نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

13 اردیبهشت 1403 6:09 ق.ظ

هفت نکته برای مدیریت استرس کارآفرینی

مایک وود-31 ژوئیه 2023-کارآفرین با تشک یوگا برای تسکین استرس

کارآفرینی و استرس دست به دست هم می دهند. برای کارآفرینان، فرسودگی شغلی در نتیجه استرس غیرمعمول نیست،که تا حدی به دلیل سطوح شدید انگیزه و پشتکار مورد نیاز در کارآفرینی است. با گذشت زمان، این اشتیاق همراه با نرخ بالای عدم اطمینان می تواند منجر به احساس تخلیه عاطفی و فیزیکی شود.

مطالعه محققان هاروارد نشان داد که بیش از یک چهارم کارآفرینان مورد بررسی احساس می کنند که استرس آنها منجر به فرسودگی شغلی شده است. همانطور که گفته شد، چندین راه برای کارآفرینان برای مبارزه با استرس و داشتن زندگی سالم و سازنده وجود دارد.

چگونه کارآفرینان می توانند با استرس مقابله کنند

1. به باشگاه بروید

احتمالاً قبلاً این را شنیده اید، اما ورزش برای کاهش استرس عالی است. اندورفین ترشح می کند، خون شما را پمپاژ می کند و حتی می تواند تصمیم گیری شما را دقیق تر کند. همچنین، البته، احساس شما را هم از نظر ذهنی و هم از نظر فیزیکی بهبود می بخشد.

متأسفانه برای بسیاری از کارآفرینان، کار کردن می تواند مانند یک فعالیت اضافی باشد که به نتیجه شما کمک نمی کند. رفتن به باشگاه ممکن است یک یا دو ساعت از روز شما را بگیرد و در طی آن شما نتوانید روی تمام کارهایی که باید انجام دهید تمرکز کنید.

اما لازم نیست ورزش خود را به یک امر تمام روز تبدیل کنید تا نتایج حاصل شود. حتی پیاده روی سریع در اطراف دفتر می تواند استرس را کاهش دهد و خلق و خوی شما را بهبود بخشد. مطالعه ای توسط انجمن روانشناسی آمریکا نشان داد که 62 درصد از افرادی که پیاده روی می کنند یا ورزش متوسطی انجام می دهند معتقدند که این ورزش برای مدیریت استرس “بسیار یا بسیار موثر” است.

2. از زمان استراحت خود لذت ببرید

برای بیشتر کارآفرینان، کار یک وسواس است. اما، این وسواس است که می تواند منجر به خستگی، کاهش بهره وری و حتی مشکلات سلامتی مرتبط با استرس شود. احتمالاً در سال‌های اخیر از عبارت «تعادل بین کار و زندگی» بیش از حد استفاده شده است، اما اصول آن همچنان مرتبط است. شما باید یک حد وسط بین کار و تمام جنبه های دیگری که زندگی را ارزش زندگی کردن دارد پیدا کنید.

با این حال، این بدان معنا نیست که هر بار که احساس استرس می‌کنید، باید به مدت چهار هفته استراحت کنید. برنامه‌ریزی برای حضور در کنار دوستان و خانواده و در عین حال غیرفعال کردن بخش “کار” مغز شما کلیدی است. این می تواند شامل صرف شام با دوستان، رفتن به پیاده روی یا رفتن به یک بازی بیسبال باشد. اگر مجبور هستید، تلفن خود را در خانه بگذارید تا در هنگام استراحت وسوسه نشوید که کار را انجام دهید.

3. سعی کنید در مورد چیزهایی که خارج از کنترل شما هستند نگران نباشید

این یکی سخت است. به عنوان یک کارآفرین، احتمالاً در کنترل هر جنبه ای از کار خود وسواس دارید. اما چیزهای خاصی وجود دارد که شما به سادگی قدرتی بر آنها ندارید. متأسفانه، این مسائل اغلب مغز شما را مختل می کند و حتی زمانی که قابل حل نیستند، نگران آنها هستید.

یک راه عالی برای حل این مشکل این است که تشخیص دهید کدام مسائل واقعاً در اختیار شما هستند و روی حل آنها کار کنید. موقعیت‌هایی که نمی‌توانید به‌طور عملی تغییر دهید، باید از فهرست کارهای شما خارج شوند.

4. از رژیم غذایی خود غافل نشوید

در روزهای کاری  شلوغ و طولانی، بد غذا خوردن آسان است. با این حال، رژیم غذایی فاقد تغذیه، دستور العملی برای افزایش استرس است. رژیم‌های غذایی که سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند و قندهای تصفیه‌شده و غذاهای فرآوری‌شده کم هستند، برای حفظ سلامت، فعال و تمرکز مغز شما ایده‌آل هستند.

همانطور که گفته شد، خوردن هر چیزی که راحت‌تر است بسیار رایج‌تر است. متأسفانه، این معمولاً به این معنی است که وعده های غذایی خود را از فست فود در گوشه خیابان یا دستگاه خودکار در اتاق استراحت دریافت کنید. هیچ کدام از گزینه ها عالی نیست. همچنین می‌توانید تمام روزها را صرف میان وعده‌های شیرین یا چیپس نزدیک کنید.

اگر آشپز خوبی نیستید، سعی کنید وعده‌های غذایی برنامه‌ریزی‌شده‌ای داشته باشید که ارزش غذایی باکیفیت را به صورت روزانه ارائه کنند. اگر دوست دارید میان‌وعده بخورید، مقداری میوه یا حتی یک بشقاب سبزیجات کوچک در دسترس داشته باشید تا از وسوسه ماشین فروش دوری کنید.

5. چند کار را از برنامه خود بردارید

طبیعی است که یک کارآفرین بخواهد در همه چیز دست داشته باشد. اما همانطور که کسب و کار شما رشد می کند، باید یاد بگیرید که برای کاهش استرس ناشی از مدیریت همه چیز، تفویض اختیار را نیز بیاموزید. اگر بودجه دارید، استخدام یک دستیار اداری می تواند به شما کمک کند تا روی چیزهای بزرگتر تمرکز کنید. جذب یک بازاریاب محتوا یا مدیر رسانه های اجتماعی نیز می تواند چند چیز را از بشقاب شما دور کند.

اگر بودجه ای برای کارمند تمام وقت دیگر ندارید، سایت هایی مانند Upwork را بررسی کنید تا فریلنسرهایی را بیابید که می توانند کارهای بی شماری را برای شما انجام دهند. انجام هر کار مرتبط با یک تجارت رو به رشد به تنهایی عملاً غیرممکن است و امتحان کردن آن احمقانه است.

6. با همسالان خود دوست شوید

در حالی که کارآفرینی ممکن است یک زمینه کاملاً فردی باشد، هیچ کس واقعاً نمی خواهد به تنهایی آن را پیش ببرد. مهم است که خود را با کارآفرینان دیگری احاطه کنید که با چالش های روزانه مشابهی روبرو هستند و مشکلاتی مشابه شما دارند.

اگر افرادی را ندارید که بخواهید به آنها ابراز عقیده کنید یا ایده های خود را از آنها بپرورانید، خواهید توانست

در محفظه پژواک تکراری سر خود گیر کنید. این بدون شک می تواند منجر به افزایش استرس شود. علاوه بر این، همیشه مطمئن شوید که افرادی که وقت خود را با آنها می گذرانید، به اندازه شما مثبت و متمرکز باشند.

7. با استرس خود دوست شوید

استرس یک پاسخ فیزیولوژیکی ایجاد می کند که اغلب با احساساتی مانند ترس و اضطراب مرتبط است. این می‌تواند پاسخ قدیمی «جنگ یا گریز» را القا کند که باعث می‌شود ماهیچه‌های شما منقبض شود، قلب شما به سرعت حرکت کند و دهان شما خشک شود. با این حال، اکثر محل های کار ما لزوماً به این تغییرات فیزیولوژیکی شدید نیاز ندارند.

به جای تسلیم شدن در برابر آن واکنش های ذهنی، فیزیکی و عاطفی به استرس، ممکن است دوستی با آنها موثرتر باشد. بدانید که هیچ تهدیدی فوری برای سلامتی شما وجود ندارد. استرس فقط نشانگر این است که شما به مسائل مورد نظر اهمیت می دهید. سعی کنید این انرژی را به سمت بهره وری هدایت کنید.

کنترل استرس مهم است

وقتی نوبت به آن می رسد، استرس اجتناب ناپذیر است. اما، این بدان معنا نیست که قابل مدیریت نیست. اگر تعدادی از این مراحل را انجام دهید، می‌توانید قبل از اینکه شما را از بین ببرد و منجر به فرسودگی شغلی شود، آن را تحت کنترل داشته باشید.

https://www.allbusiness.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *