نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 9:25 ق.ظ

هوندای ژاپن استراتژی جهانی خودروهای الکتریکی را ترسیم می کند

26 آوریل 2023 – توسط یوری کاگیاما

مدیر عامل هوندا، توشیهیرو میبه، در یک کنفرانس مطبوعاتی در توکیو، 26 آوریل 2023 صحبت می‌کند. هوندا در حال آماده شدن برای یک تغییر الکتریکی در آمریکای شمالی با دو مدل توسعه یافته با جنرال موتورز است که سال آینده به فروش می‌رسد و یک خودروی الکتریکی بزرگتر با پلتفرم جدید در آمریکا. 2025، یک سال زودتر از زمان اعلام شده اولیه. اعتبار: Kyodo News از طریق AP

هوندا با دو مدل توسعه یافته با جنرال موتورز که سال آینده به فروش می رسد و یک خودروی برقی بزرگتر با پلت فرم جدید در سال 2025، یک سال زودتر از آنچه که در ابتدا اعلام شده بود، برای یک تغییر الکتریکی در آمریکای شمالی آماده می شود.

توشیهیرو میبه با اعلام مجموعه گسترده ای از ابتکارات برای قرار دادن هوندا در نقشه جهانی خودروهای برقی گفت: “ما معتقدیم ارزشی که جامعه برای مهربانی با محیط زیست قائل است، تنها به سرعت ایجاد می شود.”

میبه به خبرنگاران گفت که هوندا مستقر در توکیو برای تحقق چنین اهدافی سرمایه گذاری و مشارکت را پیش خواهد برد.

هوندا هدف خود را تعیین کرده است که تا سال 2040 تمام مدل های خود را در سراسر جهان الکتریکی یا سلول سوختی، که با هیدروژن کار می کنند و بدون آلایندگی هستند، داشته باشد. هدف آن تولید بیش از 2 میلیون خودروی برقی در سال تا سال 2030 است.

در ژاپن، جایی که تقاضای خودروهای برقی به تدریج در حال افزایش است، یک خودروی برقی مبتنی بر مدل کوچک N-ONE در سال 2025 به فروش می رسد. دو مدل دیگر EV برای سال آینده برنامه ریزی شده است.

در چین، بزرگترین بازار خودروهای برقی جهان، شرکت هوندا موتور سه مدل EV در سال آینده به فروش می رسد، e:NS2، e:NP2 و یک مدل مفهومی که در نمایشگاه اخیر خودرو شانگهای رونمایی شد.

تا سال 2027، هوندا هفت مدل EV دیگر را در چین معرفی خواهد کرد. تا سال 2035، هوندا قصد دارد 100% خودروی برقی برای فروش خود در چین، پیش از سایر مناطق، تولید کند.

همه خودروسازان جهان در مورد خودروهای الکتریکی که اکنون تحت سلطه تسلا و BYD چین هستند، جدی هستند. با حرکت دولت‌ها برای محدود کردن انتشار گازهای گلخانه‌ای و تغییرات آب و هوایی، حتی مصرف‌کنندگانی که قبلاً بدبین بودند، شروع به خرید خودروهای الکتریکی کرده‌اند، به ویژه در ایالات متحده و چین، اما همچنین در بخش‌هایی از اروپا و استرالیا.

سوال بزرگ این است که آیا سازندگان ژاپنی، مانند هوندا و تویوتا موتور، می‌توانند بر بازار تسلط داشته باشند، همانطور که در طول تاریخ با خودروهای گازسوز انجام داده‌اند.

برخی از تحلیلگران می گویند که خودرو همچنان یک خودرو است و دانشی که در تولید خودرو به وجود می آید همچنان در عصر جدید برقی وجود دارد. دیگران ادعا می کنند که این یک بازی کاملاً جدید است، با فرصت های فراوان برای بازیکنان جدید.

تویوتا EV bZ4X که سال گذشته به فروش رفت، اندکی پس از آن به دلیل نقص در پیچ های توپی چرخ که می توانست باعث جدا شدن چرخ ها و خطر تصادف شود، فراخوان شد. حدود 2700 خودرو در سراسر جهان فراخوان شد. هیچ تصادفی گزارش نشده است و این مدل دوباره به فروش می رسد.

اما هنگام ورود به عرصه جدید با یک مدل شاخص، یادآور دردناکی از چنین مشکلاتی بود. تویوتا قبلاً از هیبریدی‌ها استفاده می‌کرد که بین موتور گازی و موتور الکتریکی و همچنین سلول‌های سوختی که با هیدروژن کار می‌کردند، رفت و آمد می‌کردند.

کوجی ساتو، رئیس تویوتا، که این ماه ریاست جمهوری را آغاز کرد، اذعان کرده است که تویوتا در فروش خودروهای الکتریکی در سراسر جهان عقب مانده است.

اشکال اصلی برای تکثیر خودروهای الکتریکی باتری است که سنگین است و یک چالش در توسعه خودرو است. قطعات مورد نیاز برای ساخت باتری ها، مانند عناصر خاکی کمیاب، گران هستند.

به گفته Mibe، هوندا قصد دارد از شراکت استراتژیک خود با شرکت Hanwa، یک شرکت بازرگانی ژاپنی، برای تضمین خرید پایدار نیکل، کبالت و لیتیوم برای باتری‌ها استفاده کند.

در آمریکای شمالی، هوندا از باتری های جنرال موتورز و سرمایه گذاری مشترک با شرکت انرژی ال جی کره جنوبی استفاده خواهد کرد. هوندا در سه کارخانه خود در اوهایو، از جمله کارخانه Marysville، مدل های الکتریکی را در ایالات متحده تولید خواهد کرد.

بر اساس قانون کاهش تورم ایالات متحده، که توسط جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در سال گذشته امضا شد، برای واجد شرایط بودن برای دریافت اعتبار مالیاتی کامل، خودروهای برقی باید در آمریکای شمالی مونتاژ شوند و درصد معینی از قطعات باتری و مواد معدنی آنها باید از آمریکای شمالی یا  شریک تجارت آزاد ایالات متحده باشد.

هوندا همچنین در حال کار بر روی توسعه باتری‌های حالت جامد برای خودروهای الکتریکی است. خودروهای الکتریکی در حال حاضر بیشتر با باتری‌های لیتیوم یونی کار می‌کنند.

پلتفرم 2025 هوندا «معماری E&E» به معنای «الکتریک و الکترونیک» نامیده می‌شود که به نرم‌افزار، اتصال و خدماتی اشاره دارد که هنگام رانندگی کار می‌کنند و در طول زمان به‌روزرسانی می‌شوند. خودروسازان در این زمینه رقابت خواهند کرد.

مایب گفت هوندا با کمبود اخیر تراشه‌های رایانه‌ای که تا حدودی به دلیل محدودیت‌های مربوط به همه‌گیری ویروس کرونا به همه خودروسازان ضربه زده است، مقابله کرده است. هوندا با TSMC تایوان، بزرگترین سازنده نیمه هادی جهان، به یک توافق اساسی دست یافته است تا از چنین کمبودهایی در آینده محافظت کند.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *