نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 4:21 ق.ظ

فرانسه اولین کارخانه باتری خودروهای الکتریکی خود را افتتاح کرد

30 مه 2023 -توسط Caroline Nelly PERROT

برونو لومر، وزیر امور خارجه فرانسه، گفت اروپا باید در بخش صنعت «عضلات خود را منعطف کند».

فرانسه  اولین کارخانه باتری خودروهای الکتریکی خود را راه اندازی کرد و گام بزرگی در مسابقه خود برای ایجاد بخشی تحت سلطه چین برداشت.

این کارخانه در بیلی-برکلائو اولین کارخانه از مجموعه کارخانه هایی است که قرار است طی سه سال آینده در یک راهرو شمالی که به عنوان “دره باتری” برای صنعت در حال رشد به سرعت در حال رشد است افتتاح شود.

این “گیگافکتوری” متعلق به شرکت سلول‌های خودرو است که با مشارکت غول انرژی فرانسوی TotalEnergies، مرسدس بنز آلمان و خودروساز آمریکایی-اروپایی Stellantis، که طیف وسیعی از برندها از جمله پژو، فیات و کرایسلر را تولید می‌کند، است.

برونو لومر، وزیر اقتصاد فرانسه، که در مراسم افتتاحیه شرکت کرد، این کارخانه را به ایجاد ایرباس تشبیه کرد که اروپا را به یک نیروگاه در بخش ساخت هواپیما تبدیل کرد.

او گفت: «اتحادیه اروپا باید عضلات خود را از نظر صنعت منعطف کند، زیرا «چین هیچ کمکی نمی دهد».

فولکر ویسینگ، وزیر حمل و نقل آلمان، گفت که این تاسیسات به همراه دو کارخانه دیگر ACC که قرار است در کشورش و ایتالیا افتتاح شود، تضمین می کند که “اروپا در خط مقدم پیشرفت جهانی فردا باقی خواهد ماند”.

روسای مرسدس، استلانتیس و توتال انرژی نیز در این مراسم حضور داشتند.ایجاد صنعت باتری در قلب طرح “صنعتی سازی مجدد” رئیس جمهور امانوئل ماکرون برای فرانسه قرار دارد.طول کارخانه ACC شش زمین فوتبال است. تولید قرار است تابستان امسال آغاز شود.

“دره باتری”

اروپا در حال رقابت برای افزایش تولید باتری و خودروهای برقی است زیرا اتحادیه اروپا ضرب الاجل سال 2035 را برای توقف تدریجی فروش خودروهای جدید سوخت فسیلی تعیین کرده است.در سال های اخیر حدود 50 پروژه کارخانه باتری در اتحادیه اروپا اعلام شده است زیرا این اتحادیه تلاش می کند تا به هدف خود برای خنثی شدن آب و هوا تا سال 2050 دست یابد.

کارخانه ACC اولین کارخانه از چهار کارخانه است که قرار است در “دره باتری” در حال رشد در منطقه Hauts-de-France افتتاح شود.

گروه چینی-ژاپنی AESC-Envision در حال ساخت کارخانه ای در نزدیکی شهر Douai است که از اوایل سال 2025 خودروساز فرانسوی رنو را تامین خواهد کرد.

استارت آپ فرانسوی Verkor قرار است از اواسط سال 2025 تولید خود را در تاسیساتی در دانکرک آغاز کند.

ProLogium تایوان نیز این شهر ساحلی را برای اولین کارخانه خارج از کشور خود انتخاب کرده است که تولید آن در سال 2026 آغاز می شود.دولت فرانسه تولید دو میلیون خودروی الکتریکی در سال تا سال 2030 را هدف گذاری کرده است.انتظار می رود کارخانه ACC تا آن زمان 500000 خودرو در سال عرضه کند.

رقابت چین، آمریکا

فرانسه امیدوار است تا سال 2027 باتری کافی برای صنعت خودروی خود تولید کند و بعداً به صادرکننده تبدیل شود.اما با هزینه انرژی بالاتری نسبت به چین یا ایالات متحده مواجه است.

چین پیشرو جهان در تولید باتری خودروهای الکتریکی است و همچنین بر تولید مواد اولیه مورد نیاز برای ساخت آنها تسلط دارد.اروپا همچنین با رقابت سختی از سوی ایالات متحده روبرو است که به شدت به این بخش از طریق قانون کاهش تورم یارانه می دهد که شامل 370 میلیارد دلار مشوق های انرژی پاک است.

از هفت میلیارد یورو (7.5 میلیارد دلار) سرمایه گذاری شده برای پروژه ACC، 1.2 میلیارد یورو از بودجه عمومی تامین شده است.در حالی که انتظار می رود Battery Valley در چند سال آینده بیش از 20000 نفر را جذب کند، اتحادیه های فرانسوی نگران تأثیر صنعت خودروهای الکتریکی بر مشاغل هستند.

https://techxplore.com/

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *