را بر اساس سبک مدیریت تیم گرا به حرکت درآورد.

دانیل رید که بر کمپین‌های اقلیم و انرژی در Greenpeace نظارت می‌کند، می‌گوید: «تنوع فناوری قطعاً چیزی است که من می‌توانم در اصل با آن موافق باشم، اما در واقع گزینه‌ها بسیار محدود هستند.»

او گفت که خودروهای برقی باتری و هیدروژن سبز با استفاده از هیدروژن ساخته شده با انرژی های تجدیدپذیر و نه سوخت های فسیلی بهترین گزینه ها هستند.

کاترین گارسیا، مدیر کلاب سیرا، یک گروه زیست محیطی مردمی ایالات متحده، می گوید: «همه نگاه ها به تویوتا است.ما سال‌ها از تویوتا حمایت کرده‌ایم تا اقدامات کثیف خود در مورد آب و هوا را پاک کند، و در حال حاضر فرصت بسیار زیادی برای این خودروساز وجود دارد که مسیر خود را تغییر دهد و تمام وسایل نقلیه الکتریکی را دنبال کند. فشار زیاد است.»

https://techxplore.com/

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *