نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

13 اردیبهشت 1403 1:09 ب.ظ

شیشه های مهر و موم شده شراب مربوط به 5000 سال پیش در مقبره ملکه مصر کشف شد

مقبره فرعون مصری

17 اکتبر 2023-کوزه های شراب 5000 ساله در مقبره ملکه مرت نیث در آبیدوس – SWNS

کوزه های مهر و موم شده شراب مربوط به 5000 سال پیش در میان اثاثیه قبرهای یافت شده در مقبره ملکه مصر کشف شده است.این انبار متعلق به ملکه مرت-نیث در 3000 سال قبل از میلاد مسیح در ابیدوس بوده و یکی از قدیمی ترین انبارها است.

محققان دانشگاه وین می گویند که او قدرتمندترین زن در آن دوره و احتمالاً اولین زن فرعون مصر باستان بود.

ملکه مرت-نیت تنها زنی بود که مقبره تاریخی خود را در اولین قبرستان سلطنتی مصر در ابیدوس داشت.

اگرچه هویت واقعی او یک راز باقی مانده است، اما حفاری صدها کوزه شراب را نشان داد که برخی هنوز مهر و موم شده بودند و با او دفن شده بودند.

مجموعه مقبره یادبود مرت نیث در صحرای ابیدوس، که شامل مقبره 41 درباری و خدمتگزار علاوه بر اتاق دفن خود او است، از خشت و چوب پخته نشده ساخته شده است.علاوه بر این، کتیبه‌ها گواهی می‌دهند که ملکه مرت‌نیت مسئولیت ادارات دولتی مرکزی مانند خزانه‌داری را بر عهده داشت، که از این ایده اهمیت تاریخی ویژه او حمایت می‌کند.

پروفسور کریستیانا کوهلر باستان شناس از دانشگاه وین گفت که بسیاری از یافته ها در حال تجزیه و تحلیل هستند تا اسرار آنها فاش شود.

او گفت: «شراب دیگر مایع نبود و نمی‌توانیم بگوییم که قرمز است یا سفید. ما مقدار زیادی بقایای آلی، دانه‌ها و کریستال‌های انگور، احتمالاً تارتار پیدا کردیم و همه این‌ها در حال حاضر به صورت علمی در حال تجزیه و تحلیل هستند.احتمالاً این دومین مورد شواهد مستقیم قدیمی برای شراب است، قدیمی ترین آن نیز از آبیدوس آمده است.

به لطف روش‌های دقیق حفاری و فناوری‌های مختلف باستان‌شناسی جدید، این تیم توانست نشان دهد که مقبره‌ها در چندین مرحله ساخت و ساز و در یک دوره زمانی نسبتا طولانی ساخته شده‌اند.

این مشاهدات، همراه با شواهد دیگر، به طور اساسی ایده قربانی کردن آیینی انسان به عنوان بخشی از تدفین سلطنتی در سلسله اول را به چالش می‌کشد، که اغلب در تحقیقات اولیه فرض می‌شد اما هرگز واقعاً ثابت نشد.

کاوش‌های جدید اطلاعات هیجان‌انگیز جدیدی را در مورد این زن منحصربه‌فرد و زمان او آشکار می‌کند.»

این تیم با همکاری وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر، موسسه باستان شناسی آلمان در قاهره، دانشگاه وین، و دانشگاه فناوری وین در اتریش و دانشگاه لوند در سوئد کار می کند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *