نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 اردیبهشت 1403 3:50 ب.ظ

10 چیزی که کارآفرینان هرگز نباید به سرمایه گذاران بالقوه بگویند

ریچارد هاروچ

بسیاری از استارت‌آپ‌هایی که به دنبال سرمایه‌گذاری هستند، هنگام معرفی کسب‌وکار خود به سرمایه‌گذاران بالقوه، اشتباهات رایجی را مرتکب می‌شوند. این خطاهایی که به راحتی قابل اجتناب هستند می‌توانند عبارت‌هایی باشند که در elevator pitch، در مقدمه ایمیل، یا حتی در pitch deck رسمی که برای ارائه استفاده می‌کنند، بیان می‌شوند.

در اینجا 10 مورد برای کارآفرینان استارت آپی وجود دارد که احتمالاً سرمایه گذاران بالقوه را از بین می برند:

1. ما هیچ رقابتی نداریم.

مطمئناً استارتاپ شما رقابت دارد، و فکر کردن در غیر این صورت به سرمایه گذار نشان می دهد که شما ساده لوح هستید. یک جستجوی ساده در گوگل اغلب تعداد زیادی از رقبای بالقوه را نشان می دهد. وظیفه شما این است که رقبای بالقوه خود را شناسایی کنید و توضیح دهید که چرا شرکت شما بهتر است.

2. ما از شما می خواهیم قبل از اینکه اطلاعاتی در مورد کسب و کار خود به شما بدهیم، یک NDA امضا کنید.

سرمایه گذاران مشغول هستند و غرق در زمینه های تجاری می شوند. اکثریت بزرگ سرمایه گذاران قرارداد عدم افشا را امضا نمی کنند، و شما حتی در درخواست یک مانع ایجاد می کنید. اگر اطلاعات بسیار محرمانه ای دارید، آن را در صفحه اصلی خود وارد نکنید.

3. ما یک ایده عالی داریم و برای توسعه آن بودجه می خواهیم.

برای علاقه مند کردن سرمایه گذاران، نمی توانید فقط یک ایده خوب داشته باشید، زیرا اکثر سرمایه گذاران معتقدند که ایده های خوب زیادند. شما باید پیشرفت در کسب و کار و هر کششی که ممکن است قبلا داشته اید را نشان دهید. کشش می تواند فروش مشتری، دانلود برنامه، ترافیک وب سایت شما، پوشش مطبوعاتی، مشارکت استراتژیک یا چیز مشخص دیگری باشد. هرچه کشش بیشتری داشته باشید، احتمال بیشتری دارد که با یک ارزش گذاری جذاب بودجه دریافت کنید.

4. ما تازه شروع کرده ایم اما در عرض سه سال 500 میلیون دلار فروش و 200 میلیون دلار سود خواهیم داشت.

نه، شما این کار را نخواهید کرد. با گفتن چنین چیزی نشان می دهید که پیش بینی های شما به سادگی قابل اعتماد نیستند. سرمایه‌گذاران می‌خواهند پتانسیل بالایی در کسب‌وکار ببینند، اما همچنین می‌خواهند اعداد واقعی و مفروضات کلیدی زیربنایی منطقی را ببینند. از فرضیاتی در پیش بینی های خود که توجیه آنها دشوار است، اجتناب کنید، مانند اینکه چگونه به رشد 400 درصدی درآمد تنها با رشد 20 درصدی هزینه های عملیاتی و بازار می رسید.

5. ما کسب و کار را به عنوان یک LLC شروع کردیم و از شما می خواهیم در آن سرمایه گذاری کنید.

اکثر سرمایه گذاران حرفه ای در شرکت های LLC سرمایه گذاری نمی کنند – آنها معمولاً در سهام ممتاز در یک شرکت C سرمایه گذاری می کنند.

6ما به تازگی شرکت را راه اندازی کرده ایم، اما معتقدیم ارزش آن 50 میلیون دلار است.

بعید است . سرمایه گذاران در شرکتی سرمایه گذاری نمی کنند که بنیانگذاران آن انتظارات ارزش گذاری غیر واقعی دارند.

7. ما به دنبال یک بازار خاص هستیم.

بسیاری از ایده های تجاری به دنبال یک بازار بسیار کوچک آدرس پذیر هستند. سرمایه‌گذاران مخاطره‌آمیز و فرشته به دنبال شرکت‌هایی هستند که می‌توانند بزرگ شوند و منجر به بازدهی «خانگی» شوند. سرمایه گذاران حرفه ای به دنبال «چیز بزرگ بعدی» هستند، نه «چیز کوچک بعدی». به این فکر کنید که چگونه کسب و کار می تواند معنادار باشد و مطمئن شوید که آن را به این شکل ارائه می کنید.

8. محصول ما خود را به فروش خواهد رساند.

نه، نمی شود. شما باید نشان دهید که درک درستی از نحوه جذب مشتری دارید. شما نمی توانید تصور کنید که اگر آن را بسازید، مشتریان می آیند. شما باید یک استراتژی جذب مشتری سنجیده، یک استراتژی بازاریابی منسجم و شواهدی ارائه دهید که نشان دهد هزینه های جذب مشتری را درک می کنید و درک خوبی از ارزش مادام العمر مشتریان دارید.

9. اجازه دهید پیوندی به طرح کسب و کار 50 صفحه‌ای خود را برای شما ارسال کنم.

اول از همه، سرمایه گذاران ترجیح می دهند به جای یک طرح تجاری، یک طرح مختصر ۱۵ تا ۲۰ اسلاید را ببینند. دوم، سرمایه‌گذاران را مجبور نکنید به Google Docs، Dropbox، یا سایر سرویس‌های اشتراک‌گذاری فایل مراجعه کنند تا به عرشه دسترسی پیدا کنند. آن را به عنوان یک فایل PDF در ایمیل خود قرار دهید.

10.  برای نگرانی در مورد استراتژی بازاریابی خیلی زود است.

سرمایه گذاران می خواهند بدانند که آیا شما برنامه های معقولی برای بازاریابی محصول یا خدمات خود دارید یا خیر. چگونه می توانید به طور مقرون به صرفه به مشتریان احتمالی دسترسی پیدا کنید؟ چگونه از رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام، توییتر و غیره استفاده خواهید کرد؟ آیا بازاریابی موتورهای جستجو را انجام خواهید داد و آیا می توانید نشان دهید که مولد خواهد بود؟ چه اقداماتی را برای دستیابی به فروش زودهنگام سریع در نظر دارید؟ هزینه های بازاریابی پیش بینی شده شما چقدر است؟

https://www.allbusiness.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *