نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

14 اردیبهشت 1403 5:44 ب.ظ

برنامه ریزی هوندا و جنرال موتورز برای تاکسی های بدون راننده در توکیو سال 2026

تاکسی بدون راننده در توکیو

19 اکتبر 2023 -اعتبار: دامنه عمومی Pixabay/CC0

شرکت هوندا ژاپن و جنرال موتورز، تایتان خودروی آمریکایی،  اعلام کردند که قصد دارند در سال 2026 یک سرویس تاکسی بدون راننده در توکیو راه اندازی کنند تا به رفع کمبود نیروی کار در جامعه ای که در حال پیر شدن است کمک کند.

هوندا در بیانیه ای گفت: این پروژه که توسط اپراتور خودروهای خودران Cruise مستقر در سانفرانسیسکو توسعه یافته است، “نوع کاملاً جدیدی از تجربه حرکتی” را در ژاپن ارائه خواهد کرد.

توشیهیرو میبه، مدیر اجرایی آن گفت: «این یک گام بزرگ به سوی تحقق جامعه تحرک پیشرفته خواهد بود.

هوندا افزود: این پروژه همچنین با هدف “کمک به رسیدگی به مسائل اجتماعی پیش روی ژاپن مانند کمبود راننده تاکسی و اتوبوس” است.

خودروهای خودران توسط دولت ژاپن تحت فشار قرار می گیرند زیرا این کشور با جمعیت به سرعت در حال پیر شدن و کمبود مداوم نیروی کار مبارزه می کند.

در سال 2020، ژاپن اولین کشور در جهان شد که به وسیله نقلیه ای که قادر به کنترل کامل در موقعیت های خاص است اجازه می دهد در جاده های عمومی تردد کنند.

غول های خودروسازی از تویوتا تا نیسان نیز اتوبوس ها و تاکسی های خودران را آزمایش می کنند.

سرویس تازه اعلام شده هوندا دارای «فضای کابین وسیع» است که می تواند شش سرنشین را در خود جای دهد، صندلی راننده و فرمان حذف شده است.

به گفته هوندا، این “مشتریان را از یک مکان مشخص می گیرد و آنها را کاملاً از طریق خودران به مقصد می رساند” و مشتریان می توانند کل فرآیند را در یک برنامه تلفن هوشمند تکمیل کنند.

انتظار می رود “ده ها” از این خودروهای بدون راننده در اوایل سال 2026 در توکیو عرضه شوند و توسعه دهندگان امیدوارند که این پروژه را به ناوگان 500 نفری و در مناطق خارج از مرکز توکیو گسترش دهند.

مری بارا، رئیس و مدیر عامل جنرال موتورز، می‌گوید: مزایای AVs (وسایل نقلیه خودران) – از ایمنی گرفته تا دسترسی – آنقدر عمیق است که نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت.

اما خودروهای خودران با بحث و جدل همراه هستند، زیرا اپراتورهایی از جمله کروز به طور فزاینده ای در کالیفرنیا مورد توجه قرار می گیرند.

هوندا، جنرال موتورز و کروز قصد دارند تا در سال 2024 یک سرمایه گذاری مشترک به ابتکار جدید خود تأسیس کنند و در انتظار تأییدیه های نظارتی است.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *