نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

13 اردیبهشت 1403 10:34 ق.ظ

شش درسی که کارآفرینان می توانند از ایتالیا بیاموزند

سو گیلوری-15 اوت 2023

الهامات و ایده‌ها برای کارآفرینی بهتر ، می‌توانند از همه جا بیایند، نه فقط از دنیای تجارت. من سال گذشته به جنوب ایتالیا (کالابریا) نقل مکان کردم و چند درس را که اکنون در مورد نحوه انجام کسب و کار به کار می برم، آموختم. شاید آنها هم به شما کمک کنند.

1. ایجاد ارتباط بین مردم کارما خوبی است

همه ما این ضرب المثل را شنیده‌ایم که «این چیزی نیست که شما می‌دانید، آن چیزی است که می‌شناسید» و هیچ‌جا به اندازه ایتالیا صادق نیست. هرگز شکست نمی خورد… به یکی از دوستانم اشاره می کنم که هرگاه  به خشکشویی/آپارتمان/ آموزشگاه رانندگی نیاز دارم ، آن دوست کسی را می شناسد که می تواند کمک کند.

آنها این کار را برای سود انجام نمی دهند. فقط نحوه ارتباط آنهاست.

سال‌ها پیش به یک رویداد شبکه‌ای رفتم و زنی را تماشا کردم که کارت ویزیت خود را مثل یک مسلسل در دست هر شرکت کننده مات و مبهوت قرار داد. من حاضرم شرط ببندم که او از این تلاش زیاد در مسیر تجارت قرار نگرفت.

با این حال، وقتی مانند ایتالیایی‌ها به شیوه‌ای متفکرانه با مردم ارتباط برقرار می‌کنید، با فردی که به او کمک کرده‌اید پیوند ایجاد می‌کنید. آنها به شما اعتماد دارند. و آنها به احتمال زیاد لطف می کنند و کسب و کار را به سمت شما می فرستند.

2. نمی توانید در کارها عجله کنید

در ایتالیا می گوییم پیانو، پیانو. آهسته آهسته در حالی که این امر برای راه‌اندازی وای‌فای شما (در عرض یک هفته، نه ساعت‌ها) می‌تواند اعصاب خردکن باشد، زمانی که اجازه می‌دهید همه چیز در زمان دلپذیر خود آشکار شود، بسیار زیباست.

اخیراً با یک صاحب کسب و کار آشنا شدم که به خدمات نوشتن من علاقه مند بود. همان‌قدر که مشتاق بودم با او کار کنم، بهتر می‌دانستم که برای پیشبرد امور، جلسه‌ای را برنامه‌ریزی کنم. شاید این هفته و حتی امسال این اتفاق نیفتد، اما بذر آن کاشته شده است و من شک ندارم که جلسه و حتی شاید قراردادی اتفاق بیفتد. در ضمن، من در سطح شخصی با او ارتباط برقرار خواهم کرد تا آن رابطه را ایجاد کنم.

3. همیشه راهی وجود دارد

آنها همیشه راهی برای تحقق آن پیدا می کنند.

به عنوان یک صاحب کسب و کار، ممکن است با دیواری آجری روبرو شوید که هیچ راه حلی برای مشکلی در چشم نیست. اما اگر از مشکل دور شوید (من اغلب به پیاده روی می روم تا خود را رها کنم) و از زاویه دیگری به آن نگاه کنید، به احتمال زیاد راهی برای عبور از آن دیوار پیدا خواهید کرد.

همچنین می تواند کمک کند که مشکل را با یک دوست در میان بگذارید. من یک دوست آمریکایی دارم که او نیز در کالابریا زندگی می کند و ما اغلب در مورد مشکلات تجاری صحبت می کنیم. دریافت دیدگاهی متفاوت یا دیدن کسب و کارمان از بیرون معمولا برای عبور از این مانع کافی است.

4. همه کار و بدون بازی…

مفهومی در ایتالیا به نام la dolce far niente وجود دارد. شیرینی هیچ کاری نکردن این فقط یک فیلم نیست. این چیزی است که آنها زندگی می کنند و این چیزی است که آمریکایی ها واقعاً می توانند از آن سود ببرند.

اکنون که در ایتالیا زندگی می کنم برای من آشکارتر است که آمریکایی ها تا سر حد مرگ خودکار می کنند. آنها ناهار را پشت میز خود می خورند در حالی که کار دیگری را انجام می دهند و آخر هفته و بعد از ساعت کاری خود را در دسترس مشتریان قرار می دهند.

اما ایتالیایی ها زندگی را در اولویت قرار می دهند. نمی‌توانم به شما بگویم که چند بار در ساعات کار به مغازه‌ای رفته‌ام و فقط تابلویی را دیدم که می‌گوید «به زودی برمی‌گردم». در اینجا، “به زودی” یک دوره زمانی بسیار متغیر است، و صاحب مغازه ممکن است قبل از بازگشت به محل کار، نیم ساعت به یک دوست در یک بار سلام کند و چت کند. مشتریان بیرون نمی‌روند آنها آن را دریافت می کنند.

و بعد از ظهر، همه چیز تعطیل می شود، حداقل در شهرهای کوچکتر. دلیل آن این است که صاحبان مشاغل در خانه هستند و با خانواده خود ناهار می خورند و چرت می زنند. آنها حدود چهار باز می شوند و تا هشت باز می مانند.

در نتیجه، شما تقریباً به اندازه آمریکایی‌ها، ایتالیایی‌های پر استرس را نمی‌بینید.

5. داستان شما مهم است

ایتالیایی ها به شدت به فرهنگ و میراث خود افتخار می کنند. و من دوست دارم در مورد نحوه اتصال گویش محلی به زبان فرانسوی، منشاء نوعی پاستا یا تاریخچه یک جشن مذهبی کوچک یاد بگیرم.

در کسب و کار شما، داستان اینکه شما چه کسی هستید و چرا کاری را که انجام می دهید برای مشتریانتان مهم است. این چیزی است که شما را پیوند می دهد. به‌عنوان یک مربی معنوی، داستان من در مورد اینکه چگونه به سفرم برای زندگی واقعی پایان دادم (که برای من به معنای مهاجرت به ایتالیا بود) چیزی است که علاقه مردم را برانگیخته و آنها را تشویق می‌کند که بخواهند با من کار کنند.

6. لازم نیست در حباب کار کنید

جایی که من در ایتالیا زندگی می کنم – در نوک چکمه – زمانی یونان باستان بود. همه جا خرابه های یونانی، رومی و بیزانسی وجود دارد. و زبان و فرهنگ در طول قرون متاثر از این بوده است که در یک مقطع زمانی توسط اسپانیایی‌ها، فرانسوی‌ها و بسیاری از فاتحان دیگر اداره می‌شدند. کاری که این کار انجام می دهد این است که یک دیگ جوشان زیبا از زبان، فرهنگ و غذا ایجاد می کند.

برای سال‌ها، نمی‌خواستم هیچ تأثیر خارجی در تجارتم داشته باشم. فکر می‌کردم خودم می‌توانم همه چیز را بفهمم. اما همه ما برای اجازه دادن نور کمی از بیرون بهتر هستیم.

کتاب های تجاری بخوانید. به کنفرانس ها بروید با کارآفرینان دیگر صحبت کنید. به آنچه دیگران توجه کنید

انجام می دهند، حتی اگر در صنعت دیگری باشد. شما تکه‌ها و باب‌هایی را جمع‌آوری خواهید کرد که می‌توانید آنها را با هم ترکیب کنید تا اثر منحصر به فرد خود را برای کسب و کار خود ایجاد کنید.

ایتالیا نحوه اداره کسب و کارم و نحوه زندگی ام را تغییر داده است. بیش از هر چیز دیگری، من می دانم که بیش از یک راه برای موفقیت وجود دارد.

Su Guillory یک مربی معنوی و سازنده محتوای تجاری است. او به زنان کمک می کند تا بفهمند که زندگی واقعی پس از آسیب هایی مانند طلاق، آشیانه خالی یا از دست دادن یک عزیز چیست. سو در AllBusiness، Forbes، SoFi، Lantern، Nav و غیره منتشر شده است و در مورد کارآفرینی، امور مالی و بازاریابی می نویسد.

https://www.allbusiness.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *