نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 فروردین 1403 9:29 ب.ظ

بررسی روش جدید میکرو حفاری شیشه با استفاده از لیزر فمتوثانیه ای در حالت انفجار گیگاهرتزی

29 دسامبر 2022 توسط International Journal of Extreme Manufacturing

شماتیک تنظیمات آزمایشی شامل یک سیستم تصویربرداری نمای جانبی. اعتبار: مجله بین المللی تولید –

گروه تحقیقاتی برهمکنش لیزر-ماده در مؤسسه لیزرهای شدید و کاربردها (CELIA) در دانشگاه بوردو، فرانسه، یک روش جدید میکرو حفاری شیشه ای را با استفاده از لیزر فمتوثانیه در حالت انفجار گیگاهرتز بررسی کرده است.

کار این تیم تحقیقاتی که در مجله International Journal of Extreme Manufacturing منتشر شده است، از لیزر فمتوثانیه ای از Amplitude که در رژیم انفجار گیگاهرتز کار می کند برای مطالعه روش جدید ریزماشینکاری شیشه استفاده کردند که امکان حفاری سوراخ های بدون مخروطی و کشیده با دیواره های داخلی صاف و بدون هیچ گونه ترک را فراهم می کند. در شیشه معمولاً حفاری لیزری با پالس های استاندارد تک فمتوثانیه ای منجر به ایجاد سوراخ های مخروطی با طول بسیار محدود و سطح داخلی ناهموار می شود.

این روش جدید برهمکنش لیزر-ماده این امکان را فراهم می کند که به طور مستقیم سوراخ هایی با نسبت تصویر بالا در یک مرحله بدون هیچ گونه اچ شیمیایی ایجاد شود. انتخاب پارامترهای انفجار لیزر برای دستیابی به کیفیت ریزماشینکاری برجسته سازه های ماشین کاری شده بسیار مهم است. حالت انفجاری گیگاهرتز لیزری فمتوثانیه می‌تواند راه را برای کاربردهای جدیدی مانند میکروالکترونیک هموار کند، جایی که احتمالاً اینترپوزرهای سیلیکونی با اینترپوزرهای شیشه‌ای جایگزین می‌شوند.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *